1-jakoinen treeniohjelma

Miten kannattaisi treenata, jos ehtii viikossa vain kerran kuntosalille? Mitkä liikkeet olisivat sellaisia, jotka kattaisivat mahdollisimman suuren määrän lihaksia kerralla, jolloin siellä kuntosalilla ei tarvitsisi viettää montaa tuntia? 
Itse olen treenannut monta vuotta 3-jakoisella treeniohjelmalla ja todennut sen mulle parhaaksi. Aina ei kuitenkaan kolmea tai kahtakaan kertaa ehdi/pääse salille viikossa, joten yksi tehokas treenikin voisi olla näinä viikkoina paikallaan! Toki sen yhdenkin treenin voi korvata tekemällä kotona vaikkapa tehokkaan kahvakuulasession tai treenailla TRX:llä tai renkailla, mutta katsotaan nyt kuitenkin miten sen treenin tekisi salilla? 1-jakoisella ohjelmalla voi toki treenata useammankin kerran viikossa kunhan ehtii palautua edellisestä treenistä!

lantionnosto2 kyykky
1-jakoinen treeniohjelma
Lämmittely esimerkiksi crosstrainerilla tai soutamalla

  1. Takakyykky (jalat, pakara)
  2. Maastaveto (selkä, jalat)
  3. Pystypunnerrus (olkapäät, hieman ojentajat)

Näiden lisäksi voi valita vaikkapa seuraavista liikkeen tai pari mukaan:

  1. Penkkipunnerrus tai punnerrus (rinta)
  2. Leuanveto tai kulmasoutu (selkä, hauis)
  3. Lantionnosto (pakara, takareidet)

Sarjoja 3-4, toistoja liikkeestä ja omasta tavoitteesta riippuen 6-12.
Treenaatko 1-jakoisella ohjelmalla? Jos, niin millaisia liikkeitä sun treeni sisältää? 🙂
<3:llä Jenna

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta