Huomenna se alkaa…

Nimittäin se nettivalmennus ja siten uus ruokavalio sekä treeniohjelma 🙂 Oon tosin testannut jo hieman uutta ruokaohjetta sekä tänään uutta treeniohjelmaa, joka on nyt siis 4-jakoinen. 

Viikko meni muuten aika lailla koulujuttujen parissa, ja niin taitaa mennä seuraavan 2,5 viikon ajan vielä suurin osa vapaa-ajasta tuon koulun parissa ennen kuin se loppuu sitten IHAN kokonaan! Salilla onneksi ehdin käymään kolmesti kuluneella viikolla ja tänään siis pääsin uuden ohjelman pariin 🙂 Oli kyllä rankka treeni selkää, takareisiä ja peppua! Tuo 4-jakoinen treeniohjelma vaikuttaa kyllä hyvältä, että kunhan vain aikaa riittää, niin voi käydä vaikka lähes joka päivä salilla.
Ruokaohjeetkin sain jo muutama päivä sitten ja ehkä suurimpana muutoksena edellisiin syömisiin on tuo aamupala eli aiemmin aamulla on tullut syötyä se perinteinen pari palaa leipää, mutta nyt siirrytään kaurahiutaleet+mehukeitto+soijalesitiini+marjat -aamiaiseen. Viimeksi varmaan ala-asteella tullut syötyä puuroa aamiaiseksi, mutta noista aineksista saa vaikka smoothienkin väsäiltyä vaihteluksi.. Ja nuo ruokien määrät! Huh! Kyllä sitä ruokaa ilmeisesti saa mättää aika tavalla, että sitä lihasta lähtee muodostumaan 🙂 Suurin ongelma todennäköisesti on se, että miten pystyn välttämään kaikkia herkkuja 10 viikon ajan (2 vapaapäivää nyt on onneksi! )… No, asenne se on mikä ratkaisee 🙂
Huomenna siis aloitetaan uusin jutuin ja katsotaan missä sitä ollaan heinäkuun koittaessa 🙂 Alla vielä vähän motivaatiota tulevaan haasteeseen: 

Maastaveto – mikä ihana liike!

Nyt alkaa flunssa olemaan taltutettu ja treenaaminen alkaa taas tuntua suht normaalilta 🙂 Viime sunnuntaina ja tämän viikon keskiviikkona kävin salilla, kevyesti koitan ottaa vielä, että tuo flunssa ei vaan uusisi. Toinen puolisko on pari viikkoa ollu melkoisen kipeä tuossa sängyn pohjalla, mutta onneksi ei tauti oo tarttunu meikäläiseen enää ! (kuuluisat viimeiset sanat?!) Eli siis.. Salilla keskiviikkona tuli tehtyä seuraavat liikkeet (painoja en kehtaa laittaa, hah): 

maastaveto
askelkyykky (levypainot molemmissa käsissä)
kulmasoutu tangolla
etureidet 
pohkeet
vatsat (normi, vinot + jalkojen nosto roikkuen (onko tälle joku parempi nimi?!))
Niinkuin sanoin, piti ottaa kevyesti, mutta aina jossakin vaiheessa tuppaa iskemään sellainen ”kyllä mä nyt vähän enemmän tähän laitan näitä painoja”-fiilis ja niin kävi tuossa maastavedossa.. No pari päivää on kävelty kuin ankka ja pidelty selkää, töissä tämä on varsinkin aiheuttanut hilpeyttä 🙂 Toivotaan, että lihakset alkais hiljalleen tottua rääkkiin, eikä ihan joka treenikerran jälkeen kipeytyis yhtä pahasti!

 Huilia sarjojen välissä.
 Pinkkiä palaria ja kanapastaa 🙂 
Tänään oli pakko tehdä palauttava treeni ”kotisalilla” crossarilla, kun ei tuo koirien lenkitys tuntunut riittävän. 25 min ja 5,5 km setti oli taas ”kevyt”, mutta jalat tuntuivat ainakin vetreytyvän. Vielä illalla olisi tarkotus vähän venytellä, jotta sais tuon jumiutuneen alaselänkin taas liikkumaan 🙂 
 Kotisalin varustusta.
Sunnuntaina viimeistään taas salille ja silloin vois koittaa ottaa joitakin kunnollisia treenikuviakin 🙂 

Takaisin salilla

Lauantai hujahti ohi remppaillessa asuntoa ja vihdoin meillä on liitutauluseinä 🙂 Enää puuttuu ne liidut…  Liikunta jäi vähälle vielä lauantaina edelleen nuhaisen olon takia, mutta muutama lenkki ihanan aurinkoisessa kevätsäässä tuli koirien kanssa sentään tehtyä! 

Espresso + rahkaa mustikoiden ja mansikka-lime mehukeiton kanssa, nam!

Olin viime viikolla päättänyt, että viikonloppunahan sinne salille on mentävä, joten sunnuntaina heti muutaman tunnin kouluhommien jälkeen sinne suuntasin. Kyllä huomaa, että tuo kuukauden tauko (hiihtolomareissu Rukalle, jolloin liikuntaa kyllä tuli se 20 h + sairasteluviikot) salilta laskee kuntoa tai varmasti tuo kuumeilu oli se suurin ”haitta”. Suht kevyesti aloittelin ja tunnin treeniin sisältyi seuraavat: penkki, kulmasoutu, haba, ojentajat, olkapäät sekä vatsat. Alla olevista kuvista näkyy lähtötilanne (jalat voisi vielä kuvailla jossain vaiheessa). Tavoiteeni EI todellakaan ole laihtua, päinvastoin! Hassua, mutta tällaisen ”naru”-kropan omistaminen ei innosta vaan juuri terve ja sopivasti lihaksikas vartalo olisi hakusessa 🙂 

Parin viikon päästä siis alkaa treenaus + syöminen ammattilaisen ohjeilla ja toivotaan, että tuloksia syntyy 🙂 Ensi viikolle tavoitteeksi voisi asettaa salilla käymisen x 3, juoksemisen tms. x 2 sekä tietysti päivittäin tulee liikuttua koirien kanssa.

Alkutilanne 7.4.13, mielenkiinnolla seurataan miltä näyttää 12 vkon päästä tämä ”naru” 😛
Kuten yllä sanotaan ”You earn your body”. Täytyy vain tehdä se päätös ja pitää siitä kiinni! Kuulostaa helpolta, mutta kuka väittää, että elämässä kaiken pitäisi ollakaan helppoa? 😉