Aikatauluttaminen

Viimeviikkoina haastavaksi aiheeksi elämässäni on osoittautunut asioiden aikatauluttaminen. Luulin, että kunhan saan koulun päätökseen, niin illat jäävät suurilta osin viikkoa vapaiksi. Toisin kävi: Kahdesta neljään iltaa viikossa kuluu koirien (kotoa löytyy siis kaksi kääpiösnautseria) kanssa harrastaessa agilityä sekä tottelevaisuutta ja viikonloput usein reissatessa sukulaisilla. Tietenkin nämä menot on ihan omasta tahdosta ja mukavaahan se on harrastaa koirien kanssa sekä välillä nähdä sukulaisia ja kavereita 🙂 Tähän yhtälöön tuo salilla käymisen sovittaminen on vain osoittautunut suhteellisen haasteelliseksi!

Tällä viikolla en ole vielä ehtinyt salille, mutta onneksi maanantai-iltana sekä tänään ehdin sentään tehdä salitreenin korvaavan kotitreenin: takareidet + selkä maanantaina ja tänään olkapäät + ojentajat. Kotona saa onneksi tehtyä suht hyvin hieman  muutelluin liikkein nuo salitreenin liikkeet, mutta treenin rankkuus ei ole aivan sama suurten painojen puuttuessa kotoa.. Tosin esimerkiksi omat olkapääni eivät tarvitsekaan vielä niin suuria painoja 😉

Olen miettinyt, että alkaisin tekemään ihan viikottaista aikataulua ja sitten noudattaa sitä.. Aikataulu voisi olla esimerkiksi seuraavanlainen: Maantaina salitreeni, tiistaina agility, keskiviikkona sali, torstaina toko, perjantaina sali tai lepopäivä, lauantaina lepo ja sunnuntaina sali sekä agilitytreenit.. Ei kuulosta kovin pahalta, mutta miten tätä suunnitelmaa sitten noudattaa? Lipsuminen ja laiskuus ovat olleet viime päivinä havaittavissa omassa olemuksessa, mutta jos vain asennoituisi oikein niin ehkä sitä tulisi sitten oikeasti tehtyä asiat niinkuin on suunnitellut! Eikö? 😉

Yksi haasteellisuus salipäivissä on se, että salille tulee lähdettyä yleensä illalla, koska aamulla ei ”jaksa” (lue: viitsi) herätä kuudelta, jotta ehtisi ennen töitä käymään treenaamassa ja iltapäivällä taas on töiden jälkeen kiire kotiin lenkittämään koirat ja syömään.. Illan tultua sitten onkin haaste päästä siitä sohvalta ylös ja salille! Mutta tuo aikatauluttaminen voisi kyllä sopia ja sitten vaan noudattamaan sitä kurinalaisesti! 

Tavoitteena ensi viikolle on siis laatia aikataulu treeneistä ja alkaa noudattaa sitä! Loppuun vielä viime viikon fiiliskuva treenin jälkeen 🙂 

Muutama viikko takana

Vihdoista viimein ehdin päivittämään tätäkin blogia! Uutta ”elämää” eli uutta ruokavaliota sekä salirytmiä on nyt takana lähes 4 viikkoa. Alkuun tuntui kropassa hyvinkin oudolta: maha turposi ja oli jotenkin paha olo koko ajan. Pari viikkoa tuota kehon sopeutumista kesti ja nyt alkaa tuntumaan ihan hyvältä! Salilla on koitettu käydä vähintään 3 kertaa viikossa ja nyt, kun koulukin on ohi (siis valmistuin sähkövoimatekniikan insinööriksi), ehtii jopa 4 kertaa viikossa treenaamaan. Paino ei ole muuttunut juurikaan, ehkä 0.5 kg on tullut lisää, mutta kiinteytymistä mm. vatsassa ja reisissä tuntuu kyllä tapahtuvan. 

Eniten muutosta tuntuu tapahtuneen siinä, että jaksaa yleisesti paremmin eikä koko ajan väsytä. Nyt vasta huomaa, kuinka tärkeää on ns. oikean ruokavalion noudattaminen! Muutaman kerran olen kyllä lipsunut dieetistä, mutta eipä se varmasti ole niin kriittistä, kun tavoitteena on kuitenkin painon nousu eikä laskeminen 🙂 Kuitenkin sipsien ja karkkien sekä leivän älytön mässääminen on jäänyt historiaan! Lisäksi juomapuoli on muuttunut hyvinkin vesipainoiseksi..
Salilla kehitystä huomaa myös jonkin verran. Muutaman kerran välein pystyy lisäämään painoja ja jaksaa tehdä täydet sarjat ilman suurempia vaikeuksia (tietysti viimeiset toistot saavat tuntua 😉 ). Lihakset myös kipeytyvät vähemmän kuin aikaisemmin säännöllisten treenien vuoksi.

Ojentajia. 

 Habaa ja vatsoja. 
Mielenkiinnolla seurataan kuinka paljon kroppa vielä muuttuu kuudessa viikossa, toivottavasti edes jonkin verran! Treeniä ja kovaa kuria ruoan suhteen se vaatii, mutta pää kylmänä eteenpäin!