Takareisiä ja pebaa

Huh mikä päivä ollut tänään! Aamusta töihin ja siellä vähän ylitöitä, siitä nopsaan kotiin lenkittään koirat ja jotain pientä syötävää nassuun ja sitten salille! Salilta kotiin syömään ja lähtö tokotreeneihin Ferin kanssa.. Koko päivä on väsyttänyt vaikka kuinka, mutta yllättävästi sitä jaksoi 🙂 

Salilla siis treenasin takareisiä, peppua ja vähän pohkeita. Treeni kulki hyvin ja tein vähän ”uusia” liikkeitä, nimittäin ”koiran pissatus”, jalan nosto/potkaisu taakse ja lantionnosto. Ai että ku teki kutaa! Tuntuu kyllä tuo ”koiran pissatus” (onko tälle joku oikee sana 😀 ?!) -liike sellaiselta kidutukselta ja sen kun teki vielä sivupotkun kanssa, niin kyllä peppu sai treeniä!

Nyt iltapalalle ja nukkumaan 🙂 Alla olevat kuvat puhukoon puolestaan 🙂 

Öitä !

Näissä ”koiran pissatus” liikkeissä nojaan tarkoituksella vasemmalle, että en rasita tuota oikeaa olkapäätä 😉 Ja kamera taas vähän vääristelee mittasuhteita … 😛 Tai sit kuvittelen itteni eri kokoiseks 😀 

Palari ja banaani!

Kaamosväsymys

Kuinka marraskuu voikin olla niin hankala kuukausi? Aamulla on pimeää, iltapäivällä on pimeää, kun tulee kotiin eli koko ajan pimeää.. Herääminen venyy aina 30-45 minuutilla suunniteltuun ja siten työpäiväkin loppuu jo pimeän ollessa valloillaan. Kesällä ei ollut mitään ongelmaa nousta vaikka kuudelta ihan virkeänä, mutta nyt jopa puoli kahdeksan tuntuu vaikealta! Onko muilla samoja ongelmia heräämisessä näin kaamosaikaan? Onneksi pian on joulu ja saa lomailla hetken ja kerätä voimia, jotta jaksaa taas paremmin heräilläkin 🙂 
Kaamos (kuva: www.gosaariselka.fi)
Eilen agililtytreenien jälkeen tein kotona vatsa-alaselkätreenin. Jalkojen nostoa lattialla, vatsarutistuksia sekä vatsoja kiertäen jalat ylhäällä! Aika moinen treeni jälleen 🙂 Mukava tehdä erilaisia vatsalihasliikkeitä ja kaikki sarjat täysillä loppuun! Tulostakin on jo vähän syntynyt, nimittäin suurimmat rasvat vatsapalojen päällä ovat kyllä lähteneet jonnekin muualle ja palojen koko on vähän kasvanut, jos verrataan vaikkapa alkukesän tilanteeseen. Kova treeni siis kannattaa! Ehkä kuvissa tämä muutos ei vielä näy niin suuresti, mutta toivottavasti niissäkin sitten joskus 🙂 Niin joo.. alaselkää tein siis vaan selänojennuksilla laittialla ja pitämällä aina parin sekunnin pidon yläasennossa. Toimii!
Silmät oli liian väsyneet, joten vähä rajasin kuvaa 😉
Tietysti pitäs muistaa, että nyt ”bulkataan” (en siis vedä mitään övereitä plussakaloreita/päivä!) eikä haeta niinkään sitä lihaserottuvuutta, mutta kyllä se treenin tulos vaan motivoi 😉 Nyt nostettiin vähän ruokamääriäkin ja hyvä niin, koska parin viikon painonnousu on pysähtynyt. Siinäkin tietty pitää muistaa, että paino heittelee aika paljon ns. normaalisti. Oon kyllä pyrkinyt vertaamaan vaan aamupainoja, jotta tulos olis mahdollisimman järkevä 🙂 Keväällä sit taas InBody-mittaukseen tarkastelemaan onko tullut mitää tulosta!
Tänään oon kuntouttanut taas olkapäätä kuminauhalla ja samalla tietty tehnyt tuota ”tervettä” vasempaa olkapäätäkin. Saa molemmat olat kunnon treenin joka toinen päivä 🙂 
Nyt tekemään huomiselle ruokaa ja laittamaan treenikamat kasaan, jotta pääsee huomenna suoraan töistä salille! Takareisi & pohje -päivä vuorossa 🙂 
Ihanaa keskiviikkoiltaa! 

Kuulumisia

Onpas vierähtänyt taas tovi, kun tänne viimeks oon kirjoitellut.. Viime viikko meni tuota olkapäätä tutkituttaessa, töissä tietysti (en ottanut saikkua) ja sitten muutamana iltana ihan vaan rennosti lepäillen.. Olkapäätä kävin siis näyttämässä eka työterveyslääkärille, joka passitti ortopedille. Tämän mielipide oli sitten se, että laittoi lähetteen julkiselle puolelle magneettikuviin ja mahdollisesti myös kiristysleikkaus olisi sitten tiedossa.. Nämä leikkauspäätökset ym. tehdään tietysti vasta magneettikuvauksen jälkeen, mutta hyvähän tuo olkapää on nyt hoitaa kuntoon, että ei sitten vaivaa koko loppuelämää 🙂 Torstaina kävin Ferin kanssa tokotreeneissä, onneksi siinä lajissa ei juuri oikeaa kättä tarvitse, kun koira kulkee vasemmalla puolella ja vasurilla voi palkatakin 🙂 

Perjantaina en jaksanut enää vaan olla ja lähdin salille tekemään vatsoja ja alaselkää 🙂 Tein neljä eri liikettä vatsoille, kaikkia joko 3 tai 4 sarjaa ja 8-15 toistoa.. Oli sellainen treeni, että! Yhteensä 181 toistoa vatsoille ja päälle vielä 50 selänojennusta. Vatsalihakset kiittivät kyllä treenin jälkeen 😀

Aamupalaa: Herasmoothie, gefilusta, espresso, vitamiinit ym., mannapuuroa 🙂 

Lauantainakin suuntasin salille jo aamusta. Tällä kertaa oli vuorossa etureisitreeni. Modasin siis viime viikolla tuota treeniohjelmaani ja siitä tuli nyt 3-jakoinen: vatsat-alaselkä, etureidet ja takareidet-pohkeet. Jätin yläkropan kokonaan pois nyt siihen asti, kunnes tuo oikea olkapää taas toimii normaalisti ja olen saanut sitä kuntoutettua. Takaisin lauantaihin… Eli tein jalkaprässiä parilla eri tavalla (kapea päkiöillä sekä normaali treenin lopuksi), lankkukyykkyä yhden käsipainon kanssa (tuntuu kyllä reisissä, kun tekee erittäin laajalla liikeradalla!), reisiojennusta ja lisäksi reisien loitontajia ja lähentäjiä. Viimeisten liikkeiden kohdalla oli aikamoinen tärinä lihaksissa, mutta tulipa treenattua kunnolla 🙂 

Salilta suuntasimme sitten Porvoon Vanhaan kaupunkiin shoppaileen ja syömään ja juhlistamaan 2-vuotis päiväämme omassa kodissa 🙂 Aika kuluu niin nopsaa!

Illalla oli vuorossa ekat pikkujoulut (ja todennäköisesti vikat tänä vuonna :P). Hauskaa oli ja glögiä tuli pari mukia maisteltua.. Kotona oltiin kuitenkin jo puolen yön aikaan, joten sunnuntaina oli sitten virkeä 🙂 Sunnuntai kuluikin koirien kanssa pitkällä lenkillä, sohvan nurkassa sarjoja katsoessa ja Ferin kanssa näyttelykurssilla! 

Tällaista tänne! Joko monet ovat aloittaneet pikkujoulukauden? Hauskaa viikon alkua! 🙂