Wanted: parempi kehonhallinta

Mukavaa sunnuntaita! Ihan alkuun pari tuuletusta sille, että blogin katselukerrat ovat menneet yli 100 000 rajan! Woop woop! 🙂 Iso kiitos siitä teille lukijat, jatketaan samaan malliin!

Tässä kuluneella viikolla pari iltaa on treenien osalta menneet ”temppuillessa”. Halu oppia uusia juttuja, kuten päälläseisonta ja käsilläseisonta, on suuri. Siksi niitä on sitten treenattu nyt oikein urakalla 🙂 

Nämä edellä mainitut liikkeet vaativat myös todella hyvää tukea keskivartalolta. Tämän takia juuri vatsa ja selkälihasten, niiden syvienkin lihasten, treenaaminen on erittäin tärkeää! Usein juuri vatsalihasten treenaaminen jätetään sinne treenin loppuun, ja kun koittaa niiden aika, on jo sen verta poikki treenistä, että ne jäävät sitten helposti tekemättä. Eli aloita treenisi vaikka juuri näillä liikkeillä tai tee niitä muiden liikkeiden välissä 🙂

Tein teille lyhyen videon, jossa näytän nopeasti 5 eri liikettä keskivartalolle. Liikkeet voi tehdä 3 kertaa. Lankuissa olisi hyvä pysyä maksimiaika ja muille liikkeille 10-15 toistoa (/puoli). Lisäpainoja saa käyttää, jos haluaa, mulla niitä ei nyt tässä treenissä ollut. 

Mitä muuten mun viikonloppu on pitänyt sisällään? Siitä oon koittanut ottaa jonkin verran kuvia ja aion huomenna koota ”Viikonloppu mun matkassa” tms. postauksen 🙂 Nyt kuitenkin vähän treenaamaan ja kuvailemaan, ens viikolla on tulossa taas treeniohjelmaa ja arvontaakin!

Rentouttavaa sunnuntai-iltaa, 

Välipala

Kaksi hetkeä mun päivässä on sellaisia, joina on pakko, siis ihan PAKKO, saada jotain syötävää. Nämä ovat aamu ja päivällä klo 14:00. Jos etenkin päivällä juuri kahden aikaan sattuu olemaan joku palaveri tai vastaava, homma menee ikään kuin hienosti sanottuna pipariks 😀 Eli oon hetkessä aika kiukkuinen.. 
Tämän takia aamupalani on melko runsas, jotta heti aamusta saadaan energiavarastot ylös. Aamupalasta kirjoittelin täällä aiemmin. Mulla on tosiaan melko kellon tarkka kroppa. Esimerkiksi klo 10:45 alkaa hiipimään nälän tunne, josta tietää kelloa katsomattakin, että voi lähteä mikrottaan lounaskippoa 🙂 
Vaikka syön yhdentoista aikaan lounaan, on seuraava mahan täyte saatava jo vähän ennen yhtä. Tällöin syön yleensä jonkin hedelmän, banaanin tai mandariinin. Kahdelta on vuorossa sitten se ”oikea” välipala, joka on normaalisti smoothie. Jos aamulla on ollut jostain syystä kiirus, niin saatan ottaa vain rahkan omenasoseella mukaan. 
Smoothie on siitä mukava, että siihen voi laittaa vaikka ja mitä milloinkin kaapista sattuu löytymään. Laitan omaan smoothieeni lähes aina rahkaa sekä maustamatonta jugurttia. Oon muutaman kerran tehnyt maidotonta smoothieta, mutta sellaista todella hyvää en oo onnitunut vielä tekemään. Saa laittaa taas linkkiä tulemaan, jos tiedät hyvän reseptin!

Eli rahkaa, maustamatonta jugurttia sekä hedelmiä ja marjoja. Näistä raaka-aineista koostan välipalani. Lisäksi treenipäivänä on cashew-pähkinät. Pähkinöistä saa hyviä rasvoja sekä proteiinia, joka taas pitää sitä nälkääkin loitolla pitkään.

Syötkö välipalaa? Jos, niin mistä sun välipala koostuu? 🙂

Pirteää perjantaita, 


(Taas) resepti raaka-suklaalle :)

Okei. Myönnetään. Oon menettänyt sydämeni ihan totaalisesti raaka-suklaalle (ja vähän raakakakuillekin!). En kuitenkaan edelleenkään anna itselleni lupaa jokapäiväiseen herkutteluun edes näillä terveellisemmillä vaihtoehdoilla! Vaan pidetään nää sellaisina spesiaalijuttuina yhdelle, maksimissaan kahdelle päivälle viikossa 🙂 

Musta tuntuu, että vaikka sokerikoukusta on päässyt eroon, kummittelee se tuolla alitajunnassa edelleen ja retkahdus ei oo kuin muutaman ylimääräisen herkun ulottuvilla. En tiedä onko juttu oikeasti näin, vai tuntuuko vaan siltä.. Tämän takia pidän kuitenkin etäisyyttä makeaan ja tuohan se kaupan päälle paremman ja tasaisemman fiiliksen! Ei koko aikaa insuliinitasot heilahtele kehossa ja mieli vaella ees taas. 
Mun mielestä siis myös raakasuklaa kuuluu näihin herkkupäivän juttuihin, vaikkakin koostuu lukuisista terveydelle hyvistä ainesosista. Onhan siinäkin sitä energiaa ja niitä kaloreita.. Tietysti yksi pala päivässä ei varmasti hetkauta kenenkään elämää suuntaan tahi toiseen, mutta huutakaa hep! te, jotka oikeasti pystytte ottamaan vain yhden 😀 Täällä on kovin hiljaista..

Mutta mennääs tarkemmin tuohon otsikon aiheeseen. Koko eilisen ja edellistäkin päivää hyvän matkaa vietin aikamoisessa hedarissa. En tiedä mistä moinen iski, mutta normaalisti kireät niskatkaan eivät tällä kertaa olleet syynä. Olisiko ehkä se, että töissä on tullut vietettyä entistä enemmän aikaa koneella? Vai se, että oon nukkunut pari yötä melko katkonaista unta? Kuka tietää.. Ajattelin kuitenkin illalla, että nyt on jo kaikkea kokeiltu hedariin ja väsymykseen, paitsi raakasuklaata 🙂 Sellaisen tekoon siis! Juuri sopivasti GreenStreetiltäkin (ei maksettu mainos) saapui paketti, jossa oli kauan kaipaamaani riisinlesejauhetta ja pari uutta suklaamuottia. Tässä resepti:
Herkuttelijan raakasuklaa

1 dl kaakaovoi
2 rkl kookosöljy
0,75 dl raakakaakaojauhe
1 rkl lucumajauhe
1 rkl riisinlesejauhe 
kookossokeria oman maun mukaan (laitoin n. 2tl)

Sulata  ensin kaakaovoi vesihauteessa, lisää joukkoon kookosöljy. Tämän jälkeen sekoita mukaan myös jauheet ja lopuksi kookossokeria oman maun mukaan.

Jaa sula suklaamassa muottiin ja laita pakkaseen tunnin ajaksi tai jääkaappiin noin neljäksi tunniksi. Tällä ohjeella tuli 12 konvehtia. 

Herkuttele! <3

Huomenna olisi tiedossa pikkujoulut. Saa nähdä miltä tuntuu viettää sellaiset pitkästä aikaa ihan kuivin suin 😉 En kyllä usko, etteikö hauskaa olisi ilman alkoholiakin! Muutenkin tulossa ihana viikonloppu, kun ollaan ihan vaan kotona 🙂

Mukavaa torstaita,

Jos haluat enemmänkin seurata mun höpinöitä ja treenejä, 
niin liityhän lukijaksi tuolta vasemmasta sivupalkista 🙂 Voit myös seurata: