Päivän piristys

Heräsin eilen aamulla jo ennen kahdeksaa! Tää on yllättävää mun viime aikojen lähes 10 tuntisten yöunien jälkeen 🙂 Mutta pikku hiljaa on sitä rytmiä vaan käännettävä. Kuvailin torstaina vähän ruokajuttuja järkkärillä ja kamera oli jäänyt keittiön pöydälle. Herättyäni en malttanut antaa kameran olla vaan otin kuvia koko aamun ja vielä päivälläkin. Kerrankin oli sitä luonnonvaloa tarjolla!
Saatte nyt muutaman kuvan mun perjantaista. Pahoittelen, kun lopetin kuvaamisen samaan aikaan, kun aurinko laski. Varmasti taas jossain vaiheessa sellaisia ”koko päivä mun messissä” -postauksiakin tulee!
Aamu on alkanut nyt pari kuukautta aika samalla tapaa. Ensin kahvit tippumaan ja aamupalan tekoon. Oon löytänyt tällaiselle espresson ystävälle hyvän kaverin suodatinkahveista, nimittäin Löfbergsin tummimman paahdon, nam! Onko täällä muita vahvojen kahvien ystäviä? 🙂 Aamupalan jälkeen vaatteet päälle ja suuntasin kohti ripsihuoltoa.

Ripset kunnossa takaisin kotiin ja lounasta nassuun. Tehtiin torstaina tiikerirapu-inkivääri -pastaa, kunnon flunssanselättäjä-ruokaa sanon minä! Sain chilien pilkkomisen yhteydessä jännän allergiareaktionkin kaupan päälle, naamaan. Kyllä. Luit oikein! Puoli poskea sai kivoja kutisevia pilkkuja, jotka kyllä laskivat, kun otin allergialääkkeen ja laitoin puoli purkkia hydrokortisonia nassuun. Varmaan olin hipaissut poskea kädellä tai vastaavaa.. Omituista kuitenkin!

Aurinkoa oli lähdettävä päivällä todistamaan koirien kera ulos. On se vaan ihmeellistä, miten tuo pieni hetki harvinaista valoilmiötä piristi niin paljon! Kevät on selvästi tulossa. Lopussa vielä kotiasukuva, ootd 😉 Ja villasukat on ihan must <3
Tänä aamuna tuli tehtyä takareisi- & pohjetreeni, josta lisää huomenna tai viimeistään maanantaina. Nyt blinitaikinan tekoon, välillähän saa herkutella! 
Mukavaa viikonloppua ihanat, 

Jos haluat seurata mun höpötyksiä enemmänkin:

Liity lukijaksi blogin vasemmasta sivupalkista
Tykkää >  Facebook
Seuraa > Instagram
Seuraa > Bloglovin
Tilaa & seuraa > Blogilista

Chocolate overnight oats

Arkiaamuisin tykkään siitä, että aamiainen on helppo ja nopea tehdä. Tietysti nyt pari kuukautta saikulla olleena ei aamiaisen kanssa tarvitse kiirehtiä, mutta ensi viikolla taas se tavallinen arki koittaa tännekin. Eli kaikkien muiden aamujuttujen ohella myös aamupalan valmistus kuuluu niihin.

Koska oon sen verran mukavuudenhaluinen, että haluan nukkua aina niin pitkään kuin mahdollista, ei aamuisin oo juuri aikaa alkaa kokkailemaan mitään gourmet-aamiaista vaan on mukava, että aamiainen on tosiaan nopea tehdä, mutta tietysti myös pitää nälän hyvin loitolla.

Overnight oats eli ns. tuorepuuro. Tässä on mun uus aamujen pelastaja!

Saatatte muistaa, että samainen puuro esiintyi jo kerran täällä blogissa (muistaakseni kerran 😉 ) Elovenan ja Indiedaysin puurokampanjan yhteydessä, mutta laitan ohjeen nyt uudestaan:

Chocolate overnight oats

1 dl kaurahiutaleita
2 dl maitoa
2 tl chia-siemeniä
0,5 tl vaniljajauhetta

1 rkl raakakaakaojauhetta

Sekoita kuivat ainekset keskenään kulhossa raakakaakaojauhetta lukuunottamatta. Lisää joukkoon maito. Anna puuron tekeytyä jääkaapissa kannen tai kelmun alla yön yli. Aamulla sekoita puuroa hiukan ja lisää joukkoon vielä raakakaakaojauhe.

Nauti puuro aamulla joko sellaisenaan, marjojen kanssa tai vaikkapa myös rahkan, jolloin annoksesta tulee täyttävä ja hyvin nälkää pitävä!

Ootko kokeillut overnight oatsia? 🙂

Aurinkoista perjantaita,

Jos haluat seurata mun höpötyksiä ja kokkailuja enemmänkin:

Liity lukijaksi blogin vasemmasta sivupalkista
Tykkää >  Facebook
Seuraa > Instagram
Seuraa > Bloglovin
Tilaa & seuraa > Blogilista

Reisille meni!

Eilen oli viikon toisen salitreenin vuoro. Oon jakanut jalat kolmeen osaan, kolmelle eri päivälle: etureidet, takareidet + pohkeet, pakara. Näiden lisäksi vatsapalat saavat oman treeninsä vähintään kahdesti viikossa. Halu treenaamaan yläkroppaa alkaa kahden kuukauden tauon jälkeen olla melkoisen suuri, mutta ei auta kuin odottaa, että tuo olkapää tuosta kuntoutuu ensin kunnolla. Ei tuu sit ainakaan mitään takapakkia ja onhan tässä koko loppu elämä aikaa treenata sitä yläkroppaakin 😉

Välillä tuntuu suhteellisen haastavalta löytää riittävästi sellaisia liikkeitä alakropalle, joissa ei oo mukana tankoa tai käsipainoja. Onneksi kuitenkin nykyaikana on Internet ja Instagram, niin ja ne ikuiset klassikot eli kirjat, joista löytyy jos jonkinlaisia eri versioita liikkeille.

Etureisitreeni

Lämmittely pyörällä 5 min (50 W) + 2 min (75 W) + 1 min (30 W)

1. Kapea prässi 20 (40 kg) / 10 (80 kg) / 10 (100 kg) / 6 (110 kg)

2. Reiden ojennus istuen 10 (35 kg) / 7 (40 kg) / 7 (45 kg) / 4 (50 kg)

3. Askelkyykky korokkeelle (pitkä askel) 10 / 10 / 10 per jalka

Askelkyykky korokkeelle

4. Boxihyppy korotetulle steppilaudalle 10 / 10

En ole moneen kuukauteen kokeillut kapeaa prässiä, mutta siinä pystyy lataamaan aika huolellakin painoja kelkkaan eikä silti tunnu kovin pahalta. Ens kerralla sit enemmän 😉 Muistaa vain pitää jalat kiinni toisissaan ja laskea jalat alle 90 asteen, ponnistaessa ylös paino kantapäillä.

Askelkyykky korokkeelle oli ihan uus liike mulle, mutta kyllä tuntui! Muista, että ala-asennosta (taka jalan polvi lähellä lattiaa) ponnistetaan ylös yhdellä voimakkaalla ponnistuksella. Jos mahdollista, voit ottaa käsipainot tai tangon lisäpainoksi. Loppuun vielä viimeisetkin voimat pois boksihypyillä!

On se salitreenaaminen vaan kivaa! Tosin tässä vaiheessa ei tainnut enää pystyä seisomaan 😉
Reiskat treenin jälkeen!

Jos sulla on hyviä liikevinkkejä etureisille ilman tankoa tai käsipainoja, niin otan niitä todella mielelläni vastaan! 🙂

Ai niin, tää oli blogin 300. postaus! Kyllä sitä on tullut jo pari kertaa näköjään kirjoiteltua.. 🙂

Jos haluat seurata mun höpötyksiä ja treenejä enemmänkin:

Liity lukijaksi blogin vasemmasta sivupalkista
Tykkää >  Facebook
Seuraa > Instagram
Seuraa > Bloglovin
Tilaa & seuraa > Blogilista