Kesäiset grilliherkut

Innostuttiin sunnuntaina rennon päivän päätteeksi grillailemaan ”hieman parempaa”. Ei kuitenkaan sinne pihviasteikolle vielä päästy, mutta kaikenlaista muuta herkkua päätyi lautaselle. Menu sisälsi pekoniin käärittyä kanaa sekä kolmea eri lisuketta, seuraavassa reseptit kaikkiin näihin. Jälleen kerran helppoa ja nopeaa!
Bataattiranskalaiset

  • 1 bataatti
  • oliiviöljyä
  • suolaa

Kuori bataatti (kuori on kokonaan pois, kun kaikki valkoinenkin on kuorittu). Halkaise se leveyssuunnassa kahtia. Siivuta bataatti reilu 1 cm paksuisiksi siivuiksi ja leikkaa siivut vielä noin 1 cm paksuisiksi tikuiksi.

Laita ranskikset kippoon, kaada päälle oliiviöljyä (~1 rkl ) ja ripottele joukkoon vielä suola. Pyörittele ranskiksia, jotta öljy ja suola sekoittuvat kaikkialle.

Grillaa parilalla tai folio+leivinpaperipellin päällä, kunnes ranskalaiset ovat pehmenneet ja saaneet väriä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Italialaiset kesäkurpitsat

  • 1 kesäkurpitsa
  • suolaa
  • valkosipulia jauheena tai murskana
  • oliiviöljyä

Pese kesäkurpitsa. Halkaise kesekurpitsa pituussuunnassa kahtia, siivuta molemmat puolet vajaan sentin paksuisiksi siivuiksi. Asettele siivut talouspaperin päälle ja ripottele suolaa päälle. Jätä kesäkurpitsat hikoilemaan.

Kun siivujen päälle ilmestyy kunnon vesipisarat, painele siivuja talouspaperilla ja käännä ne toisin päin. Toista edellinen.

Kun suurin neste on saatu pois, grillaa kesikset oliiviöljyssä ja ripottele lopuksi päälle valkosipulijauhetta.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ananas grillissä

  • 0,5 – 1 ananas

Kuori ananas. Viipaloi noin 1,5-2 cm paksuisiksi siivuiksi. Grillaa, kunnes pinta on saanut väriä.

Välihuomautus: Ananas maistuu mun mielestä ehdottomasti parhaalta grillattuna! Ihanan makeaa ja hitusen toffeista. Ja mikä parasta, siihen ei tarvitse lisätä mitään 😉

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Pekoniin kääritty kana

  • Esim. kanan minuuttipihvejä
  • Pekonia siivutettuna (1 pkt)
  • Savuista grillikastiketta

Kieputa pekonisiivut kanojen ympärille, 1-2 siivua per kana riippuen koosta. Grillaa kanoja noin 10-15 minuuttia, kunnes pekoni on rapeaa ja kana sisältä kypsää. Sivele lopuksi grillikastiketta kanojen päälle.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA
Herkuttele!
<3:llä Jenna

Ilta Porvoossa

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

On se kyllä kivaa. Nimittäin asua Porvoossa! Parin minuutin ajomatkan päässä pääsee nauttimaan vanhan kaupungin ihanasta tunnelmasta ja loistavista ravitoloista. Nyt on kesäsuunnitelmalistan kohta ”syöminen Johans-ravintolassa” tehty! Ja olihan sitä samalla pakko vähän leikkiä turistia omassa kotikaupungissaan 🙂

Tänään ollaan pyöritty varmaan 10 eri kaupassa, joista löytyi vaikka ja mitä puuttuvaa. Mm. vaellusreissulle loput tavarat on nyt hankittu. Saa nähdä, miten kesäkelit suosivat lomalla ja päästäänkö sille vaellusreissulle 😉
Mukavaa viikonlopun jatkoa,
<3:llä Jenna

Yllättävän tehokas kotitreeni

 

Eilisen sadeillan piristykseksi tehtiin treeni kotona. Keksittiin molemmat 3 liikettä treeniohjelmaan. Loppuviimein tästä muodostuikin todella tehokas treeni, jonka jälkeen työpäivän jälkeinen väsymyskin oli tiessään.

 
Yllättävän tehokas kotitreeni
1. Archer-punnerrus 4 x max tai 8-10 toistoa

Punnerrus lähtee leveästä asennosta, polvet tai varpaat maassa oman voimatason mukaan. Sormet osoittavat ulospäin. Vie kroppasi lähelle lattiaa ja vie painoa toiselta kädeltä toiselle. OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA2. Leuanveto tai pito leuanvedon yläasennossa 4 x max

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3. Supersarjana x 3:

1) Käsilläseisontapito joko käsilläseisonnassa, tukea vasten tai kuten itse tein alla, max pitoaika

2) Dippipumppaukset eli asetu dipin ala-asentoon ja pumppaa sieltä noin 10 cm liikettä ylös alas,12 toistoa

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4. Supersarjana punnerrukset x 3:

1) Punnerrus läpsyllä joko polvet maassa tai miesten punnerruksella, 4-8 toistoa

2) Skorpionipunnerrus eli toinen jalka ilmassa (vaihda jalkaa sarjojen välillä), 4-8 toistoa
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

5. Frozen V – 2 x max pitoaika

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… ilme liikkeen lopussa 😀OLYMPUS DIGITAL CAMERA

6. Lankku – 2 x max pitoaikaOLYMPUS DIGITAL CAMERA

… joo-o, on hapokasta!OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Tätä treeniä pitää kokeilla uudestaankin, viimeistään mökillä!
Tänään käytiin tekemässä salilla kunnon jalkarääkki. Huomenna kävellään taas ankkatyylillä, ja ne portaat tullaan alas peruuttaen 😉 On tää vaan kivaa!
<3:llä Jenna