3:n patterin pikatreeni käsille

Huomentapäivää! Tein eilen töiden jälkeen pikaisen käsitreenin kotona, kun aikaa ei ollut lähteä salille asti. Tykkään välillä treenata kotona ja ”kotisalille” on kertynyt mm. muutama eripainoinen kahvakuula sekä sellaiset käsipainot, joihin saa ladottua tarvitsemansa määrän kiekkoja. Näillä pääsee jo pitkälle ja etenkin kädet on tosi helppo treenailla kotonakin.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Treeni oli seuraavanlainen:
3:n patterin pikatreeni käsille
Lämmittely pikkupainoilla: ojentajapunnerrus niskan takaa 2×15, hauiskääntö käsipainoilla 2×15 sekä kiertäjäkalvosimen lämmittely 2×15
1. Patteri x 3

  • Ojentajapunnerrus päinmakuulla
  • Hauiskääntö istuen käsipainoilla vuorokäsin

2. Patteri x 3

  • Ojentajapunnerrus niskan takaa kahvakuulalla
  • Pystysoutu kahvakuulalla

3. Patteri x 3

  • Keskitetty hauiskääntö käsipainoilla
  • Vipunostot eteen kahvakuulalla

Tein treenin siten, että tein molemmat patterin liikkeet putkeen  vuorotellen 3 kertaa. Tämän jälkeen pidin 1-2 minuutin tauon. Toistoja kertyi 6-15, ensin enemmän ja viimeisissä sarjoissa vähemmän.

Tämä treeni oli todella tehokas ja hyvää erilaista ärsykettä käsille. Koko treeniin kului noin 20 minuuttia.
Mukavaa pyhäinpäivää!
<3:llä Jenna

Kaksi helppoa ja terveellistä suklaista herkkua

Kaupallinen yhteistyö: nu3

Nyt kaikki suklaasta tykkäävät herätys! Kehittelin kaksi suklaista herkkua, terveellisiäkin vielä! Toinen on miedompi ja toinen sitten kunnon suklaaunelma 🙂 Molemmat herkut toimivat loistavasti vaikkapa väli- tai iltapalana.
Chocolate protein pancakes
(2 annosta)

Laita ainekset blenderiin ja sekoita. Paista pannulla kookosöljyssä pieniä lettuja pikaisesti (max. 30 s) / puoli, jotta ne eivät ehdi kuivua. Tarjoile vaikkapa marjojen kera!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Chocolate overnight oats

  • 1 dl nu3 whey protein + chocolate -heraa
  • 3 rkl chia-siemeniä
  • 2 dl kaurahiutaleita
  • 1,5 rkl nu3 kookosöljyä
  • 4 dl maitoa
  • koristeeksi kaakaonibsejä

Sekoita ensin kuivat ainekset keskenään. Sulata kookosöljy nopeasti mikrossa. Lisää kuivien aineiden sekaan maito sekä lopuksi juokseva kookosöljy. Laita jääkaappiin tekeytymään pariksi tunniksi tai yöksi.

Herkuttele kera kaakaonibsien!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Pannarit hieman erilaisella reseptillä olivat yllättävän täyttäviä ja niissä oli se hienoinen suklaan maku. Over night oats puolestaan oli se suklaaunelma eli todellinen suklaan ystävän herkku!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Makoisaa perjantaita,
<3:llä Jenna

Millainen olisi mun täydellinen arkipäivä? Ja millainen se päivä on nyt?

Aloin mietiskellä yhtenä iltana sitä, millainen olisi mun täydellinen arkipäivä? Mitä se pitäisi sisällään ja mihin aikoihin?

Klo 6:20 herään erittäin hyvin levänneenä ja venyttelen hetken sängyssä, kunnes nousen ylös. Juon 0,5 l limellä maustettua vettä ja siirryn olohuoneeseen tekemään rauhallisen ja kehoa herättelevän puolen tunnin joogan. Joogan jälkeen vaihdan vaatteet ja meikkaan. Pakkaan jääkaapista aamiaisen, lounaan ja välipalan mukaan töihin, nämä on tehty jo edellisenä iltana. Mr. A. on käynyt koirien kanssa lenkillä samalla, kun olen joogannut, joten päästään lähtemään töihin 7:15.

Töissä päivä sujuu leppoisasti ja neljän aikaan olemme jo takaisin kotona. Käymme yhdessä koirien kanssa puolen tunnin lenkillä ihanassa auringonpaisteessa ja käymme samalla läpi päivän asioita. Lenkin jälkeen salivaattet päälle ja salille. Treeni kulkee todella hyvin, painoja pystyy nostamaan edelliseltä viikolta ja treeni menee juuri sinne, minne pitääkin. Treenin jälkeen palautusjuoman nauttiminen, palautusjuoman joka on todella hyvää.

Kuuden aikaan olemme jälleen takaisin kotona ja teemme yhdessä ruokaa sekä teemme valmiiksi myös huomisen aamiaisen sekä välipalat. Ruuasta riittää seuraavan päivän lounaalle sekä päivällisellekin.

Ehdin kirjoittaa blogia ja Mr. A. harjoitella kitaran soittoa ennen kuin käymme vielä iltalenkillä ja katsomme jakson lempisarjaamme. Mainostauolla teen vielä iltapalaa ja kello kymmenen on aika mennä nukkumaan. Nukahdan melko pian.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ja millainen se arkipäivä on nyt?

Kello soittaa 6:20, ei pysty heräämään sitten millään. Kymmenennen kehotuksen jälkeen nousen noin seitsemän aikaan. Äkkiä vaatteet päälle ja meikit naamaan. Joka tapauksessa kello on jo kahdeksan, kun ollaan töissä. Mihin se aika oikein kului aamulla? Ai niin, piti vähän katsella facebookia ym. somea ja tehdä aamiainen, välipala ja lounaan salaatitkin vielä valmiiksi.

Töissä sujuu ihan leppoisasti, hieman kiirettä, mutta muuten ok. Hieman päivä kuitenkin venähtää ja ollaan kotona puoli viiden aikaan. Tästä koirien kanssa yhdessä lenkille ja siitä puoli kuuden aikaan salille. Treeni sujuu ihan hyvin. Treenin jälkeen äklömakean palarin juominen. Takaisin kotona ollaan seitsemän aikaan ja Mr. A. alkaa kokkaamaan, koska haluan kirjoitella blogia hetken, jotta saan uutta julkaistavaa. Puoli kahdeksan aikaan syödään päivällinen ja sen jälkeen jatkan vielä hetken kirjoittamista samalla, kun katselen telkkaria. Kello 21:45 huomaan, että se iltapalakin piti syödä ja alan vielä sitä kokkaamaan. Mr. A. käyttää vielä koiria nopeasti ulkona. Kello onkin melkein yksitoista, kun pääsen nukkumaan ja seuraavana aamuna sama jatkuu.
Koska haaveilla on tapana toteutua, voi olla, että vielä joku päivä elän tällaisia ”täydellisiä” arkipäiviä 🙂 Eihän tuo olisi edes niin haastavasti toteutettavissa!
<3:llä Jenna