Parasta joulussa

J & A:

Mikä on meidän mielestä parasta joulussa? Mitkä asiat tekevät meidän joulun?

joulukuusi

Jenna:

Mun mielestä parasta joulussa on se, että saa viettää aikaa perheen kanssa. Tänä vuonna joulu on harmittavan lyhyt, mutta nautitaan niistä muutamasta päivästä sitäkin enemmän! Jouluaattoaamuna on ihana ottaa rennosti, syödä riisipuuroa ja edelleenkin hieman jännittää sitä, kuka sen mantelin oikein saa 😉 Telkkari laitetaan päälle Lumiukon ajaksi, mutta muuten sekin saa joululoman. Aamupäivällä käydään pitkällä metsälenkillä koirien kanssa sekä koristellaan kuusi. Fiilistellään joululauluja sekä juodaan muki glögiä.

Päivään kuuluu ehdottomasti joulusauna vihdan kera! Saunan jälkeen laitellaan ruokia yhdessä ja syödään kaikessa rauhassa. Huomaatte ehkä, että mun mielestä joulussa todellakin parasta on se rauhallinen yhdessäolo perheen kanssa <3 Pitäähän ne lahjatkin vielä mainita 😉 Niitä on mukava saada ja todella kiva antaa!

Anssi:

Komppaan Jennaa. Parasta on rauhoittuminen ”kiireen” keskellä sekä perheen kanssa oleilu. Ja ei hassumpaa ole muistaa perheenjäseniä pienillä lahjoilla, sekä odottaa mitä itse saa 🙂

Ja joulussa parasta on myös kinkku. Lämpimänä. Rapealla sinappihunnulla.

***

me_joulu_2015-copy
Kuva viime joululta :”D

Kohta kunnossa! hiljenee nyt joululoman viettoon 🙂

Ihanaa & rauhaisaa joulua <3

**

P.S. Blogista löytyy nykyisin tykkäys nappi, <3, ylhäältä otsikon alta. Eli jos tykkäät meidän kirjoituksista, saa sitä painaa 🙂

Tehokas käsitreeni vielä ennen joulua!

J & A:

Kevyt treeniviikko sekä joulu lähestyvät nopeasti ja ensi viikko aiotaan ottaa treenien suhteen rennosti. Ennen tätä on vielä hetki aikaa treenata ja tässä teille meidän tehokas käsitreeni viime viikolta.

Käsitreeni

Alkuun käsien pyörittelyä sekä pystypunnerruksia kepin kanssa siten, että olkapäät ja yläkroppa ovat vetreät  & lämpimät, noin 5-10 minuuttia.

Ennen ensimmäisiä liikkeitä ko. lihaksille 1-2 noin 20 toiston sarja pienillä painoilla.

1. Pystypunnerrus tangolla 4 x 8-12

2. Vipunostot sivulle käsipainoilla 4 x 10-15

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

3. Supersarja: 3 x 8-12

Dippi omalla painolla tai lisäpainolla ojentajille (voi tehdä myös avustettuna kumppareiden kanssa kuten Jenna teki) +

Keskitetty hauiskääntö alataljassa köydellä

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Avustettu dippi:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Keskitetty hauiskääntö kyykyssä:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4. Supersarja: 3 x 8-12

Ojentajapunnerrus ylätaljassa +

joko hauiskääntö mutkatangolla tai vasarakääntö käsipainoilla

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vasarakääntö:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hauiskääntö mutkatangolla:

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Treeni-iloa! 🙂

***

Lue myös edellinen postaus: Miten me ollaan muututtu parisuhteen aikana?

Miten me ollaan muututtu parisuhteen aikana?

J & A:

Ihmissuhteet, elämäntilanteet, ikä ja niin edelleen muokkaavat ihmistä. Välillä parempaan suuntaan, välillä ehkäpä huonompaankin. Alettiin miettimään miten me ollaan muututtu meidän parisuhteen aikana. Vielä pienenä taustatietona se, että ollaan oltu yhdessä vuoden 2008 syyskuusta (aikas pitkään!), kihloihin mentiin 2009 ja naimisiin 2013. Yhteen muutettiin 2009 Helsinkiin, siitä 2010 Porvooseen, josta ostettiin asunto ja nyt 2016 kesäkuussa muutettiin rakennuttamaamme omakotitaloon. Siinä ehkäpä suurimmat suhteemme käänteet 🙂

me

 

Hitusen eksyttiin taas, mutta itse otsikkoon. Miten ollaan tämän reilun 8 vuoden aikana muututtu vai onko mitenkään?

Anssi

Tässä vuosien varrella oppinut enemmän kuuntelemaan toista ja myös hiukan näkemään ennalta tiettyjä valintoja, koska jotenkin ajattelee asioita myös toisen näkökulmasta.

Suurimmilta riidoilta välttyy jo sillä, että ei koita haastaa toista asiasta josta ollaan eri mieltä vaan enemmän miettiä kompromissia. Nuorempana minulla oli ehkä enemmän tapana tarttua kaikkiin epäloogisiin perusteluihin, kyseenalaistaa niiden järkevyys ja koittaa saada toinen selittämään asiat loogisesti. Nykyisin koittaa punnita vähän enemmän miten asiat sanoo. Sisäinen insinööri ja teoreetikko koittaa toki vieläkin puskea läpi, mutta jonkin verran se pysyy jo kahleissa.

Edelleen saatan jonkin verran olla kärttyisä, mikä helposti ärsyttää toistakin, mutta en ehkä niin paljon kuin nuorempana.

Jennalla on usein niska-ja selkäkipuja ja hieronkin sen vuoksi Jennaa melkein päivittäin. Jotenkin tykkään huomioida Jennaa ja koittaa tehdä hänen eteen kaikenlaista. Ehkä tätä nuorempana teki vähemmän, kun ei nähty päivittäin välimatkan takia.

Mutta suurin asia minkä on huomannu, että ollaan Jennan kanssa kasvettu yhteen, ja jotenkin yhteiselo on todella mukavaa ja viihdytään todella hyvin yhdessä. Jotkin parit huomaavat kasvavansa erilleen, varsinkin jos aloittaa seurustelun nuorena, mutta meille on ehkä käynyt päinvastoin.

Jenna

Kun tavattiin, olin juuri täyttänyt 18-vuotta eli olin aikas junnu. Mistään kummoisista parisuhteista ei ollut kokemusta eli itse vakavassa parisuhteessa oleminen oli jo tosi iso juttu ja vaati muutaman hetken aikaa ”kasvaa”. Olin aluksi melko mustasukkainen Anssista, koska mulle tuli pienenä yllätyksenä teekkarin runsas kaveriporukka. Näin jälkeenpäin ajateltuna en ymmärrä, että miksi, onneksi niistä tunteista on päästy ajat sitten ja nykyään osaa nauttia sekä arvostaa sitä, että molemmilla on paljon kavereita, joita välillä nähdään yhdessä ja välillä erikseen.

Toinen juttu, jossa on muuttunut on se, että on oppinut joustamaan sekä tekemään kompromisseja. Siinä vaiheessa, kun laitettiin lusikat samaan laatikkoon, tuli tilanne, jossa molempien omista tavoista piti alkaa tehdä yhteisiä. Piti oppia, että asiat voi tehdä myös eri tavalla kuin itse on tehnyt ja se on ihan ok.

Silloin alussa kiivastuin todella herkästi todellamitättömistäkin asioista. Nykyisin riidellään enää todella harvoin. Toista omien tapojensa kanssa osaa arvostaa aivan eri tavalla kuin alkuaikoina.

Kuten Anssikin mainitsi, ollaan vuosien varrella kasvettu tietyllä tapaa yhteen, mutta pärjätään edelleen myös yksinkin, joka on todella tärkeää sekin 🙂

***

Lue myös edellinen postaus: Millaisilla toistomäärillä treenaan?