Yhden lauantain grillailut & salviakanan resepti

Blogin sekä Instagramin kautta olette varmasti huomanneet, että me grillataan todella paljon. Grillikausi meillä alkaa usein siellä huhtikuun tienoilla ja kestää pitkälle syksyyn! On sitä tullut grillattua kyllä uuden vuoden aattonakin 😉  Meiltä löytyy ihan tavallinen kaasugrilli, joka sekin antaa valurautaparilan sekä -ritilän ansiosta ruokaan todella hyvän maun.

Yksi tän hetken ehdottomista lemppareista grillissä on salviakana, joka on yllätys yllätys kääritty pekoniin! Jep, vaikka terveellisen ruuan puolesta liputankin, välillä on kiva herkutella ja sen voi hyvin tehdä myös pääruuan kanssa. Lisukkeiksi tälle sopii vaikkapa kesäkurpitsa, bataatti, porkkana, paprika, kevätsipuli, uudet perunat.. you name it! 
Salviakana
  • Kanan ohutleikkeitä tai sisäfilettä
  • Salvian lehtiä (3-4 per kana)
  • Pekonia (1-2 siivua per kana)
  • Hickory grillikastiketta
Laita salvian lehdet kanan päälle, kieputa pekoni kanan ympäri ja grillaa kanat kypsiksi. Sivele lopuksi grillikastiketta kanojen päälle ja anna olla grillissä vielä hetki. Herkuttele vapaavalintaisten lisukkeiden kera!
<3:llä Jenna


// Tasty grilled dinner from one Saturday!

30 min peppupainotteinen jalkatreeni kahvakuulalla

Jos hetkeen ei ole treenannut kahvakuulan kanssa, muistaa tämän treenin jälkeen varmasti sen, että kyllä sillä kuulallakin treenistä saa kunnon tehot irti ja lihakset hapoille! 30 minuutin peppupainotteinen jalkatreeni kahvakuulalla olkaapa hyvät 🙂

30 min peppupainotteinen jalkatreeni kahvakuulalla

Lämmittelyksi voit tehdä hyppynarulla hyppimistä / X-hyppyjä, burpeeta, ravisteluja sekä jaloille että yläkropalle, 5-10 minuuttia.
Treeni sisältää kaksi supersarjaa sekä loppuun staattisen kyykyn. Supersarjat tehdään siten, että ensin tehdään ensimmäisen liikkeen toistot ja heti perään toisen liikkeen toistot. Tämän jälkeen 1-2 minuutin tauko. Jokaista supersarjaa voi toistaa 3-4 kertaa, n. 8-15 toistolla (/jalka). Lopun staattinen kyykky kannattaa tehdä 2-4 kertaa ja pysyä pidossa niin kauan kuin mahdollista, jos tuntuu kevyeltä ilman painoja, ota sellainen mukaan!
Keskity jokaisessa liikkeessä keskivartalon tukeen sekä suoraan selkään. Etuheilautuksessa muista aktivoida yläasennossa pakara. Ei muuta kuin kahvakuula messiin ja treenaamaan!
1. Supersarja: Etuheilautus & sumomaastaveto


2. Supersarja: Bulgarialainen kyykky & romanialainen maastaveto

 

3. Staattinen kyykky seinää vasten

***

Sellainen treeni tällä kertaa! Ainakin allekirjoittaneelle treeni oli raskas ja hiki tuli 😉 Kokeilkaa ihmeessä ja kommentoikaa mitä tykkäsitte!
<3:llä Jenna
// 30 minutes kettlebell workout for legs. 2 super sets and one extra movement to finish this workout!

Kuljetko aina mukavuusalueella?

Lähtökohtaisesti aina, kun treenaan, pyrin edellistä parempaan suoritukseen. Pyrin aina ylittämään itseni. Aina se ei onnistu, mutta joka kerta siihen pyrin. Kun ensimmäiset polttelut lihaksissa tuntuvat, en anna vielä periksi. Vasta, kun huomaan, että ihan oikeasti en enää jaksa, hyytyy, silloin tiedän, että voin pitää tauon.

Tiedätkö, milloin olet ylittänyt itsesi vai kuljetko aina mukavuusalueella?

Ensimmäisessä kappaleessa on mainittu tapa, jolla itse olen treenannut jonkin aikaa. Ja kyllä, aion taas kannustaa itseni treenien pariin, sillä eiköhän tätä tauokoa ole ollut jo tarpeeksi 😉 Aloitin matkani takaisin aktiiviseen arkeen eilen todella tehokkaalla kahvakuulatreenillä jaloille! Oli kyllä sellainen Niagaran putous -meininki, että huh huh! Katsotaan millaisen treenin sitä keksisi tänään 🙂

Mutta takaisin aiheeseen. Treenaamisessa on tärkeää tiedostaa se, että sinne oman mukavuusalueen ulkopuolelle olisi hyvä mennä. Kun hieman alkaa lihaksissa tuntua polttelua, ei kannata siihen lopettaa. Tästä se itsensä ylittäminen vasta alkaa! Oletteko huomanneet treenin aikana, että mieli haluasi lopettaa treenin monta kertaa? Kun alkaa kuulostella tuntemuksia ajatusten sijaan lihaksissa, huomaakin, että niissä riittää vielä ihan hyvin voimaa muutamalle lisätoistolle. Miksi siis lopetttaa silloin, kun pää niin haluasi?

Ihmismieli on mielenkiintoinen ja etenkin juuri näissä mukavuusalueelta ulkopuolle siirrtymisissä se pistää usein vastaan. Tällöin pitää pitää pää kylmänä ja mennä kehon ehdoilla. Kannustaa itseään vielä vähän kovempaan suoritukseen (tietysti pitää muistaa, että aina treenataan myös tekniikan ehdoilla, jos tekniikka alkaa kärsiä, pidä tauko ja kokeile uudestaan 🙂 ) ja nauttia siitä jälkikäteen!

Muista ensi kerralla treenissä ylittää oma mukavuusalueesi ja nauttia endorfiineista treenin jälkeen!
<3:llä Jenna
// When you are training at the gym, do you remember to go over from your comfort zone? If not, try next time. Do couple of rep more and enjoy the endorphins after your workout <3