4 liikettä yläkropalle TRX:llä

 
Myönnetään, oon ”hitusen” hurahtanut TRX:llä treenaamiseen! Tehokasta, monipuolista, nopeaa, voi suorittaa missä vain. Ainakin näillä voi TRX-treenaamista kuvailla. Narut kulkevat pienessä pussukassa mukana niin mökille kuin hotelliin tai niillä voi treenata kotona, jos sali ei houkuttele. Treenatessa voi säätää vastuksen sopivaksi kropan kulmaa muuttamalla, jolloin liikkeisiin saa sopivan haasteen itselle ja voit käydä koko kropan läpi tehokkaasti. Ei tarvita TV-shopin abflexiä eikä vatsatäryttimiä, että alkaa vatsalihaksissakin polttelemaan. Nykyään lähes kaikista suurimmista urheiluliikkeistä löytyy TRX-naruja tai vastaavia säädettäviä remmejä. Halvimmillaan parilla kympillä, joten tehokas treeniväline ei paljoa maksa.
Mulla TRX:t kulki kesälomalla mukana mökille, josta treenikuvatkin ovat:
1. Y- ja T-soutu
Nojaa suorille käsille alas. Nosta kädet ensin Y-muotoon ylös käyttäen takaolkapäiden lihaksia eli älä heijaa itseäsi vain jotenkuten yläasentoon. Laskeudu takaisin ala-asentoon hallitusti ja lähde uudestaan nostamaan itseäsi ylös, mutta tällä kertaa kädet T-muotoon, jolloin liike ottaa enemmän olkapäiden sivuosaan. Laskeudu jälleen hitaasti alas ja toista vuorotellen.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 
2. Ojentajapunnerrus
Asetu alla olevan kuvan mukaiseen asentoon. Punnerra ojentajilla kädet lähes suoriksi. Tee liike hitaasti ja hallitusti, jolloin saat hyvän tuntuman ja polttelun ojentajiin.
 
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA3. Hauiskääntö
Kuten myös ojentajapunnerruksessa, tee liike hitaasti ja hallitusti, jolloin saat hyvän tuntuman. Kropan kulmaa muuttamalla saat säädettyä vastuksen sopivaksi.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA4. Kulmasoutu
Roiku naruista niin, että keskikroppa on jännitettynä ja suorana. Vedä itsesi ylöspäin voimakkaasti ja laskeudu hitaasti takaisin alkuasentoon. Liikettä voi tehostaa nostamalla jalat esim. penkin päälle.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

5. Extraliikkeenä punnerrus jalat penkillä
Normaali punnerrus on hyvä liike, mutta nostamalla jalat penkin päälle saadaan liikkeestä raskaampi. Mitä korkeammalle jalat nostaa, sen enemmän kuormitusta tulee käsille. Alkuun voi aloittaa normaalilla punnerruksella, ja pikkuhiljaa voimien kasvaessa laittaa jalkojen alle koroketta. Yritä pitää niska suorana 😉
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Liikkeitä voi tehdä osana kuntosalitreeniä tai ihan omana treeninään.
Flunssa alkaa olla täällä selätetty, totaalilepo teki tehtävänsä 🙂 Pitääkö tässä vaiheessa koputtaa puuta?! Sain tänään liikuntasuunnitelman ja oon super innoissani alkavasta viikosta! Jospa nyt vihdoin pääsisi taas normaaliin treenirytmiin ja tavoittelemaan sitä ”kesäkuntoa” 😉 Tavoitteistani kuulette tarkemmin lähiaikoina!
Mukavaa sunnuntai-iltaa tyypit,
<3:llä Jenna

jenna

2 vastausta artikkeliin “4 liikettä yläkropalle TRX:llä”

  1. Sulla on hyvännäköinen kroppa!
    Hienot trikoot ja toppi, mistä nää on?

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta