6 liikkeen kahvakuulatreeni

Välillä pienimuotoista treenivinkkiäkin tänne! Meillä on työporukan kanssa ollut nyt muutamana perjantaiaamuna mukavaan aikaan, klo 7-8 ;), crossfit-treeni. Treenit ovat todella hyvää vaihtelua tavalliseen kuntosaliin verrattuna ja jo alkulämpän jälkeen tuntuu siltä, että onko mun kunto oikeasti näin surkee?! 😀 Sykkeet nousee korkealle ja hyvä niin!

silta

VIime perjantaina tehtiin alkulämmittelyn jälkeen kuuden liikkeen kahvakuulatreeni. Tässä treenissä olisi hyvä, jos sulla olisi mahkut käyttää muutamaa eri kokoista kuulaa ja vähän painavempia olisi hyvä olla kaksi ensimmäisessä liikkeessä eli maastavedossa (=mave). Jos kahta saman kokoista ei kotoa tai salilta löydy, voit tehdä maven yhdellä kuulallakin hieman leveämmällä jalka-asennolla.

käsilläseisonta käsilläseisonta2 käsilläseisonta3Valitettavasti kuvia mulla ei ole liikkeistä, treenin jälkeisestä käsilläseisonta- & siltakokeilusta kylläkin 😉,  mutta laitoin linkit liikkeisiin, joista voi käydä katsomassa miltä liike näyttää, jos ei ole ennestään tuttu. Lupaan teille, että viimeistään silloin, kun päästään uuteen kotiin ja saadaan tavarat paikoilleen, alkaa niitä treenikuviakin tänne ilmestyä tasaisemmin!
6 liikkeen kahvakuulatreeni
Lämmittele hyvin ennen treeniä 5-10 min. Soutu, crosstrainer, hyppynaru tms. sopii hyvin. Tämän jälkeen voit vielä pyöritellä hartioita jumppakepin kanssa.
Itse treeni tehdään 20 minuutin aikana eli säädä ajastimeen 20 minuuttia ennen treeniä. Jokaista liikettä 10 kertaa ja vasta sen jälkeen siirtyminen uuteen liikkeeseen. Taukoja voi pitää liikkeiden välillä, mutta olisi hyvä, jos pystyisit haastamaan mut ja tekemään ainakin 3 kierrosta 😉

  • Maastaveto kahdella (voit myös ottaa kapean jalka-asennon ja asettaa kuulat jalapöytien ulkopuolelle) (tai yhdellä) kuulalla, tässä vähän isommat kuulat hyvät
  • Rolli eli liike vatsalihaksille (tehtiin ilman videolla olevaa kuulan heilautusta) kahdella tai yhdellä kuulalla, tässä voi käyttää puolestaan hieman kevyempää kuulaa
  • Rive eli rinnalleveto yhdellä kuulalla, ensin toinen puoli, sitten toinen
  • Kyykky yhdellä kuulalla
  • Tempaus tai rinnalle veto ja työntö yhdellä kuulalla
  • Kahden käden etuheilautus kuulalla, tässäkin kannattaa suosia hieman painavempaa kuulaa

Treeni-iloa!
<3:llä Jenna

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta