8 erilaista punnerrusta

Näin viikonlopun alun kunniaksi vinkkejä punnerrukseen! Punnerrus on loistava kehonpainoliike ja jos se ihan tavallinen punnerrus sujuu jo helposti, niin alla sen lisäksi 7 muutakin vaihtoehtoa. Kaikki punnerrukset  voi tehdä myös polvet maassa, jolloin liike on kevyempi. Toisaalta haastetta liikkeisiin saa vaikkapa sillä, että pyytää kaveria painamaan yläselästä hieman tai laittaa levypainon selän päälle!

Näitä punnerruksia voi ottaa sekä rinta- että ojentajatreeniin tai tehdä ihan sellaisenaan!
1. Tavallinen punnerrus
normaali_punnerrus3normaali_punnerrus22. Punnerrus leveällä asennolla
leveä_punnerrus leveä_punnerrus_2
3. Punnerrus kapealla asennolla (ojentajat)
kapea_punnerrus
4. Timanttipunnerrus
timantti_punnerrus timantti_punnerrus2
5. Skorpionipunnerrus
skorpioni_punnerrus2 skorpioni_punnerrus
6. Spider-punnerrus (normaali lähtöasento, vie polvi lähelle kyynärpäätä samalla, kun laskeudut punnerrusasentoon, palauta takaisin lähtöasentoon, toista toinen puoli)
hämähäkki_punnerrus
7. Hindupunnerrus
hindu_punnerrus hindu_punnerrus2 hindu_punnerrus3 hindu_punnerrus4
8. Punnerrus kurotuksella
punnerrus_vuorokäsin_kurottaen punnerrus_vuorokäsin_kurottaen2
Sellaisia vaihtoehtoja punnerrukseen 🙂 Oliko kaikki jo tuttuja vai löytyikö joukosta joku uusi?
Ihanaa perjantaita,
<3:llä Jenna

jenna

3 vastausta artikkeliin “8 erilaista punnerrusta”

  1. Punnertaminen on kyllä tehokasta, mutta jotenkin se aina unohtuu esim. salilla treenatessa.. Sillon jokin aika sitten olin mukana Tikisen (jos oikeen muistan) punnerrushaasteessa, niihin aikoihin tuli tehtyä enemmänkin punnerruksia, nykyään ehkä max. 4×10/vko jonkun treenin yhteydessä. Tämä postaus oli kyllä hyvä muistutus siitä, että voisi vähän useammin muistaa erilaiset punnerrukset!

  2. Joo Tikiksellä oli se haaste. Mulla on vähän sama, että välillä punnerrukset unohtuu ihan täysin! Nyt ajattelin kunnostautua ja muistaa taas niitäkin tehdä 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta