Apua ja puhtia työpäivään

Tänään oli taas paluu arkeen ja töihin. Työni on työasennoltaan vaihtelevaa eli teen välillä pitkiäkin aikoja töitä seisten, mutta taas joinakin viikkoina saattaa istumatyö olla enemmän suosiossa. Viime keväänä alaselkäni (joka on muutenkin temppuillut koulu ajoista lähtien) meni todella ”jumiin” istumisesta eikä kestänyt edes puolen tunnin istumista enään. Iskias-vaivahan se oli. Etsin lääkettä tähän ongelmaan ja eräs kaverini kertoi Human Tool:ista. 

Human Toolin nettisivuilla kerrotaan istuimesta näin: 

Humantool istuin kääntää lantion automaatisesti hyvään pystyasentoon, jolloin koko selkäranka suoristuu. Tällä on suuri merkitys selän lisäksi myös hartia- ja niskanseudun jännitystiloihin sekä lantionpohjan lihasten vahvistamiseen, joka vaikuttaa suoraan mm, virtsan pidätyskykyyn. 

Istuimen pallomainen rakenne synnyttää keinuvat liikeradat kaikkiin suuntiin ja houkuttelee istujan terveelliseen liikuntaan työn lomassa. 

Tasapainoilu istuimella aktivoi tehokkaasti kehon syvät lihakset aina lantionpohjasta yläselän lihaksiin. 

Istuja voi nyt parantaa ja ylläpitää fyysistä kuntoa ja hyvinvointia vaikka istuu toimistossa työtuolilla. 

Humantool istuimen avulla voi suorittaa haluttaessa rankkojakin kuntoilu ja harjoitus liikkeitä, esimerkikisi huippu-urheilua varten. Istuin on erittäin suosittu palauttavana ja rentouttavana apuvälineenä urheilijoiden keskuudessa. Toisaalta se on helppo ja turvallinen kuntouttaja mm, vanhusten huollossa. 

Human Tool auttaa istumiseen ja selän kunnossa pysymiseen, mutta piristystä ja puhtia saan aamupalasta, tietysti kahvista ja kahvin lisäksi olen syönyt pari hedelmää päivän mittaan (yhden aamupalan jälkeen ja yhden välipalalla) sekä pähkinöitä, tietysti tärkeää lounasta unohtamatta! Aamupalaan ja lounaaseen palaan myöhemmin.
Kahvin juontia olen kuitenkin vähentänyt noin 2 kuppiin / päivä. Juon lähinnä tavan ja heräämisen vuoksi kupin aamulla ja sitten toisen kupin lounaan jälkeen. 
micvlaanderen.wordpress.com
Hedelmistä olen valinnut useimmiten banaanin ja mandariinin. Banaanista saa hyvin energiaa, koska se sisältää hiilihydraatteja enemmän kuin moni muu hedelmä. Energiaa siinä on 85 kcal/100g. Banaani sisältää myös muun muassa C- ja B6-vitamiinia, magnesiumia ja runsaasti kaliumia.
www.spicearoma.fi
Mandariini, tai oikeammin joko satsuma tai klementiini, puolestaan on toinen hedelmä, joka kulkee näppärästi mukana ja on yksi harvoista hedelmistä, joille en ole allerginen. Mandariini on lisäksi näppärämpi kuoria kuin esim. appelsiini, joten siksikin niitä syön 🙂 Mandariini sisältää runsaasti C-vitamiinia sekä mm. kaliumia, kalsiumia ja magnesiumia.
www.organicfacts.net
Tietysti hedelmiäkin syödessä tulee muistaa kohtuus! Pari kolme hedelmää / päivä on hyvä määrä, mutta se ylimääräinen hedelmäsokerikin kertyy kroppaan, jos liian kanssa syö 🙂
Lisäksi olen hullaantunut pähkinöihin nyt uusien elämäntapojen myötä. Välipalalla tulee popsittua lähinnä cashew-pähkinöitä, ja tietysti suolaamattomina ! Pähkinät sisältävät runsaasti proteiinia, noin 47 g / 100 g. Kuitenkin niiden runsaan energian vuoksi (500-600 kcal/100g) kerta-annokseksi riittää päivällä noin 15-20 g, josta saa jo yllättävän hyvin puhtia. Tietysti plussana pähkinöissä on hyvät rasvat eli valitse mieluummin kourallinen pähkinöitä kuin patukka suklaata!
www.yhteishyvä.fi
Melkein unohdin vielä yhden erittäin tärkeän päivittäin nautittavan asian eli VEDEN! Vettä olen alkanut juomaan erittäin paljon ja nykyään sitä menee noin 3-4 litraa päivässä. Kroppa on jotenkin kevyemmän oloinen, iho paremman kuntoinen sekä keho osaa jo vaatiakin vettä, jos sitä ei ole tuntiin huomannut juoda. Kun veden juontia lisäsi, niin aluksi vessassa piti juosta aika usein, mutta nyt on huomannut, että kroppa tottuu tähänkin ja myös ne jokatuntiset vessareissut on vähentyneet 😉 
www.datasante.fr
Tässähän näitä vinkkejä virkeämpään työpäivään sitten olikin 🙂 Ihania viimeisiä hetkiä tänä vuonna ja muistakaahan juoda vettä ja treenata ahkerasti !
jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta