Yläkropalle treeni ulkona!

Näin kesällä lämpimänä ja aurinkoisena päivänä ei ainakaan allekirjoittanutta liiemmin huvita treenata sisällä. Senpä takia on aivan loistava juttu, että erilaiset ulkotreenipuistot ovat lisääntyneet ympäri Suomea! Toki voi ottaa sen kahvakuulan kainaloon ja lähteä ulos tekemään treenin sen kanssa, mutta vaihtelua saa myös näistä ulkotreenipuistoista. Porvoossa sellainen löytyy ainakin Koddervikenin lahden lähettyviltä, Haikkoontien varrella. Onko niitä täällä jossain muualla? Kertokaa, jos on!

Viikko sitten innostuttiin starttaamaan ulkotreenikausi ja kyllä siellä pihalla treenaten sai kropan ihan yhtä puhki kuin sisälläkin 😉
Ulkotreeni yläkropalle
Lämmittelyksi burpee 3 x 15-20
1. Erilaisia punnerruksia, voit valita näistä 2-3 eri punnerrusta ja tehdä 3-4 sarjaa 8-15 toistoakapea_punnerrus
2. Leuanveto joko avustettuna tai jos voimaa on, ilman avustusta 3-4 sarjaa maksimitoistot
3. Kulmasoutu kahdella eri kulmalla (ks. kuvat alla!) 2 sarjaa molempia, toistomäärät 8-12
kulmasoutu_vaaka kulmasoutu_vaaka2 kulmasoutu kulmasoutu2
4. Pystypunnerrus tangolla 3 x 8-12
pystypunnerrus
5. Voimaköydet 2-3 x maksimiaika
voimaköydet
Lopuksi vapaavalintaista temppuilua!
päälläseisonta käsivarsiseisonta
Toistomäärät ovat suuntaa antavia, joten kuuntele kroppaa treenin aikana! Mikään ei estä tekemästä enemmän toistoja, jos siltä tuntuu eikä toisaalta lopettamasta aiemmin, jos tekniikka ei enää pysy kasassa 🙂
<3:llä Jenna

Älyttömän siisti sunnuntai!

IMG-20150830-WA0009IMG-20150830-WA0011IMG-20150830-WA0010IMG-20150830-WA0012IMG-20150830-WA0006IMG-20150830-WA0005IMG-20150830-WA0002IMG-20150830-WA0001IMG-20150830-WA0000IMG-20150830-WA0008Jälleen kerran on ylitetty itsemme, moneen kertaan! Oon vieläkin ihan fiiliksissä 🙂

Vietettiin viikonloppu vaihteesta Jyväskylässä Mr. A:n vanhempien luona. Eilen vietettiin leppoisaa päivää muun muassa kaupungilla. Mulla oli järkkäri mukana, eli olin kuin mikäkin turisti, hahah! Saattaa olla, että tännekin eksyy vielä kuvia 🙂

Mutta takaisin tähän päivään. Käytiin tänään vähän seikkailemassa Laajavuoren Laajis-seikkailupuistossa. Ajatus lähti ihanalta anopiltani eikä tarvinnut kolmea sekuntia kauempaa miettiä, että mennäänkö! Treenivaatteet päälle ja menoksi. Minä ja Mr. A. lähdettiin seikkailemaan ja meillä oli loistavat huolto / kannustus / kuvaus -joukot alhaalla. Paikan päältä saatiin vuokrata valjaat ja kypärät sekä ostaa hanskat, jotka osoittautuivat myöhemmin erittäin tärkeiksi. Henkilökunta laittoi valjaat oikeaan säätöön ja lähdettiin kapuamaan kohti seikkailun alkupistettä. Alussa oli siis satakunta puuporrasta, joissa sai kivan alkulämmittelyn. Olin jo tässä vaiheessa ihan kuollut 😛

Ensimmäisenä testattiin hommaa lyhyellä harjoitusradalla, jonka jälkeen sai kokeilla viidestä radasta toista tai kolmatta rataa. Ensimmäinen rata oli Junnurata, joten se skipattiin suosiolla. Päädyttiin aloittamaan 3. radasta ja siitä edettiin viimeiseen, Sportti-rataan, asti.

Kaikista haastavin oli tietysti tuo viimeinen rata, mutta löytyi muistakin radoista vaikeita kohtia. Tasapainoa, kropan hallintaa ja etenkin käsivoimaa tarvitsi lähes koko radan. Kiipeily telineillä, välillä jopa yli 10 m korkeudessa, oli toki liikuntaa, mutta älyttömän hauskaa sellaista! Tosin  vikalla radalla teki hetkellisesti melkein luovuttaa, kun jo kolmannella esteellä, sellaisilla roikkuvilla verkoilla, eteneminen otti niin paljon jokaiseen lihakseen. Mutta, koska luovuttaminen ei oo oikein mun juttu, oli aivan mahtava fiilis päästä koko rata loppuun!

Itsensä ylittämistä kaikin puolin. Suosittelen.
Oletteko te käyneet testaamassa vastaavia seikkailupuistoja? Entä missä jutussa ylitit itsesi viimeksi? 🙂
Ihanaa alkavaa viikkoa! Siitä tulee loistava!
<3:llä Jenna
 

7 kehonpainoliikettä, jotka voit tehdä lenkin ohessa

Aurinkoista lauantaita! Tällä kertaa muutama kehonpainolla tehtävä tehokas liike, jotka voi tehdä vaikkapa juuri lenkin ohessa. Allekirjoittaneesta ainakin tuntuu välillä siltä, että aika ei riitä ihan kaikkeen, joten hyvä keino saada ”kaksi kärpästä yhdellä iskulla”,  on se, että välillä vähän yhdistelee treenejä 🙂
Kehonpainotreeni lenkin ohessa
Lämmittely hoituu näppärästi reippaalla 10-15 minuutin kävelyllä tai hölkällä.
1.  Bulgarialainen kyykky
OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA
2. Boxikyykky
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
3. DippiOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
4. Punnerrus kiveä vasten
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
5. Skorpionipunnerrus
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
6. Boxihyppy
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
7. LankkuOLYMPUS DIGITAL CAMERA
Pysähdyin tekemään treenin kivien luo, mutta yhtä hyvin käy vaikkapa puiston penkki tai vastaava. Tee jokaista liikettä 3 sarjaa, 8-12 toistoa melko lyhyillä palautuksilla kiertoharjoitteluna, niin saat varmasti hyvän tuntuman! Lankun voi tehdä 3 x maksimipidolla.
Aktiivista lauantaita!
<3:llä Jenna