Viikon 49 treenikooste & tavoitteet treenin suhteen loppu vuodelle

J & A:

Hetkeen ei treenikoosteita ole rustailtu tänne blogin puolelle. Sen verran viime viikkojen treenejä voi vetää yhteen, että treenattu on 🙂 Jollain viikoilla enemmän joillain vähemmän, mutta mitään lepoviikkoa ei ole pidetty vielä, sen aika tulee kyllä pian. Toissa viikon torstaina Anssi oli Jennan mukana tekemässä PT-treenin. Oli tosi hauskaa (ja hiton raskasta!) tehdä yhteistreeni. Valittiin jalat. Virhe tai ei, mutta lopussa ihan oikeasti voimat loppuivat eikä kävelystäkään meinannut tulla enää mitään!

me

Vaihdettiin molemmat treeniohjelma 2-jakoiseen ja ainakin toistaiseksi alku uuden jaon kanssa on sujunut todella hyvin. Viime viikolla tehtiin jalkatreeni tiistaina, josta Jennalla takareidet olivat kipeänä vielä lauantainakin. Tästä huolimatta lauantaina päätettiin treenata jalat uudestaan ja alkulämmittelyn jälkeen ne reidet siitä vetreytyivät niin, että treeni kulki todella hyvin! Viime viikko treenien osalta näytti tältä:

Treenikooste viikko 49

maanantai: lepo

tiistai: jalkatreeni & Jennalla agilitytreenit

keskiviikko: kehonhuoltopäivä

torstai: hauis-, ojentaja- & olkapäätreeni

perjantai: lepo

lauantai: jalkatreeni & päälle vatsat

sunnuntai: lepo

 vatsarutistus_2

kyykky_2

kapea_kyykky_2

Päätettiin treenata jouluun asti se 3-4 kertaa / viikko mahdollisuuksien mukaan ja pitää joulun jälkeinen viikko kokonaan taukoa salilta. Muuta liikuntaa se viikko tulee varmasti sisältämään, ainakin lumilautailemassa aiotaan käydä. Mutta otetaan kevyesti ja ensi vuonna sitten aloitetaan taas uudella innolla! Tällaisia kevyitä viikkojahan olisi hyvä pitää 5-6 viikon välein treeniohjelmasta riippuen, jotta kroppa saa välillä ihan kunnolla levätä ja palautua.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aktiivista viikon alkua!

Viime viikon treenikooste & tavoitteet viikolle 45

J & A:
Treenit alkavat jälleen olla osa arkea. Ollaan haluttu tietoisesti panostaa enemmän treenaamiseen, jolloin tietysti esimerkiksi talon viimeistelyyn ei ole ollut juurikaan aikaa. Ehkä se kultainen keskitie vielä löytyy arjen suunnittelemiseksi ja saadaan hommia eteenpäin molemmilla saroilla 🙂
Viikon 44 treenit
Jenna:
ma: Lepo –Toteutui
ti: Kevyt agilitytreeni –Toteutui
ke: Rinta – Selkä (edelleen kevyt treeni) – Toteutui
to: PT-Valmennus (kädet?) – Käsitreeni & vatsalihastreeni
pe: Lepo, kehonhuolto – Lepo
la: Jalkatreeni – Olkapäätreeni
su: Olkapäätreeni – Jalkatreeni

Muita huomioita tälle viikolle:
Alkuviikon otan ainakin todella rennosti. Treenien pariin voisi koittaa päästä keskiviikkona, mutta hyvin kevyellä otteella!
Flunssan jälkeen salille paluu sujui yllättävän hyvin. Agilityssä huomasi, että kroppa ei vielä jaksanut juoksua juuri yhtään, mutta otinkin sitten todella kevyesti hölkkäillen. Keskiviikkona kevyt tahti jatkui selkätreenillä. Torstaina käsitreeni & vatsoja ja viikonloppuna pystyikin treenata aivan normaalisti. Flunssa taisi olla siinä!
hack_etureidet
Anssi:
ma: Lepo – Toteutui
ti: Rinta – Selkä – Tehty
ke: Jalkatreeni – Remppailua
to: Kädet – Jalkatreeni
pe: Lepo – Lepäiltiin
la: Rinta-Selkä – Remppailu vei voiton
su: Jalkatreeni – Kädet

Muita huomioita tälle viikolle:
Kokeillaan, jos saisi  treenejä 5 tälle viikolle.
Treenit jäi kolmeen kertaan, mutta hyvällä fiiliksellä vedettiin.
keskitetty_hauiskaanto
Viikon 45 tavoitteet
Jenna:
ma: Lepo
ti: Agilitytreeni
ke: Koko kropan treeni
to: Lepo tai nopea treeni
pe: Lepo
la: Lepo, kehonhuolto
su: Olkapäätreeni, jos ehtii

Muita huomioita tälle viikolle:
Tällä viikolla kalenteri on täyttynyt vaikka ja mistä, joten treeneistä joutuu karsimaan. Keskiviikkona ajattelin tehdä koko kropan treenin, jos vain jalat ovat palautuneet siihen mennessä. Jos eivät, tehdään treeniä yläkropalle!
Anssi:
ma: Lepo
ti: Lepo
ke: Jalkatreeni
to: Kädet
pe: Lepo
la: Remppailua ja pientä jumppaa
su: Rinta&Selkä jos ehtii

Muita huomioita tälle viikolle:
Tällä viikolla on paljon reissaamista ja iltaohjelmaa, joten treenejä joutuu sovittelemaan. Koitetaan saada illalle aikaa niin ehtii treenailemaan.
ptv_gym
Postauksen kuvat PTV Gymiltä sunnuntain treenin yhteydessä!

Viime viikon treenikooste & tavoitteet viikolle 44

J & A:

Viime viikko oli treenien suhteen taas hieman erilainen. Jennalle niitä kertyi pyöreät 0, koska flunssa & kuumeilu. Anssilla sentään meni vähän paremmin! Vaikka tavoitteita treeniviikolle asettaakin, ei kannata stressata, jos ne eivät toteudu. Toki olo on virkeämpi, nukkuu paremmin eikä paikkoja kolota, jos kaikki treenit tulee tehtyä, mutta taitaa tämä elämä pyöriä edelleen sen verran paljon tuon taloprojektin ympärillä, että aina ei vain ehdi treenailla, vaikka kuinka haluaisi.

Viime viikon treenikoostejuttu hävisi muuton yhteydessä, mutta ei hätää, käydään se vielä tavoitteet & toteutuma läpi 🙂

Viikon 43 treenit

Jenna:

Maanantaina iski flunssa ja kuume päälle, joten en aseta tälle viikolle tavoitteita treenin suhteen. Kun tästä tervehdytään, niin jatketaan sitten treenejä, ja toivotaan että tämän vuoden sairastelut oli tässä!
Arkipäivät menivät flunssan sekä kuumeen kourissa, viikonloppuna olo helpotti hiukan ja kävin tekemässä pieniä kävelylenkkejä.
 
Anssi:
ma: Lepo – Toteutui
ti: Rinta – Selkä lämmittelyä – Toteutui
ke: Rinta – Selkä – Tehty
to: Jalkatreeni – Tehty
pe: Lepo – Lepäiltiin
la: S20 bileet – Juhlittiin
su: Lepo tai illalla treeni – Lepäiltiin, unet jäi melko vähiin

Muita huomioita tälle viikolle:

Jatketaan treenailua. Viikonloppuna edessä reissua sekä bileet, joten otetaan silloin vähän rennommin.
Alkuviikko meni hyvin treenien osalta. Perjantaina lähdettiin reissuun, eikä tullut muuta tehtyä. Lauantaina aamu meni rempaillessa ja illalla juhlien Tampereen teknillisen yliopiston ylioppilaskunnan elektronisen musiikin alayhdistyksen Spinnin 20-vuotisjuhlia, jossa koko opiskeluaikani järkkäilin bileitä ja soittelin levyjä. Sunnuntaina tehtiin pihahommia ja lepäiltiin.
Viikon 44 tavoitteet
Jenna:
ma: Lepo
ti: Kevyt agilitytreeni
ke: Rinta – Selkä (edelleen kevyt treeni)
to: PT-Valmennus (kädet?)
pe: Lepo, kehonhuolto
la: Jalkatreeni
su: Olkapäätreeni

Muita huomioita tälle viikolle:
Alkuviikon otan ainakin todella rennosti. Treenien pariin voisi koittaa päästä keskiviikkona, mutta hyvin kevyellä otteella!
Anssi:
ma: Lepo
ti: Rinta – Selkä
ke: Jalkatreeni
to: Kädet
pe: Lepo
la: Rinta-Selkä
su: Jalkatreeni

Muita huomioita tälle viikolle:
Kokeillaan, jos saisi  treenejä 5 tälle viikolle.
 
***
Lue myös edellinen teksti: Koska treenien pariin flunssan jälkeen?