Eilisellä treenillä kunnon polte ojentajille & olkapäille

Selailin eilen ennen salille lähtöä treenivihkoani ja huomasin, että en ole tehnyt ”kunnon” treeniä ojentajille reilu kuukauteen. Kotona kyllä on tullut muutamaan otteeseen treenattua ko. lihasryhmä (enkä edelleenkään vähättele kotitreenejä, päinvastoin!), mutta salitreenistä oli hitusen liian kauan aikaa. Eli eikun kamat kassiin ja salille pumppaileen!

Toistojen edessä edellisen salitreenin painot vertailuksi.
Ojentaja- & olkapäätreeni
Lämmittely 7 min cross-trainerilla
1. Ojentajat taljassa suoralla tangolla
(ed. 12,5 kg) 8/8/8 (15 kg)
IMG-20150520-WA0013
2. Ojentajat taljassa köydellä
(ed. 12,5 kg) 6/6/5 (15 kg)
IMG-20150520-WA0005

3. Kick-back kp.
(ed. 4 kg) 12 (5 kg) / 8 / 8 (7 kg)
Collage2
4. Takaolkapäät kp.
(uusi liike) 10/10/8/8 (4 kg)
IMG-20150520-WA0017 5. Vipunostot eteen & sivulle kp. supersarjana
Viparit eteen: (ed. 6 kg) 6/7/7 (5 kg)
Viparit sivuille: (ed. 3 kg) 8/8/8 (5 kg)
IMG-20150520-WA0000
Collage1Tän treenin jälkeen kädet tuntuivat kahdelta puupökkelöltä 😀 Eli hyvin meni perille. Takaolkapäille otin vaihteeksi tuon vipunoston sivuille reisiin nojaten -liikkeen (kertokaa joku mikä tän oikee nimi on!) ja se on kyllä myös tehokas. Tuntuman saa pienilläkin painoilla, kun vain huomioi, että ei lähde vetämään lapoja yhteen vaan liike tehdään nimenomaan takaolkapäiden lihaksilla.
Treeni-iloa,
<3:llä Jenna

jenna

5 vastausta artikkeliin “Eilisellä treenillä kunnon polte ojentajille & olkapäille”

  1. En kans tiedä mikä ton jännän olkapääliikkeen nimi on, mutta se on mahtava! 😀 teen sitä varmaan kolmen kilon painoilla, mutta silti järkyttävä polte lihaksessa! Ah ihanaa<3

  2. Mulla on nyt viimeajat ollut todella kiireistä, joten olen luottanut raskaisiin perusliikkeisiin ja yksi- tai kaksijakoiseen ohjelmaan.
    Suoraan sanottuna on kyllä ikävä sitä poltetta käpälissä! Ajattelinkin heti kesäloman alussa (viikko enään!!) tehdä oikein perusteelliset hapotustreenit käsille. 🙂

  3. Tuolla liikkellä saa olkapäihin tosi hyvän tuntuman kyllä pikkupainoillakin 🙂 Tsemppiä treeneihin!

  4. Tuolla liikkellä saa olkapäihin tosi hyvän tuntuman kyllä pikkupainoillakin 🙂 Tsemppiä treeneihin!

  5. Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta! Yksi- tai kaksijakoinen ohjelma on ihan omiaan juuri silloin, kun salille ei tahdo ennättää montaa kertaa viikkoon. Voit toki ottaa myös perustreenin lisäksi muutaman eristävän liikkeen vaikkapa käsille treenin loppuun, mutta kuitenkin niin, että extraliikkeet eivät syö tehoja seuraavan treenin pääliikkeistä 🙂 Ihanaa lomaa sulle! Täällä joutuu vielä reilu kuukauden odottamaan 😉

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta