Erilainen lähestymistapa tähän vuoteen

J:

Edellisessä postauksessa sivusin jo sitä, että tälle vuodelle en aseta sen kummempia tavoitteita tai tee mitään lupauksiakaan. Valehtelisin, jos väittäisin, että olisin pitänyt edellisien vuosien lupauksista kiinni. Joistakin kyllä, mutta varmasti suurimmasta osasta en. Ehkä nämä tavoitteet pitäisi kirjoittaa jääkaapin oveen ylös, jotta ne edes muistaisi vielä helmikuussakin!

koli_rinteet lumilautailu_kolisininen_hetki_koli

Arvostan kyllä suuresti teitä, jotka vuoden alussa teette ne lupaukset ja asetatte tavoitteet tulevalle vuodelle ja pysytte niissä 🙂 Itse olen todennut, että omalla kohdallani reilu armollisuus itseä kohtaan sekä spontaanius toimivat tällä hetkellä parhaiten. Jos edellisellä viikolla olen päättänyt, että ensi viikolla teen 4 salitreeniä sekä 2 lenkkiä ja vielä venyttelen kolmesti, eikä nämä kaikki toteudukaan, saattaa joko harmittaa ja jopa syyttää itseään ”laiskuudesta”. Mutta tosiasia on, että on lähes mahdotonta tietää tulevan viikon jokaisen tunnin aikatauluja saatikka oman kehon fiiliksiä. Joku päivä saattaa olla todella raskas vaikkapa töissä, jolloin illalla ei enää tee mieli rasittaa kehoa enempää vaan esimerkiksi rento joogahetki tai leffailta on silloin paikallaan. Joinakin päivinä saattaa sitä energiaa ja innostusta taas olla niin paljon, että treenejä kertyy helposti.

Itsensä syyllistäminen siitä, että joku suunniteltu asia ei toteudukaan, ei kanna varmasti pitkälle.

Tänä vuonna ainoa päätökseni on mennä rennommalla fiiliksellä eteenpäin. Stressasin viime vuoden lopulla aivan liikaa, enää ei todellakaan jaksa sellaista. Jonkin sortin burnout oli varmasti lähellä, mutta onneksi reilu viikon loma (yhtä etätyöpäivää lukuunottamatta) teki juuri sen, minkä halusinkin. Sai nukkua vaikka kellon ympäri ja olla tekemättä oikeastaan mitään kummempaa. Akut tuli ladattua ja nyt on energiaa taas kuin pienessä kylässä!

DCIM112GOPRO

Rentoa hyvää tekevää liikuntaa salilla (edelleen 2-jakoisella ohjelmalla),  joogaa, pitkiä lenkkejä, sykettä kohottavia HIIT- ja kahvakuula-treenejä, löhöilyä ja oleilua, hyvää ruokaa, satunnaista herkuttelua. Näistä aion koostaa tämän vuoteni, mutta ilman suurempia/tarkempia suunnitelmia!

jennaa

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta