Fiilis treenin jälkeen & tän päivän käsitreeni

Ei hitto mikä fiilis on tällä hetkellä! Tulin just kotiin salilta, jossa kävin tekemässä hauis-, ojentaja- & olkapäätreenin kaverin kanssa. Laitoin jo perjantaina viestiä kaverille, että haluaako/ehtiikö hän lähteä mun kanssa treenaamaan maanantaina ja sovittiin treenitreffit viideksi. Onneksi sovittiin, sillä olin ilmeisesti jo melkein unohtanut millaisen fiiliksen kunnon kuntosalitreeni tuo mukanaan! Niin, ja plussana vielä se, että kun on kaveritreenit sovittu, ei ole sitä vaaraa, että treeni jäisi tekemättä, koska kumpikaan ei kehtaa laittaa toiselle mitään turhaa tekosyytä ja siten skipata koko juttua 😉 Kiitos seurasta <3 Torstaina uusiksi!

Päädyin tekemään hauis-, ojentaja- & olkapäätreenin, koska mulla on huomenna aamulla fyssarilla käynti jo varmaan reilua toista kuukautta oireilevan selän takia. Välillä on ollut parempia päiviä, mutta nyt viimeisen pari viikkoa alaselkä etenkin on ollut todella kipeä. Joinain hetkinä jo painon varaaminen toiselle jalalle sattuu ja lähes koko ajan oikeaan jalkaan säteilee kipua. Onko kyse issias-vaivasta vai vaan esimerkiksi joku nikamalukko tai takareiden kireys, sitä en tiedä, mutta huomenna aamusta toivottavasti oon jo paljon viisaampi! Selän ehdoilla tässä mennään etiäppäin 🙂
Tän päivän käsitreeni
Lämmittely 1000 m soutua & Olkapäiden pyörittelyt ja aktivoinnit kepillä

  1. Pystypunnerrus kp. 12 / 12 ( 5 kg) / 9 + 4 (5 kg + 4 kg)
  2. Hauiskääntö alataljassa suoralla tangolla 15 (5 kg) / 10 / 11 ( 10 kg) / 6 + 6 (10 kg + 7,5 kg)
  3. Ojentaja köydellä ylätaljassa 12 (12,5 kg) / 8 + 5 (12,5 kg + 10 kg) / 8 + 7 (10 kg +7,5 kg)
  4. Viparit sivuille suorilla käsillä kp. 20 (3 kg) / 16 (4 kg) / 15 (4 kg)
  5. Viparit eteen suorilla käsillä kp. 3×15 (3 kg)
  6. Keskitetty hauiskääntö kyykyssä alataljassa köydellä 14 (10 kg) / 8+5 (10 kg + 7,5 kg) / 5+5+5 (10 kg + 7,5 kg + 5 kg)
  7. Yhden käden ojentajapunnerrus ylätaljassa 12/8/5 (5 kg) per käsi
  8. Takaolkapäät kp. 3×15 (3 kg)

Tauot treenissä pidin lyhyinä 30 s – 1 minuuttiin ja treeni kesti tunnin verran.

DSC_2976

”Valitettavasti” tänään keskityttiin niin kovin itse treeniin, että kuvapuolella tuli vain yksi käpynen kuva jaloista :”) Kaiken kaikkiaan tosi hyvä ja raskas treeni!
<3:llä Jenna

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta