Helppo jumppa olkapäille ja jotain muutakin

Tiistaina tuli kaksi viikko siitä, kun tuo oikea olkapääni meni sijoiltaan. Ortopedi kehoitti silloin, että pari viikkoa ottaa ihan iisisti sen kanssa ja 1,5 kk välttää ääriasentoja. Kyllä on muuten huomannut, että nyt kun on kaksi viikkoa ollut tekemättä oikeastaan mitään tuolla kädellä, alkaa mm. selkä vihoitella vanhaan malliin.. On se selkätreeni vaan ihan välttämätöntä! En tiedä johtuuko nuo selkäkipuilut heikoista lihaksista, pitkästä selästä vai fasettinivelien lukoista, mutta kun selkää treenaa, on kivutkin poissa 🙂 

No eniveis.. Olen nyt pikku hiljaa alkanut kuntouttaa tuota olkapäätä kuminauhan kanssa, siis sellaisen jumppakumpparin kanssa. Treeni on tehokas ja ottaa myös jonkin verran yläselkään sekä rintalihaksiin. 
Ensin teen kuminauhan kanssa vetoja siten, että otan kumpparin päistä kiinni kiristäen sen halutulle vastukselle ja vedän sitä sitten suorin käsin edestä sivuille rintalastan päälle. 
Haha mikä ilme 😀
Seuraavaksi kiinnitän kumpparin oven kahvaan lenkiksi. Laitan käden 90 asteen kulmaan kiinni kylkeen ja nappaan kumpparista kiinni (seiso kylki kuminauhaan päin). Toisella kädellä pidän käden kiinni kyljessä ja sitten vaan ensin käsi sivulle ja rauhallinen veto niin, että käsi osoittaa eteen. Taas palautus sivulle ja uusi veto. 
Viimeisenä olen tehnyt edellisen liikkeen toisin päin. Elikkäs seistään taas kylki kumppariin päin, mutta nyt otetaan kiinni kauimmaisella kädellä ja vedetäänkin kuminauha ulos päin vartalon edestä. Kaikkia liikkeitä 3-4 sarjaa ja 10-15 toistoa! Vastusta on helppo säätää kuminauhan pituutta muuttamalla ja treeni kyllä ottaa hyvin olkapäihin. Näihin liikkeisiin voi tietysti vielä lisätä jotain, mutta näilläkin pääsee alkuun 🙂
Pari ruokakuvaakin on tullut otettua. Alla ensimmäisenä erään päivän lounas töissä. Nykyään teen kaikki lounaat itse töihin  niin saa syötyä just oikean määrän ja oikeita raaka-aineita 🙂 On toiminut kyllä hyvin! Mies yllätti eilen positiivisesti ja innostui tekemään karjalanpaistia,  sitä tulikin sitten runsaampi setti (jotai 3 kg kuulemma) 😀 No siitä syödään sitten hetki.. 

Viime postauksessa kirjoitin siitä kuinka paljon ennen joulua ja joulun aikaan mässäilee.. No töihin ilmestyi tällä viikolla alla olevan kuvan näköinen joulukalenteri! Koita tässä nyt sitten olla mässäämättä 😀  Koska tunnen itseni sen verran hyvin (ja huhtikuusta olen syönyt suht vähän mitää mässyjä / sipsuja), niin nyt oon antanut itelleni vähän vapaammat kädet.. Kuitenkin siten, että karkkia/suklaata en oikeastaan syö viikolla. Eikä niitä oo kyllä tehnyt mielikään, kun ovat niin äklö makeita! Eli noita pipareita ja sipsui on sitten mennyt vähän enemmän nassuun 😉 mutta pitäähän sitä välillä elääkin eikä aina vain elää tiukkojen sääntöjen mukaan! vai?!

Onneks sentään jotain ”hyvällä” omallatunnolla nautittavaakin löytyi kalenterista 🙂 :

Eilen kävin tekemässä salilla etureidet. Lankkukyykkyä pikku käsipainot käsissä (vielä ei uskalla käden kaa rehkiä), reiden ojennusta ja kapeaa prässiä (hirvee liike, ku jätti vikaks!). Lisäksi tein reiden loitontajat ja lähentäjät sekä tuota selkäkipua lievitin alataljassa pienillä painoilla ja pitkillä sarjoilla 🙂 Tänään on ollut jo paljon parempi fiilis selässäkin! Valitettavasti kuvailuja en nyt jaksanut salilla harrastaa, mutta alla kuva sinne lähdöstä ja sitten treenin jälkeen kotoa 😀

Huomenna onkin itsenäisyyspäivä! Ja pitkä viikonloppu 🙂

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta