Helppo kesätreeni jaloille!

 

Ajattelin vielä vähän fiilistellä tätä ihanan kesäistä säätä! Aamulla tuntuu ihan siltä, että olisi jossain etelän maassa, kun aurinko lämmittää heti niin mukavasti. Löysin kamerasta ja puhelimesta pari kuvaa, jotka laitoin tähän alkuun. On se kesäkin vaan kivaa aikaa 🙂 Kuinka moni vielä ahertaa töissä? Allekirjoittanut yrittää kovasti vielä tsempata, mutta ei enään kauaa lomaan 🙂 hihii!

Ekan hääpäivän aamiainen, nami nami! 

Kesällä tulee reissattua paljon ja useimmat meistä varmaan viettää ainakin osan lomasta mökillä. Lähimmälle kuntosalille voi olla kymmeniä ellei satoja kilometrejä, jolloin tulee mietittyä, että mitenkäs sitä sitten voisi treenata, jos se lenkkeily, uiminen tai halkojen hakkuu ei riitä? Toki edellä mainitut ovat myös loistavia mökkitreenejä ja  sitä lenkkeilyä voi tehostaa tekemällä sen metsässä (polkujen ulkopuolella) 🙂 Kehittelin tuossa lauantaina lounaalla tällaisen helpon ja nopean, mutta tehokkaan 😉, jalkatreenin. Joko sitä kohta olisi aika sille yläkropan treenin kehittelylle? 
Treeni koostuu kahdesta setistä / liikepatterista, joissa kummassakin on 3 liikettä. Useimmat liikkeistä voi tehdä kahvakuulan kanssa, joka on ns. kotitreenivälineistä nousemassa kovaa vauhtia mun lemppariksi! Mutta, jos ei omista kuulaa, voi toki käyttää mielikuvitusta ja ottaa syliin vaikka ison kiven taikka puupöllin! 
Tee ensin 1. liikesarjan liikkeet 3 kertaa. Tee kaikki 3 liikettä putkeen ja pidä vasta sitten tauko. Siirry toiseen liikesarjaan vasta kun olet tehnyt ensimmäisen kolmesti. Toistomääriä on hyvä tehdä 8-10 (/jalka).
1. liikesarja
Kyykky

Ihan perus kyykky. Ota kuula ”väärinpäin” käsiin ja ota hartioden levyinen asento. Kyykkää mahdollisimman alas. Huomio polvien asento eli älä anna niiden vääntyä vaan koita pitää ne saman suuntaisina varpaiden kanssa. Selkä pysyy suorassa.

Askelkyykky

Ihan perus askelkyykky. Ota kuula ”väärinpäin” käsiisi. Ota askel eteen (sen verran pitkä, että polvi ei mene varvaslinjan yli kyykätessä) ja kyykkää. Laskeudu niin alas, että takimmaisen jalan polvi osuu melkein maahan. Ponnista hieman etummaisella jalalla ylös noustessa. Astu tämän jälkeen eteenpäin toisella jalalla.
 

Hyppy mahdollisimman korkealle

Tälle hypylle saattaa olla joku fiksu nimi, mutta tällä mennään 🙂 Hyppää mahdollisimman korkealle, yritä saada polvet rintaan. 

2. liikesarja
Sumokyykky

Vanha tuttu sumokyykky. Leveä haara-asento. Kyykkää mahdollisimman alas, muista pitää polvet varpaiden kanssa saman suuntaisina.

Askelkyykky hypyllä

Tee ensin perus askelkyykky, vaihda sitten jalkaa siten, että ponnistat askelkyykystä ylös ja laskeudut toisen puolen askelkyykkyyn. Koita pysyä paikallasi äläkä siis hypi eteenpäin 🙂

Hyppy mahdollisimman pitkälle
Koukista polvet ja ponnista mahdollisimman alhaalta mahdollisimman pitkälle.

Näihin tunnelmiin treeni päättyi! Tein tän treenin siis lauantaina ja kyllä vieläkin tuntuu tuolla kankussa ja takareisissä! Ai että!

Loppuun vielä muistutukseksi huippu tarjous kahvakuulista Kuntokauppa.fi -verkkokaupasta! Tarjous on voimassa elokuun loppuun, joten ehdit hyvin tilata vielä kuulan treenikaveriksi kesän treeneihin 🙂 Toimitus kesti mulla huimat 2 päivää 😉

Jos teillä on jotain tiettyä treeniä, mistä haluaisitte postausta, niin toiveita otetaan vastaan! 
Treeni-iloa!
<3 Jenna
jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta