Ihan tavallinen treeni yläkropalle

”Tänään palattiin salille, ai että oli kivaa!” kirjoitin tiistaina Instagramiin (@jennaeaarnio) lisäämäni kuvan alle. Ja todella tarkoitin sitä. Loma teki siis tehtävänsä myös siinä, että salille lähteminen ja siellä treenaaminen tuntui tosi hyvälle (myös pään sisällä)! Ennen lomaa oli ehkäpä pientä motivaatiopulaa, mutta se on mennyttä se 🙂

IMG-20150728-WA0008

Kolmen viikon tauon jälkeen oli hyvä aloittaa vähän kevyemmällä treenillä, jotta kroppa taas tottuu rasitukseen. Päädyin tekemään vielä hieman kipeän polven takia treenin yläkropalle. Treeni oli todella ”peruskamaa”, mutta samalla älyttömän tehokas! Vaikka siinä ei treenattu käsien lihaksia ollenkaan omanaan, oli eilen ja etenkin tänä aamuna kädet kyllä ihan pökkelöt. Hauis työskentelee selän kanssa ja ojentajat puolestaan rinnan.
Ihan tavallinen treeni yläkropalle
1. Penkkipunnerrus (laitteessa)
20 (10 kg) / 8 (15 kg) / 7 (17,5 kg) / 6 (20 kg)
IMG-20150728-WA0010
2. Leuanveto vasaraotteella (avustettuna)
15 (-30 kg) / 7 (-20 kg) / 10 (-20 kg) / 3 (-10 kg)
IMG-20150728-WA0005 copy
3. Pystypunnerrus käsipainoilla
9/8/7 (8 kg / käsi)
IMG-20150728-WA0014 copy
IMG-20150728-WA0004 copy4. Kulmasoutu käsipainoilla
6/7/6 (20 kg)
IMG-20150728-WA0013 copy
IMG-20150728-WA0000 copy
Treenin kesto 50 minuuttia. Tee 4-5 sarjaa / liike, 4-8 toistoa.
Kahdessa ensimmäisessä liikkeessä ensimmäinen sarja toimi lämmittelynä, alkuun olisi pitänyt lisäksi vaikkapa soutaa, mutta ensi kerralla sitten 😉 Penkkipunnerrusta teen nykyään ihan vapaalla tangolla, mutta salilla oli sen verta ruuhkaa, että kaikki penkkipaikat oli varattu, joten tällä kertaa penkki laitteessa. Ei oikeastaan huono vaihtoehto sekään!
Leuanvetoa tykkään tehdä laitteessa, jossa saa pudotettua omasta painosta kiloja pois, koska ilman avustusta ei vielä leuat mene. Vikassa setissä kokeilin -10 kg:lla ja yllättäen jaksoin tehdä muutaman. Tavoitteena on saada vuoden loppuun ainakin jokunen puhdas leuka, eli kehitys on hyvään suuntaan. Jos salilta ei löydy laitetta avustetulle leuanvedolle, voit laittaa vaikkapa kuminauhan roikkumaan leuanvetotangosta ja asettaa jalan kumpparin päälle.
Kulmasoudun tein pitkästä aikaa käsipainolla. Tykkään ihan älyttömästi tästä liikkeestä, etenkin juuri käsipainon kanssa suoritettuna. Saa kyllä hyvän tuntuman selkään!
Tänään olisi vuorossa popittelua Porvoo Popfesteillä ja huomenna taas treenien pariin 🙂
<3:llä Jenna

jenna

4 vastausta artikkeliin “Ihan tavallinen treeni yläkropalle”

  1. Sun salikuvista tulee ihan sellainen fiilis, että koskas mäkin pääsen takas salille hikoilemaan… Miten sinne tuleekin niin ikävä kun näkee toisten tekevän…

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta