Kaduttaako?

Nolla. Saldo viime viikon salitreeneille on tosiaan nolla kappaletta. Ei, tällä kertaa ei motivaatio ollut ongelma. Tästä oon enemmän kuin tyytyväinen! Motivaation kanssa on ollut haastetta jos toista näiden salitreenivuosien aikana, mutta nykyään sitä motivaatiota tarvitsee hyvin harvoin etsiä.

Taloprojekti, asunnon myyntikuntoon saaminen (lue: tavaroiden raivaus), Ferin treenit sekä ihanan isänpäiväviikonlopun vietto. Tähän yhtälöön mahtui sentään keskiviikkona puolen tunnin hölkkälenkki sekä torstaina takareisi-, peppu + vatsatreeni kotona, mutta salitreenit nyt jäivät.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mitä tämä salitreenittömyys sitten mussa aiheutti? No ei kerrassaan yhtään mitään! Vasta tällä viikolla selkä on hitusen kipuillut, mutta pistän huonon istuma-asennon piikkiin. Kaduttaako, kun treenit jäi tekemättä? Ei. Tää voi kuulostaa hassulta, mutta koska tässä ei olla menossa kisoihin eikä tavoitella täydellistä kroppaa periaatteella ”mulle tänne kaikki heti nyt”, niin ei se yksi viikko ilman treenejä varmastikaan hetkauta tätä pakkaa suuntaan tai toiseen. Itseasiassa saattaa tehdä ihan hyvääkin välillä ottaa kevyemmin, jotta ehtii palautua kunnolla 🙂 Tai kroppa ehtii palautua. Nuppi alkaa olla jo hitusen puutunut näistä raksa- ja asunnonmyyntiasioista 😀

Tämän ajatustenpurkauksen opetus: Muista ottaa välillä rennosti!
<3:llä Jenna

jenna

2 vastausta artikkeliin “Kaduttaako?”

  1. Jep, ja hyöytyliikuntaa ei kannata väheksyä 🙂 ei se sun kroppa tiiä ootko sä jumpannut kotona järjestellen juttuja muuttokuntoon vai ootko käynyt salilla :). Kuulostaa meinaan mulle kuitenkin siltä että oot ollu fyysisesti hyvinkin aktiivinen. Itsensä kuuntelu on muuten tosi vaikeeta! Mulla on osa-aikaduuni opiskelujen ohella joka on tosi fyysistä. Yritän aina muistuttaa itteeni, että niinä viikkoina kun on useempi työvuoro mun on ihan turha yrittää ängetä siihen viikko-ohjelmaan yhtä paljon salikertoja kuin normaalina viikkona. Ensinnäkin työ käy paremmin kuin hyvin salitreenistä ja toisekseen jos menisin työpäivän jälkeen salille niin pystyisin parhaimmillaan vain keskitehoiseen treeniin.

    Olen muutenkin huomannut että kehon kuuntelu kannattaa. Musta tuntuu että on myös helpompi pysyä hoikkana kun ei ees yritä ravata salila ja joka paikassa liikkumassa. Ehkä se johtuu siitä että keho saa rauhassa palautua.

  2. Oot oikeassa siinä, että tulihan sitä pientä hyötyliikuntaa! En jotenkin osaa laskea tuota lenkkeilyä ja kevyttä tavaroiden siirtelyä "oikeaksi" liikunnaksi vaikka tottakai se sitä on 🙂 Kehon kuuntelu on toki tärkeää ja juuri se, että ei aja itseään turhaan stressitilaan sillä, että ahtaisi pakolla kiireiselle viikolle salitreenit ym. Olet onnellisessa asemassa, kun jo töissä saat tehdä fyysisiä juttuja! Itse teen ison osan töistä koneella istuen, joten treenaaminen tuo sitä tarvitsemaani vastapainoa 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta