Kehonhuoltoa osa 3/4: 10 liikkeen virkistävä ja avaava jooga

Kaupallinen yhteistyö: Kuntokauppa.fi

Kehonhuoltopostaussarja kera arvonnan jatkuu vielä kahden postauksen verran! Vuorossa hieman alun suunnitelmasta poiketen joogaa tai voihan tätä ihan venyttelyksikin kutsua, koska en osaa neuvoa teille esimerkiksi oikeaa hengitystekniikkaa 😉 Pääpointtina se, että pysyy mahdollisimman rentona ja hengittää liikkeiden ajan rauhallisesti ja syvään nenän kautta. Uloshengityksellä voi kokeilla syventää liikettä, mutta mene mieluummin painovoiman mukana alemmas kuin väkisin! Kussakin liikkeessä voi pysyä vaikkapa reilun 5 minuuttia. Koska liikkeissä ollaan pidemmän aikaa, älä tee näitä heti treenin jälkeen vaan vasta kunnes kroppa on kunnolla ”jäähtynyt” (2-3 h päästä) tai ihan treenittömänä päivänä. Kuitenkin ennen venyttelyä kannattaa esim. rullailla lihakset kevyesti läpi, jotta et aivan kylmiltään lähde venyttämään 🙂 Kehonhuoltopostaussarjan 1. osassa oli foam rollausta, täältä hakemaan vinkkejä!

Apuna voi käyttää bolsteria, mulla ei sellaista ole, joten tyynyt käyvät hyvin. Lisäksi joogablokkeja tai vastaavia. Esimerkiksi ne isot kirjat hyllystä voi ottaa nyt käyttöön 😉 Mielikuvitusta siis mukaan!
1. Selän venytys joko tyynyn kanssa tai ilmanDCIM105GOPRO DCIM105GOPRO
2. Yläkropan kierto ja kyljen avaus
DCIM105GOPRO DCIM105GOPRO
3. Vartalon kierto
DCIM105GOPRO DCIM105GOPRO
4. Taakse taivutus istuenDCIM105GOPRO
5. Eteen taivutus istuen (pyöristä selkää, jos pystyt)DCIM105GOPRO6. Silta joko blokkien kanssa tai ilman
DCIM105GOPRODCIM105GOPRO
7. Eteen taivutus jalat suorana
DCIM105GOPRO
8. Eteen taivutus jalat avattuna
DCIM105GOPRO9. Nukkuva joutsen
DCIM105GOPRO
10. LoppurentoutusDCIM105GOPRO
Ja sitten arvonnan pariin!

Eli vielä on aikaa osallistua kehonhuoltovälinesetin (arvo n. 65 €) arvontaan:

–  1 x Jumppamatto (tämä)
–  1 x  Tube roller (tämä)
–  3 x Hierontapallot (3 palloa, käytetty täällä)

Arvonta on käynnissä koko kehonhuoltopostaussarjan ajan eli noin ensi viikon alkuun! Osallistua voit kommentoimalla aina näitä ko. postauksia tai sähköpostitse. Muistathan jättää kommenttiin toimivan sähköpostiosoitteen, jotta saadaan arvonnan päätyttyä yhteys voittajaan ja palkinto kotiin.

***

Lisäksi saatte -10 % alennuksen kaikista hierontarullista Kuntokauppa.fi:n valikoimasta koodilla RULLA15! Alennus on voimassa myös koko kehonhuoltopostaussarjan ajan 🙂 Tässä loistava idea myös joululahjaksi! Toimitukset Kuntokauppa.fi:llä ovat todella nopeat, joten vielä ehtii saada paketin kotiin ennen aattoa 🙂

***
Rentouttavaa perjantaita,
<3:llä Jenna

jenna

16 vastausta artikkeliin “Kehonhuoltoa osa 3/4: 10 liikkeen virkistävä ja avaava jooga”

  1. Äh, pitäis venytellä ja olisi siistiä olla notkea mutten käsitä että miten se vaan aina jää tekemättä. Jos nyt viikonloppuna vaikka kerkeäis aloittaa säännöllisen venyttelyn (ehkä) 😀

  2. Kiva idea tämä kehonhuolto-postaussarja! Toimii hyvänä muistutuksena, kun tuppaa usein jäämään nämä lihashuolto sessiot vähän taka-alalle.. 🙂

  3. Minun tulee venyteltyä päivittäin ja sainkin tästä postauksesta pari uutta liikettä venyttelyohjelmaani. Kiitos 🙂

  4. Olen itse aivan hurahtanut joogaan, ja monet näistä liikkeistä tuntuivatkin tutuilta. Kokeiluun päätyvät silti, kiitos vinkistä! Ja aivan ihanat urheiluhousut näissä kuvissa :>

  5. Hyvinä vinkkejä taas. Nukkuva joutsen on mun henkilökohtainen vihollinen, sen verran paikat jumissa. 😀

  6. Kiitos näistä! Tykkään venytellä just tällaisten valmiiden ohjelmien mukaan, jolloin pystyn keskittymään täysillä miettimättä seuraavaa liikettä.

  7. Minun hölmön piti ihan googlettaa että mikä on bolsteri. Hyviä kehonhuolto ohjeita.
    Minulla on kyljet aina jumissa olevin alue.

  8. Toi yläkropan kierto ja kyljen avaus on mulle ihan uusi liike, pitääkin seuraavalla venyttelykerralla kokeilla 🙂

  9. Kiitos näistä vinkeistä! Hankala saada aina aloitettua venyttely kun ei tiedä mistä pitäs alottaa.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta