Kehonhuoltoa osa 4/4: Erilaisia joogaliikkeitä

Kaupallinen yhteistyö: Kuntokauppa.fi

Viimeisessä kehonhuoltosarjan osassa jatketaan edellisen teemalla eli joogalla. Tässä vielä kolme edellistä osaa:

  1. Foam rollaus
  2. Jumien avaamista hierontapalloilla
  3. 10 liikkeen virkistävä ja avaava jooga

Tällä kertaa rentojen liikkeiden lisäksi joukossa on muutama hieman dynaamisempi harjoitus. Tee liikkeet rauhassa ja omaa kehoa kuunnellen. Älä mene väkisin asentoihin vaan anna hengityksen virrata nenän kautta sisään ja ulos rauhallisella tahdilla ja syvennä asentoja tarvittaessa ulohengityksellä.

Ennen liikkeeitä rullaile lihaksia kevyesti lämpimäksi. Sen jälkeen voit tehdä muutaman kerran seuraavaa: Seiso jalat hartian levyisessä asennossa, laita kädet lattiaan ja katso eteenpäin samalla suoristaen selkää. Astu taaksepäin ja laskeudu alaspäin katsovaan koiraan (kuva alla). Hengitä hetki ja siirry ylöspäin katsovaan koiraan (kuva alla). Ylöspäin katsovassa koirassa voit viipyä 5 p i t k ä ä hengitystä ja siirtyä takaisin alaspäin katsovaan koiraan. Toista muutama kerta ennen siirtymistä seuraaviin liikkeisiin.

DCIM106GOPRODCIM106GOPRO

Seuraava liike on variaatio nukkuvasta joutsenesta. Olisiko oikea nimi sitten joutsen? Tiedä sitä 🙂 Mutta ideana se, että tuot toisen jalan lantion eteen, toinen suorana taakse. Mitä enemmän viet etujalkaa kaueammaksi lantiosta, sitä enemmän venytys tuntuu. Vie kädet selän taakse ja ota kiinni käsistä. Venytä rintaa eteenpäin. Pysy asennossa hetki ja palauta takaisin keskelle. Vaihda jalkaa ja toista.

DCIM106GOPRO
DCIM106GOPRO

Seuraavaksi käydään lonkan koukistajien kimppuun. Tässä alkuasento on sama kuin edellä, mutta lisänä se, että otat takajalan nilkasta kiinni, jos vain saat (mulla tuotti haastetta, mutta kyllä se siitä!). Alemmassa kuvassa on toinen vaihtoehto, eli ota esimerkiksi kylpytakin vyö apuun ja solmi päät yhteen. Pujota vyö nilkan ympäri ja lähde tuomaan takimmaista jalkaa lähemmäksi vartaloa. Pysy asennossa hetki ja toista toisella puolella.

DCIM105GOPRO DCIM106GOPRO

Välillä on hyvä hetki hengähtää. Rentoutetaan ja venytetään hieman selkää.

DCIM106GOPRO

Nyt mennään sitten ihan eri alueelle. Alla olevan liikkeen, kenties skorpioni?, näin kenties instagramissa ja heti oli pakko päästä testaamaan. Tämä ei ole varsinainen venyvyys-liike, vaan enemmänkin voimaa tuova. Kädet ovat lähellä kylkiä ja jalat punnerrusasennossa. Nosta toinen jalka koukkuun ja lähde viemään kyynerpäitä koukkuun. Selkä pysyy  mahdollisimman suorana. Tasapaino ja ojentajat kiittävät 🙂DCIM106GOPRO

Viimeisenä liikkeenä ennen loppurentoutusta on kameli. Jos tuntuu, että et saa käsiä nilkkojen kohtaan, voit laittaa taaksesi lattialle jonkin korokkeen. Ole mahdollisimman rentona ja hengittele rauhassa muutama pitkä hengitys.
DCIM105GOPRO

Lopuksi vielä rentoudutaan. Tässäkin rauhallinen hengitys ja halutessasi voit ottaa vaikka viltin päällesi!

DCIM105GOPRO
Mitä mieltä olette olleet tästä postaussarjasta? Pitäisikö jatkossakin tehdä vastaavia vaikkapa ihan ilman arvontaakin? Venyttelyä tai sitten jotain muuta? 🙂
***
Vielä on hieman aikaa osallistua kehonhuoltovälinesetin (arvo n. 65 €) arvontaan:

–  1 x Jumppamatto (tämä)
–  1 x  Tube roller (tämä)
–  3 x Hierontapallot (3 palloa, käytetty täällä)

Arvonta on käynnissä enää huomiseen iltaan eli 17.12.2015 klo 18:00 asti! Osallistua voit kommentoimalla näitä ko. postauksia tai sähköpostitse. Muistathan jättää kommenttiin toimivan sähköpostiosoitteen, jotta saadaan arvonnan päätyttyä yhteys voittajaan ja palkinto kotiin.

***

Lisäksi saatte -10 % alennuksen kaikista hierontarullista Kuntokauppa.fi:n valikoimasta koodilla RULLA15! Alennus on voimassa myös koko kehonhuoltopostaussarjan ajan 🙂 Tässä loistava idea myös joululahjaksi, jos se vielä uupuu! Toimitukset Kuntokauppa.fi:llä ovat todella nopeat, joten vielä ehtii saada paketin kotiin ennen aattoa 🙂
Rentoa iltaa,
<3:llä Jenna

jenna

10 vastausta artikkeliin “Kehonhuoltoa osa 4/4: Erilaisia joogaliikkeitä”

  1. Mukaan arvontaan.

    Itselläni jo rulla löytyy mutta pukinkonttiin voisin sellaisen laittaa yhdelle jos toiselle! 🙂

  2. Mielellään lisää näitä postauksia ihan ilman arvontaakin! 🙂 jännityksellä odotellaan tuloksia, olisi kyllä niiin käyttöä tuolle setille 🙂

  3. Uu nää näyttää kivoilta, kokeiluun! 🙂 oon tykänny näistä postauksista paljon!

  4. Tee ihmeessä lisää vastaavan tyyppisiä postaussarjoja, ei tarvitse siis aina olla mitään palkintoa näissä. Venyttelyjutuista olisi mukava saada lisää postauksia 🙂

  5. Mukana ollaan jälleen. Olen itse tykännyt tästä postaussarjasta todella paljon, joten jos sinulla vielä innostus riittää niin tee ihmeessä lisää! (:

  6. Osallistun. Jotkut näistä postaussarjan liikkeistä ovat olleet tuttuja joogatunneilta, ja rakastankin juuri tällaisia kehonhuolto asioita. En ole niin hikiliikunnan ystävä, mutta tällainen urheilu on parasta.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta