Kireät jalat? Kokeile näitä venyttelyliikkeitä!

Vihdoin olen löytänyt kipinän venyttelyyn ja etenkin joogaan. Kehityksen huomaa tässäkin aika nopeasti, kun vain ahkerasti muistaa venytellä. Joogaaminen/venyttely on sinänsä vielä helppoa, että sen voi tehdä vaikka telkkaria katsellessa 🙂 Plussaa on se, että liikkuvuuden lisääntyessä myös liiketekniikat paranevat.

Mulla kirein osa kropasta on useimmiten jalat, joten tässä muutamia hyväksi havaitsemiani liikkeitä jalkojen kireyksien avaamiseen:
Venyttelyliikkeitä kireille jaloille
Alkuun lämmittely vaikkapa aurinkotervehdyksillä (muutama kerta) tai reippaalla lenkillä + foam rollauksella.
1. Eteentaivutus jalat suorana istuen. Keskity siihen, että selkä pysyisi mahdollisimman suorana
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
2. Dragon. Jos et pääse näin alas, voit hyvin jäädä nojaamaan käsiin tai koukussa olevaan polveenOLYMPUS DIGITAL CAMERA
3. Taivutus jalan päälle vuorotellenOLYMPUS DIGITAL CAMERA
4. Etureiden venytys. Voit nojata taakse käsiin, laittaa kyynärpäät maahan tai laskeutua selälleenOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
5. Kengännauha. Vaihda välillä jalkaa!OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Liikkeissä kannattaa pysyä pari minuuttia ja hengittää samalla rauhassa. Jos jokin kohta on erityisen kireä, auttaa, kun suuntaat hengityksen juuri kireään kohtaan.
Rentouttavaa viikonloppua,
<3:llä Jenna

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta