Kolmen liikkeen tabata-vatsalihastreeni 2.0

Heips! Vihdoin taas näppiksen ääressä. Kirjoitustahti on hitusen hidastunut muiden hässäköiden keskellä, mutta täällä ollaan kuitenkin 🙂 Anssi ei ole vielä treenien pariin palannut, mutta mulla on motivaatio tullut takaisin ja tällä viikolla olisi tarkoitus tehdä se kolme salitreeniä. Kyllä tämä lisääntynyt valo vaan taitaa vaikuttaa kohottavasti vireystilaan sekä motivaatioonkin, joten tästä on suunta jälleen vain ylöspäin 🙂

Tänään saatte tabata-vatsalihastreeneille jatkoa! Täältä voit käydä tsekkaamassa ja toteuttamassa ensimmäisen treenin. Tässä toisessa treenissä periaate on sama kuin ensimmäisessä, työtä tehdään 40 s, pidetään 20 s tauko ja jatketaan työosuudella seuraavalla liikkeellä. Eli kaikki kolme liikettä putkeen, välissä pieni tauko ja sen jälkeen alusta. Tee liikkeitä 3-4 sarjaa ja tunnet varmasti mukavan poltteen vatsalihaksissa!

1. Pyöräily

Nojaa taaksepäin käsiin, yläkroppa pysyy hieman ilmassa. Lähde viemään toista jalkaa eteenpäin, toinen tulee vartalon lähelle koukkuun. Liike on ikäänkuin pyöräilyä 🙂

2. Russian twist

Ota levypaino tai kahvakuula käteen (voit tehdä myös ilman painoa). Nosta jalat lattiasta ylös, yläkroppa myös ylhäällä. Kierrä ylävartaloa siten, että kosketat lattiaa aina saman puolen kyynerpäällä. Toista vuoron perään molemmille puolille.

3. Syvät vatsat

Tästä liikkeestä oli haastava saada hyviä kuvia, mutta alla olevat toivottavasti selittävät liikkeen vaihtoehdot 🙂 Asetu selin makuulle, tuo jalat joko 90 asteen kulmaan ylös (helpompi vaihtoehto). Vie vuorotellen varpaat lattiaan, voit pitää toisen käden alaselän alla, jolloin pystyt paremmin kontrolloimaan liikettä. Ideana on pitää alaselkä täysin kiinni lattiassa koko liikkeen ajan.

Toinen vaihtoehto on suoristaa sekä ylä- että alakroppa ja viedä vuorotellen jalkaa kohti lattiaa toisen ollessa ylhäällä. Alaselkä pysyy tiivisti liimattuna lattiaan koko liikkeen ajan! Tämä on todella tehokas vaihtoehto syville vatsoille, joten siirry tähän, kun edellinen liike onnistuu helposti!

Treeni-iloa!

-J

jennaa

2 vastausta artikkeliin “Kolmen liikkeen tabata-vatsalihastreeni 2.0”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 3
Tykkää jutusta