Kompressiosäärystimet: hömpötys vai hyödyllinen juttu?

Joko olet kokeillut? Kompressiosäärystimiä siis? Kompressiovaatteet ovat viime aikoina nostaneet suosioitaan urheilijoiden keskuudessa valtavasti. Ja niin kävi meilläkin. Pakkohan niitä oli päästä kokeilemaan 😉
Jokunen viikko sitten postilaatikkoon kolahti paketti, jossa oli kahdet Tritaniumin eXtend -kompressiosäärystimet (ostettu alennuksella) . Toiset itse treeniin, toiset palautumiseen.
Mikä on siis näiden kompressiovaatteiden juttu?
Tritanium eXtend – malliston jokainen tuote on tarkoin kehitetty silmällä pitäen kolmea erittäin tärkeää ominaisuutta:
1. Suoritustehon lisääntyminen
2. Palautumisen tehostuminen
3. Vammariskin vähentyminen
Kompressio ja urheilusuoritus:
Ennen suoritusta – parempi suoritusvalmius:
– Lihasten aktivaatiotason nouseminen
– Aineenvaihdunnan herääminen
Suorituksen aikana – maksimaalinen suorituskyky:
– Tehostunut verenkierto, jolloin lihakset saavat enemmän happea ja energiaa
– Tehostunut aineenvaihdunta ja lymfaattisen järjestelmän toiminta, jonka ansiosta maitohapot poistuvat lihaksista nopeammin
– Tukeva vaikutus ja mielekkäämpi harjoittelutuntuma
– Pienentynyt lihasjännitys ja mikrotärinä jonka myötä loukkaantumisriski pienenee
Suorituksen jälkeen – nopeampi palautuminen:
– Nopeampi epäpuhtauksien poistuminen ja palautuminen nopeutuu
Teksti lainattu Tritaniumin nettisivuilta (klik!)
SONY DSC
SONY DSC
Omat kokemukset
Olen käyttänyt kompressiosäärystimiä sekä salilla jalkapäivänä, lenkillä, agilityssä että nyt myös hiihtäessä. Kompressiosäärystimien paine (joka näissä Tritaniumin trenisäärystimissä on aika suuri) tuntuu mukavalta ja jalat on jotenkin tosi kevyen tuntuiset koko treenin ajan.
Jalkapäivän jälkeen palautuminen on ollut hieman tavallista nopeampaa. Mutta kyllä se ylihuomisen lihaskipu tulee vaikka säärystimiä on käyttänytkin 😉 Palautumissäärystimet kuitenkin vähentävät kivun tunnetta. Treenin aikana tunne jaloissa on kuten sanottu, kevyempi.
Aerobisissa lajeissa säärystimistä on ollut ehkä enemmän hyötyä. Siis sellaista, jonka olen herkemmin huomannut. Viime viikolla tuli hiihdettyä neljänä päivänä putkeen. Joka kerralla jalassa kompressiosäärystimet ja lenkin jälkeen vaihdoin kevyempiin säärystimiin, joita pidin koko loppu päivän. Jaloissa ei oikeastaan tuntunut tämän neljän päivän aikana miltään. Ainoastaan sellaista voimien loppumisen tunnetta oli havaittavissa neljännen päivän kohdalla, mutta lihaskivuista ei ollut tietoakaan!
Tässä osoitteessa kompressiosäärystimet jäävät käyttöön 🙂
Oletko kokeillut kompressiosäärystimiä tai -vaatteita? Jos, mitä olet tykännyt? 🙂
Mukavaa alkavaa viikkoa,
<3:llä Jenna
P.S. Tritaniumin eXtend-säärystimet 2 kpl setissä nyt vain 50 €! Katso lisää tästä ja tilaa omasi: klik! 🙂
* Yhteistyössä Tritanium

jenna

2 vastausta artikkeliin “Kompressiosäärystimet: hömpötys vai hyödyllinen juttu?”

  1. Olen kokeillut ja minulle noista on selkeästi suurta hyötyä. Toisaalta lähtötilanteeni on eri, sillä olen sairastanut veritulpan, joka oli tuolloin vasemmassa jalassa. Nykyisin jalka turpoaa ja kipeytyy edelleen kovassa rasituksessa ja rasittuu muutenkin toista jalkaa herkemmin. Kompressiosukat juostessa, jumpissa ja salilla pelastaa minut kivulta ja turvotukselta välillä täysin ja välillä lähes kokonaan. Nyt raskaana käytän noita myös töissä ja pitkillä ajomatkoilla.

    Minun tilanteessani siis noista on todellista hyötyä 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta