Kroppa kuntoon jouluksi 2015: Kuulumisia & maksimit

Mr. A:

Tsenare! Treenien suhteen on mennyt vähän alamäkeä. Tai siis ei ole ollut mitään treenejä, koska flunssa iski päälle maanantaina ja vieläkin on voimaton olo ja hengästyy jo portaita kävellessä. Ensi viikolla voisin alkaa tekemään pientä herättelytreeniä jaksamisen mukaan. Sitten parin viikon päästä voi päästä taas kunnon rautojen pariin, kun haetaan ensin tuntumat takaisin. Flunssassa olo voi olla tylsää ajan tappamista, sillä ei oikein voi tehdä asioita normaalin päivärytmin mukaan. Yleensä töiden jälkeen tulee käytyä koirien kanssa lenkillä ja lähdettyä salille, mutta nyt en ole tehnyt kumpaakaan. Mutta toisaalta välillä on hyvä ottaa rauhallisesti ja miettiä mitä muuta haluaa tehdä tai oppia.  Jos syysflunssa iskee niin lepäillessä on hyvää aikaa lueskella ja tehdä rauhallisempia asioita, mihin ei normaalisti ole niin paljoa aikaa.

Reilu puolitoista vuotta sitten aloin harjoittelemaan kitaran soittoa. Koitan noin puolisen tuntia päivässä saada soitettua ja harjoiteltua. Nyt flunssassa olikin aikaa treenailla vähän enemmänkin, kun ei mitään liikunnallista voinut tehdä. Pikkuhiljaa alkaa muun muassa Viikatteen biisit taipua ja sorminäppäryys riittämään sooloihinkin. Vielä on pitkälti matkaa kitaravirtuooseihin, mutta on mukava huomata miten kehitystä tulee kun pitkäjänteisesti tekee hommia asioiden eteen! Sama pätee myös treenaamiseen 🙂

Pari viikkoa sitten kokeiltiin maksimit penassa ja mavessa ja ihan kohtuullisesti sai romua liikkumaan. Maastavedosta nousi 170 kg ja penkkipunnerruksessa 110 kg. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin. Jouluksi olisi tavoitteena saada molemmissa reilu parannus aikaan. Kunhan flunssa hellittää ja on vähän treeniä takana, niin täytyy vielä kokeilla kyykyssä maksimit. Canditon treenirutiinilla pitäisi tulosta tulla ja ohjelman voi laatia sopivan haastavaksi kun on maksimit tiedossa.

b2a3b28d541ef6bd46f3ee8870f243e5

Jenna:

Mr. A:n sairastellessa mulla on puolestaan motivaatiota ja intoa treenaamiseen taas löytynyt jostakin hurjasti! Tällä viikolla treenejä on kertynyt salilla/kotisalilla jo 3, vielä olis huomenna tarkoitus tehdä olkapäätreeni. Lisäksi lenkkeilyä sekä agilitytreenit tiistaina.

Intoa hitusen toppuuttelee palautumisen hitaus, etenkin jalkatreenien jälkeen. Keskiviikkona kävin tekemässä jalat ja pakaran ja edelleen tuntuu lihaksissa! Muutenkin tuntuu, että kropalla kestää 3-4 päivää palautua treenistä.. En tiedä johtuuko tämä vain siitä, että taukoa oli tuossa jonkin verran vai (myös) siitä, että kroppa ei saa riittävästi kaikkia tarvittavia vitamiineja ym. Unta on kuitenkin nyt tullut jopa se 8 h / yö. Tiedä sitten, mutta myös palautumista pitää nyt seurailla ja tilasinkin vähän tehokkaamman satsin vitskuja (Scitec Nutritionin Multi Pro:ta). Ehkäpä tuosta löytyy apua sekä palautumiseen että yleiseen jaksamiseen 🙂

Ne maksimit tuli tosiaan kokeiltua silloin pari viikkoa sitten, penkistä nousi 32,5 kg ja mavessa 75 kg! Kyykkymaksimia en ole päässyt kokeilemaan, kun mun varmistus on maannut kotona, mutta jahka tästä taas yhteistreenit starttaa, niin kokeillaan vielä sekin!

Tänään samalla kun tein treenin, kuvattiin hauis-, ojentaja & rintatreeni sekä yksi toinenkin tehokas treeni. Ja ne tän hetken kuntokuvat! Nämä kaikki tulossa lähiaikoina tänne blogiin!
Rentouttavaa lauantai-illan jatkoa!
– Mr. A & Jenna

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta