Kroppa kuntoon jouluksi 2015: Uusi projekti

Vieläkö muistatte Lomakuntoon 3:ssa viikossa -projektin, joka meillä oli Mr. A:n kanssa käynnissä ennen kesälomaa? Projektin tarkoitus oli jonkinlainen ”loppukiri” kesäkuntoon ja kyllähän se auttoi motivoitumaan, niin treenin kuin ruuankin suhteen, että kirjattiin edistymistä tänne blogin puolelle. Kuitenkaan mitään sen suurempaa muutosta ei kropassa ehtinyt tuona lyhyenä aikana tapahtua, mutta tottakai oltiin kesäkunnossa, koska sehän on kunto, joka sulla on kesällä 😉 Nyt olisi sitten hieman pidemmän ”kroppa kuntoon” -projektin aika! Tällä kertaa halutaan ihan niitä konkreettisia muutoksia, niin jaksamisessa, voimatasoissa kuin lihasmassassakin.

Asetan itselleni säännöllisin väliajoin tavoitteita ja Mr. A. saattaa jostain kumman syystä saada osansa näistä tavoitteistani 😉 Jotta homma pysyy ns. lapasessa, laitetaan nyt jouluun asti tänne blogiin kerran viikossa fiiliksiä, kehityksen seurantaa, lihashuoltoa, niitä treeniohjelmiakin.

Mr. A lähtee projektiin hiukan enemmän yleisliike ja voimanostotyyppisellä treenillä. Liikepalettiin kuuluvat kyykky, pena, mave, pystypunnerrrus, kulmasoutu, leuanveto. Lisäksi apuliikkeitä kuten vatsoja, habaa for dem ladies, ojentajia ja suorinjaloin maastavetoa. Kirjoittelen vielä tarkemmin treenistä ja sen sujumisesta tulevaisuudessa.

Jotta kehitystä pystytään konkreettisesti seuraamaan, kokeillaan maksimit tietyissä liikkeissä ensi viikolla. Lisäksi tietysti ihan vaa’an lukema sekä mitat auttavat seuraamaan kehitystä 🙂

IMG-20150810-WA0090a

Innolla odotetaan, kuinka meidän käy!
Jenna & Mr. A.
 

jenna

2 vastausta artikkeliin “Kroppa kuntoon jouluksi 2015: Uusi projekti”

  1. Laitoin jo aiemmin kommentin mutta se on hävinnyt johonkin! No joka tapauksessa aion testata ko. treeniohjelmaa! Varmistaisin että eikö tuon treenin 1 maven ja kyykyn voi tehdä samassa treenissä? Itse jätän penkkipunnerruksen pois. Eli toisin sanoen joka viikkoon tulisi 2 treeniä joissa kyykky/mave 1 ja toisessa 2? Toiseksi mitä tuo variaatio viikoilla 2-4 tarkoittaa, painoa vaihdellaan? Minkä mukaan?
    Kiitos mielenkiitoisesta postauksesta!! Katsotaan saanko omat maksimit nousuun! Hyvää syksyä!

  2. Moi, testiin vaan! Kommenttisi meni toiseen postaukseen, johon vastasinkin jo, mutta tässä vielä uusiksi: penkkipunnerruksen voi hyvin korvata pystypunnerruksella tai push pressillä. Mave ja kyykky tehdään juu samassa treenissä. Ensin kyykky ja sen jälkeen mave. Viimeisenä liikkeenä suorin jaloin maastaveto. Hyvät lämmittelyt tietty alkuun. Suosittelen että jaat kropan niin että ensimmäinen treeni on pystypunnerrus-selkä-kädet ja toinen tuo edellä mainittu. Tuossa excelissä, mikä Candidon sivuilta löytyy, on hyvin mietitty eri treenit ja niiden haasteellisuus. Toki voi myös fiiliksen mukaan hiukan tuota muokata. Variaatiot ovat siis näitä muokkauksia liikkeisiin eli esim maven tilalla tehdään mave mutta niin että ei lasketa tankoa maahan asti tai mave tehdään niin että jalkojen alla on korkoa. Eli vaihdellaan pääliikkeitä niin että kuormitetaan samoja lihasryhmiä mutta saadaan erilainen tuntuma. Eli liikepankkeja ja korvaavia liikkeitä löytyy lisää canditon sivuilta löytyvästä PDF:stä. Toki jos haluaa jalkoja ja vetoa kehittää eritoten niin miksei voisi tehdä kahdesti samaa kyykky-mave-treeniä tai varioida niitä hiukan erilaisiksi. Suosittelen ainakin kerran kokeilemaan tuon ohjelman läpi ihan tuollaisenaan, niin selviää hyvin mikä tuossa on "jujuna" 🙂

    Treeni-iloa syksyyn!

    Mr. A

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta