Kun elämäntapana on "kevennetty fitness"

IMG-20160509-WA0001 copy IMG-20160509-WA0003 copy IMG-20160509-WA0005 copy

Kotona jälleen! Lauantaina palattiin reissusta ja nyt palattu taas normaaliin arkeen 🙂 Reissusta lisää seuraavissa jutuissa, mutta mennään nyt hieman takaisin mun pohdintoihin nykyisestä elämäntavastani.

Tässä on jo aikas monta vuotta tullut elettyä sellaista ”kevennettyä fitness -elämätapaa”. Okei, voihan tätä kutsua vaikkapa ihan vaan terveelliseksi ja aktiiviseksi elämäntavaksi tai miksi nyt sitten haluaakin. Tuo nimitys vaan jostain putkahti mieleen! Viime viikolla iltalenkillä aloin Mr. A:lle puhumaan, että milloin tällaisesta elämäntavasta tuli oikeasti tapa? Ja miksi siitä tuli niin tärkeä osa meidän arkea? Nyt voi jo sanoa, että se tää kaikki on ihan sitä tavallista arkea eikä tunnu enää mitenkään kummalliselta. Normaalilta, voisin sanoa.

Tykkään tästä elämäntavasta vaikka monet ovat ihmetelleetkin miten esimerkiksi jaksan syödä ruokavalion mukaan ja punnita ruokani päivästä, viikosta ja vuodestakin toiseen. No, pieni salaisuus teille: kun ei ole ihan grammalleen niin tarkkaa, oppii sen ruuan määrän hahmottamaan ilman vaakaakin 😉 Mutta toisaalta kuinka älyttömän näppärä tapa on punnita oikea määrä ruokaa? Tällä tavalla saa juuri sen oman kropan tarvitseman määrän ravintoa eikä tule syötyä liikaa saatikka liian vähän.

Treenit kulkevat suurimman osan viikoista todella hyvin ja niitä kertyy se tavoitteeni mukaiset 3 kpl salilla ja 1 tankotanssissa + koiran kanssa erinäiset treenit & lenkit. Tälläkin saralla on mahdollista ottaa hieman rennommin, kun tavoitteena ei ole olla täydellisessä tikissä esimerkiksi kahden kuukauden päästä. Mutta ei se lusmuilu ja sohvalla röhnöttäminenkään avainta onneen tuo. Sellainen kultainen keskitie ja itselle sopiva rytmi (ja tottakai itselle mielekkäät lajit) on hyvä löytää 🙂

Kuten jo mainitsin, kun tavoitteena ei ole kisalavat, ei sillä ulkonäön muuttumisella ole suuren suurta merkitystä. Se on vaan pieni bonus omaa itseään varten. Näkeepähän työnsä tulokset ja motivoituu niistä hitusen enemmän tekemään hommia! Tärkeintä on se kropan hyvinvointi ja nyt, kun salille en ole ehtinyt, alkaa sen taas huomaamaan. Selkä vihoittelee ja issias-tyyppiset kivutkin ovat jällleen palanneet oikeaan jalkaan. Kiitos pakarajumin! Ja kun ei tosiaan ole sen suurempia tavoitteita, ei se yksi (tai joskus jopa kaksikin) herkkuja sisältävä päivä viikossa maata nyt sen suuremmin kaada, kunhan pitää rungon kasassa muuten.

Vaikka paljon mm. täällä blogissa keskitynkin treeneihin ja ruokailuun, on elämässäni tällä hetkellä todella paljon muutakin. Onneksi 😉 Taloprojekti on toki yksi isoimmista ja ihan pian päästään muuttamaan ja sisustamaan uutta kotia, siitä varmasti tännekin tulee juttu jos toinenkin. Myös matkustelu, mökkeily sun muu rentoilu on pysynyt tiiviisti mukana vaikka elämäntapa onkin ”fitnessimpään” suuntaan muuttunut. Kyllä sitä vaan kliseisesti on parempi ja virkeämpi olo, kun tarkastelee vähän syömisiään sekä liikunnan määrää, ja siihen tässä varmasti pohjimmiltaan on jäänyt koukkuun!

Reissusta sain mukaani pienen flunssan alun. Toivotaan, että menisi nyt pian ohi ja pääsisi takaisin treenien pariin pikapuolin! Tässä alkaa jo hinku takaisin raudan pariin olla aikamoinen 😉
Mukavaa alkavaa viikkoa,
<3:llä Jenna

jenna

2 vastausta artikkeliin “Kun elämäntapana on "kevennetty fitness"”

  1. Tää oli ihan inspiroiva postaus. Itsekin treenailen rennolla otteella (juuri tauolta palanneena… kröhöm) ja välillä tuntuu että vain fitness tai bodaus on sallittua, rentoilijat suksikoon kuuseen. Myös minä kutsun itseäni fitness harrastajaksi, koska se kuulostaa kivalle. Syön treveellisesti ja haaveilen että saisin korppaa kuntoon. Eikä tässä ole mitään väärää.
    Kiitos inspiroinnista, ja ihanaa kevättä!
    P.S. älä tuu kipeeksi 😉

  2. Oi kiitos ihanasta kommentista <3 Kyllä varmasti saat kropan kuntoon! Hitaasti hyvä tulee 🙂 Toivotaan, että flunssa ei tosiaan yllätä, ainakin nyt tuntuu jo paremmalta kuin eilen!

    Ihanaa kevättä sinnekin!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta