Kurkistus mun ruokapäiväkirjaan

Monesti teiltä on tullut toivetta, että laittaisin tänne ruokapäiväkirjaa ja vihdoin toteutan toiveenne! Miksi sitä päiväkirjaa ei täällä ole aiemmin näkynyt, on johtunut siitä, että mulle on jo reilu pari vuotta laadittu PT:n toimesta ruokavalio, enkä ole halunnut jakaa sitä teille, koska olen maksanut siitä. Toivottavasti ymmärrätte tämän 🙂 No edelleen mulla on PT:n laatima ruokavalio, mutta saatte nyt sellaisen karkean version siitä, mitä syön ja missä vaiheessa päivää 🙂 Eli edelleenkään ei sitä ihan tarkinta ruokavaliota tule!
Ja onhan se niinkin, että me kaikki ollaan erilaisia. Meillä on erilaiset tavoitteet, erilaiset harrastukset, erilainen aineenvaihdunta, erilaiset allergiat jne. Eli kannattaa aina miettiä hetki, ennen kuin lähtee kokeilemaan uutta 🙂

Tässä nyt sellainen yleinen ruokapäiväkirjani, olkaa hyvät!

Aamiainen – klo 8-9: Aamiainen mulla on satunnaisia viikonloppuja lukuunottamatta aina smoothie. Kokeilin joskus syödä aamiaisen, mutta se ei oikein ole onnistunut enää pitkään aikaan. Tämän takia siis juon aamiaiseni ja hyvin toimii! Smoothie on siitä näppärä, että sinne voi laittaa vaikka ja mitä kaapista nyt löytyy: hedelmiä, marjoja, rahkaa, heraa, kaurahiutaleita, pähkinöitä yms. ja sen voi napata mukaan ja juoda työmatkalla tai töissä tietokoneen vieressä 🙂

DSC_2929 copy

Lounas – klo 11:00: Lounas vaihtelee todella usein. Pari kolme päivää putkeen syödään välillä samaa ruokaa, kun tehdään isompi satsi kerralla, mutta välillä joka päivä on eri ruokaa. Lounas koostuu ihan tavallisesta ruuasta, milloin on perus jauhelikastiketta, milloin lohta, milloin kanaa eri muodoissa. Mitä milloinkin! Lisukkeena perunaa, riisiä tai kvinoaa, joskus pastaakin. Näiden lisäksi kippo salaattia.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Välipala 1. – klo 14:00: Ensimmäinen välipala on ollut nyt 2 siivua kauraleipää kera kalkkunaleikkeleen ja kurkun. Pitkään söin vain rahkan välipalana, mutta nyt lisättiin toinenkin 🙂

Välipala 2. – klo 15:30-16:00: Toinen välipala on se rahka. Ehdoton lemppari on joko Pirkan tai Kotimaista- merkin pehmeä rahka! Kylkeen Bonnen hedelmäsosetta sekä marjoja, nams!

DSC_2934 copy

Päivällinen – klo 18-20 (riippuen käynkö salilla vai en): Päivällinen noudattaa lähes samaa kaavaa lounaan kanssa. Lisäksi päivälliselle tulee laitettua myös esimerkiksi porkkanaa tai parsakaalia muun ruuan lisäksi.

Iltapala – klo 21:30: Iltapalaksi olen nyt syönyt tätä makeaa munakasta. On se vaan niin hyvää!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Tältä näyttää mun ruokapäiväkirja!
Makoisaa sunnuntaita,
<3:llä Jenna

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta