Liikkeitä, joita haluan oppia ja ohjeita niiden harjoitteluun

Jo jonkun aikaa olen ihastellut ihmisiä, jotka hallitsevat kehonsa todella hyvin. Niitä, jotka tuosta vaan seisovat päällään tai käsillään. Niitä jotka taipuvat hienoihin jooga-asentoihin. Niitä joille ihmislippu on yhtä helppoa kuin kävely. Näiden myötä mulle on herännyt halu oppia hallitsemaan kroppaani entistä paremmin ja sitä myötä mahdollisuus pystyä tekemään kaikkia hienoja liikkeitä!

Tällä hetkellä, kun kokeilen vaikkapa päällä seisontaa ilman tukea, menee se niin, että juuri ja juuri saan jalat suoraksi ja sitten homma näyttääkin jo lähinnä aavistuksen vaaralliselta kuperkeikalta 😉 Eli ihan hallussa ei sekään vielä ihan ole.. Mutta koska näitä haasteita ja tavoitteita pitää olla, listasin muutaman liikkeen, jotka haluaisin osata ja joita aion alkaa tosissani opetella!

Päälläseisonta

5 steps to headstand:

Käsilläseisonta seinää vasten ja joskus vielä ilman tukeakin 🙂 

Learn how to do a handstand in 5 steps (for beginners). Take your fitness to the next level! // the PumpUp Blog:

Erilaisia joogaliikkeitä, muun muassa nämä

Yoga improves regulation of the stress hormone cortisol:

Mayurasana: How to - forearm stand. Do NOT use your leg to kick off. Use your core by pulling in your stomach as much as you can to lift your other foot off of the floor).:
Tässä liikkeessä ponnistus lähtee kuulemma keskivartalosta, ei tukijalasta!

Learn the essential actions as well as 15 prep poses for getting into Hanumanasana, aka "the splits.":

Kuntosalin puolella löytyy myös kehitettävää, mm. oikea kyykkytekniikka pitäisi ottaa haltuun!

Tällä hetkellä kyykyssä haastetta tuo liikkuvuus sekä se, että core on haastava pitää tiukkana, mutta hitaasti hyvä tulee tässäkin asiassa!

When it comes to squatting, most people do not go low enough. Therefore, they actually do not end up completing a full squat. Think of push-ups, for exampl:
Onko sulla haaveissa tai työn alla jokin uusi liike? 🙂
<3:llä Jenna
Kaikki kuvat Pinterest.com

jenna

4 vastausta artikkeliin “Liikkeitä, joita haluan oppia ja ohjeita niiden harjoitteluun”

  1. Oivoi noita juttuja olis niin paljon, jopa liikaa kun kaikkea ei vaan yksinkertaisesti ehdi opetella kerralla. Ne perustreenitkin kun pitäs hoitaa 🙂 Ykkösinä listan kärjessä on kuitenkin omaan lajiin liittyviä juttuja; hallittu käsilläseisonta ja -kävely sekä rive- ja tempaustekniikoiden kehittäminen.
    Kesän jälkeen kroppa on tosin temppuillut siihen malliin, että kehitys on tyssännyt aikalailla kokonaan, mutta pikkuhiljaa tästäkin aletaan nousemaan ja voi taas alkaa jatkamaan noiden treenaamista:)

  2. Kaikkea olisi tosiaan kiva osata, mutta hitaasti hyvä tulee eikä kaikkea tarvitsekaan kerralla osata 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta