Liikkeitä niille alimmille vatsalihaksille

Alimmille vatsalihaksille on usein hiukan haastavampaa saada samanlaista tuntumaa vatsalihastreenin aikana kuin ylimmille vatsalihaksille. Ja usein tämä alavatsa on juuri se kohta, johon sitä treeniä tarvitaan.
Innostuin selailemaan Blogilatesin treenivideoita ja sieltä silmiin pisti treenivideo erityisesti juuri näille alimmille vatsalihaksille, eikun kokeilemaan! Hieman muokkasin omaa treeniäni, lähinnä toistojen puolesta. Alkuperäisessä videossa jokaista liikettä tehdään 30 sekuntia, kaikki putkeen ja homma on siinä. Voit tehdä treenin näin tai kuten itse sen tein!
Treeniohjelma alimmille vatsalihaksille
Jalkojen nosto lavat ilmassa
Asetu selinmakuulle, jalat suorana, kädet niskan taakse. Nosta lapoja hieman matosta ja pidä ne koko liikkeen ajan näin. Tuo jalat suorana ylös ja laske alas, mutta älä anna jalkojen koskea lattiaan. Toista 8-12 kertaa.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Rutistus toinen jalka koukussa
Asetu alla olevan kuvan mukaiseen asentoon, toinen jalka koukkuun noin 90 asteeseen ja toinen suorana ilmaan. Rutista vatsaa nostaen lavat ylös lattiasta ja laskeudu takaisin alas. Toista. Vaihda puolessa välissä jalkaa. 6-10 / puoli.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Jalkojen pyöritys
Selinmakuulla vie kämmenet lantion alle. Tuo jalat suorana ylös ja laske ne suorana ensin alas, jonka jälkeen tuo ne sivukautta mahdollisimman leveällä takaisin ylös. Ikään kuin piirtäisit puoliympyrää. Tee 5 toistoa näin päin ja vaihda suuntaa, tee 5.
OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA
L-pidot
Nosta toinen jalka suoraan kohti kattoa, toinen hieman irti lattiasta. Vie kädet vartalon vierella ja nosta lavat irti lattiasta. Pidä 30 s. Vaihda jalkaa ja toista. Kun voimat kasvavat, voit pidentää aikaa.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Siksak-jalat
Viimeisessäkin liikkessä ollaan selimakuulla. Tuo kädet pään yli taakse ja nosta jalat ylös matosta. Nosta vuorotellen toista jalkaa ja laske toista tehden siksak-liikettä. Toista liikettä 30 sekunnin ajan.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Pidä 2 minuutin tauko ja toista 2-3 kierrosta.
Miten sinä treenaat vatsaa? Mikä on sun lemppariliike juuri vatsalle? 🙂
<3:llä Jenna
Kohta kunnossa löytyy myös Instagramista @jennaeaarnio sekä Facebookista klik!

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta