Liikunnan pyhä kolminaisuus

Ihanaa uuden viikon alkua! Ja heti alkuun pitää kyllä ihan kiittää teitä lukijoita siitä, että teitä oli vaikka kuinka ja hirveän paljon, jotka luitte edellisen kirjoitukseni ylikunnosta! Wau 🙂 Jos silti jäi lukematta, niin täältä voit käydä vilasemassa: Ylikunnossa(ko)?. Ylikunto on oikeasti todella vakavasti otettava asia ja sain siitä myös muutamia kommentteja, kiitos niistäkin! Kuitenkin muistetaan se ”Liikunnan pyhä kolminaisuus” (tän nimen sit kehitin ihan ite, hehheh) eli riittävä lepo, oikea ruoka sekä kohtuullinen liikunta (eli ei mennä sen ”vaarallisen” rajan yli). Omaa kehoaan oppii kuuntelemaan ja juuri tuossa edellisessä postauksessa olikin lueteltu merkit, jotka ylirasitustilassa seuraavat. Toivotaan, että saitte siitä jotain irti!

Yhden käden soutu taljassa alkuasento
ja loppuasento

Mitenkäs teidän viikonloppu meni ja miten hemmottelitte äitejänne? 🙂 Itse näin oman äitini lauantaina illalla pikaisesti, mutta sekin oli tärkeää. Sai ojentaa lahjan ja onnitella, onhan se äiti kuitenkin oman päivänsä ansainnut 🙂 

Viikonloppu meni muuten lenkkeillessä ja rentoillessa. Tuli syötyä hyvin ja kyllä pari palaa kakkuakin tuonne masuun upposi, mutta en enää stressaa siitä, jos nyt kerran viikossa vähän herkuttelen. Kunhan ei mee överiks! Ja myös nukuttua sai kunnolla, joten nyt on taas vähän virkeämpi uuteen viikkoon. Tällä viikolla mulla on hyvinkin rentoa, koska ainoastaan perjantaina käyn tekemässä salitreenin ja keskiviikkona on agilitytreenit. Muuten aion pitää oikein kunnon lihashuoltopläjäyksen eli venytellä, foamrollailla ja ehkä kokeilla joitakin joogaliikkeitä 🙂

Sattuu!!

Eilen kävin tekemässä kuitenkin selkä-hartia-hauis -treenin ennen tätä kevyempää viikkoa. Nyt on kyllä ”siivet” hellänä 😀 Mr. A on edelleen liikuntakiellossa ja lähti salille vähän katsomaan vierestä, että mitä minä siellä oikeen teen. Tuli samalla siinä saatua muutamat neuvot, esimerkiksi tuo liikkeiden suoritusnopeus. Väsytti treeni kyllä ihan eri tavalla, kun vaihtoikin siitä tutusta rytmistä hitaampaan. Eli on hyvä, että välillä tekee liikkeet räjähtävästi ja välillä taas hitaammin. Lihas saa erilaisia ärsykkeitä ja siten kehittyy! Tein myös ekstraliikkeen treeniin eli alataljan. Nyt siis saakin ja oikeastaan pitääkin tuntua tuolla selässä 😉 

Ommmm… löysin sisäisen rauhani hauiskäännöstä 

Ei oo helppoo!
Ai niin, oli ihan pakko eilen kokeilla leuan vetoa! Tuo oikea olkapääni tuppaa lähtemään sijoiltaan erittäin helposti, joten en voi kovinkaan paljoa nauttia tästä leuanvedosta, mutta uskaltauduin siis kokeilemaan ja sain 2,5 leukaa vedettyä! hih! Nämä nyt ei menneet ihan suorilta käsiltä juuri tuon olkapään takia, mutta kuitenkin 😉 Tämän jälkeen tein sellaista, että pidin 15 s taukoa, vedin yhden leuan ja taas taukoa ja veto. Yhteensä tuli tehtyä muistaakseni 13 ja sitten loppui voimat. En tiedä onko tuo ”oikea” tapa harjoitella voimaa tuolla saralla, mutta ainakin kokeilin 🙂 
Tässä linkki siihen leuanvetooni: Jenna vetää leukoja 🙂 Ja myönnän, että tekniikassa on parannettavaa! Nyt mennään kuitenkin olkapään ehdoilla 🙂 instagramissa voi siis seurailla @jennaeaarnio 🙂

Sellaista siis mun viikonloppuun! Nyt rentoillaan ja venytellään ilta 🙂

Kokeilkaahan jotain uutta liikettä tällä viikolla tai ottakaa yksi liike (uusi tai vanha) lisää normaaliin treeniohjelmaan! Saa yllättävästi uusia virikkeitä kroppaan 🙂

<3 Jenna

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta