Lomakuntoon 3:ssa viikossa -projekti: Aloitus

Kes√§loma odottaa jo nurkan takana ja fiiliskin alkaa hiljalleen olla sellainen loman mukainen ūüėČ Viel√§ kuitenkin pit√§√§ skarpata muutama viikko ja sitten saa heng√§ht√§√§ ja heitt√§√§ lomavaihteen p√§√§lle!

Viime kuukauden aikana on tuntunut siltä, että kiire on ollut aivan liikaa läsnä meidän arjessa. Inhoan sitä, kun ei ehdi juurikaan hengähtää vaan koko ajan pitää juosta pää kolmantena jalkansa joka suuntaan. Muun muassa meidän hyvin alkaneet kerran viikossa -treffitkin jäivät jossain vaiheessa ihan tyystin. Tällaisessa vaiheessa on hyvä painaa hätäseis-painiketta ja miettiä hetki, mitä sitä oikeasti haluaa tehdä ja mikä on oikeasti tähdellistä.

Keksittiin Mr. A:n kanssa lauantaina, ett√§ tehd√§√§n seuraavalle kolmelle viikolle t√§llainen Lomakuntoon 3:ssa viikossa -projekti. Homman nimi on niinkin yksinkertainen kuin se, ett√§ k√§yd√§√§n 3-4 kertaa viikossa salilla treenaamassa yhdess√§. Eli treenit tehd√§√§n toista kannustaen, jolloin saadaan kaikki tehot irti, ja samalla varmistuskin on l√§hell√§. Treeniohjelma on my√∂s sama molemmilla. Salitreenin lis√§ksi tietysti lihashuoltoa ja ainakin yksi pidempi aerobinen lenkki / viikko. Ruokavalio saa pysy√§ samana, kunhan sipsit, karkit, pullat yms.¬†j√§√§ viikoilta pois. Eli terveellisell√§ linjalla menn√§√§n! Mit√§√§n superhyperlaihdu10kgviikossadietti√§ ei siis ole luvassa ūüėČ

Koska lomaan on vain se kolme viikkoa, ei tuloksissa varmasti ehdit√§ n√§hd√§ mit√§√§n huikeita muutoksia. Treenipainoja sek√§ omaa vireystilaa seuraamalla menn√§√§n p√§√§osin ūüôā

Sunnuntaina aloitettiin projekti ensimmäisellä uuden ohjelman salitreenillä. Ajattelin, että kirjoitetaan aina treenien jälkeen meidän molempien fiiliksiä tänne blogiin, näin on myös hauska seurata, miltä uusi treeniohjelma tuntuu ym. ja saatte vähän miehistäkin näkökulmaa näihin juttuihin!

Treeniohjelmaksi valikoitui nyt alkuun Alan Thrall:in 3-jakoinen ohjelma, me aloitettiin 2. päivästä eli seuraavilla liikkeillä:

  1. Punnerrus k√§det yhteen 3×3
  2. Penkkipunnerrus 5×5
  3. Pystypunnerrus tangolla 4×10
  4. Leuanveto my√∂t√§otteella 4×10

Mr. A:n fiilikset:

Olen jo pidempään tehnyt enemmän voimapainotteisesti treeniä 3-4 kertaa viikossa kaksijakoisella ohjelmalla, jossa toisena päivänä on kyykky, maastaveto ja suorin jaloin maastaveto ja toisena päivänä penkkipunnerrus, leuat, kulmasoutu ja pystypunnerrus. Halusin kuitenkin hiukan vaihtelua treeniin ja myös hiukan räjähtävyyttä kehiin. Siispä tämä ohjelma sopi oikein mainiosti, sillä siinä on sopivasti räjähtävyyttä, voimaa sekä hypertrofiaa. Tätä kirjoittaessa yläkroppa sekä erityisesti hauikset ovat melko jumissa treenistä, eli perille meni kyllä hyvin! Alkuun punnerrukset läpsyllä toimivat hyvänä lämmittelynä sekä saavat lihakset heräteltyä. Pystypunnerruksessa ja leuanvedossa myötäotteella saa aika tehokkaasti mehut pois, kun vaan painot ovat riittävän raskaat, että juuri ja juuri jaksaa tehdä toistot. Ensi kerralla olisi vuorossa mavea, joten varmasti tulee väsymys senkin treenin jälkeen.

Jennan fiilikset:

Treeniohjelma vaikutti todella hyvältä ja kun sain sen eteeni, teki heti mieli lähteä kokeilemaan! Sopivasti räjähtävyyttä, mutta myös sitä perus bodaamista. I like it! Alkuun vähän jännitti se, että pääsin nyt ensimmäistä kertaa olkapään leikkauksen jälkeen tekemään penkkiä vapaalla tangolla. Jännitys oli kuitenkin täysin turhaa ja painoja sai ladata huimat 30 kg. Pystypunnerrus tangolla oli jo ennestään tuttu, siinä käytin 15 kg tankoa, mutta ensi kerralla voisi jotkut pikku kiekot heittää päihin. Leuanvetoa teen edelleen avustettuna laitteessa, mutta täytyy välillä yrittää ilman apuja, jos vaikka se yksi jo sieltä menisi.

Treenin jälkeen ei ollut juurikaan mitään fiiliksiä, vaikka treenin oli tehnyt kyllä täysiä toisen tsempatessa. Kuitenkin lihaskipu hiipi jälleen seuraavana päivänä juuri rintalihasten ja olkapäiden alueelle, mutta ei onneksi kovin voimakkaana.

Ruokavalion puolella ollaan pysytty hyvin terveellisellä linjalla lauantain herkuttelujen jälkeen. Hitusen on sokerihammasta kolottanut, mutta sille ei ole annettu valtaa. Tästä on hyvä jatkaa!

IMG-20150615-WA0000IMG-20150615-WA0006IMG-20150615-WA0002 IMG-20150615-WA0009

Sellainen projekti t√§√§ll√§ k√§ynniss√§ ūüôā Kun on jokin tavoite ja viel√§ ”kilpakumppani” messiss√§, ei tule lusmuiltuakaan, koska eth√§n sin√§ halua olla se h√§vi√§j√§! heh!
Treeni-intoa,
<3:llä Jenna

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta