Lomakuntoon 3:ssa viikossa -projekti: Reilu viikko takana

No niin, nyt olisi taas aika paneutua blogin pariin hitusen aktiivisemmin. Aloitetaan meidän perheen pikku projektin kuulumisilla. Miten noin niin kuin omasta mielestämme siis meni eka viikko Lomakuntoon 3:ssa viikossa projektia?

Projektin ekassa postauksessa jaettiin teille treeniohjelman eka päivä, kurkkaa tästä. Tässä tulee vielä Alan Thrall -treeniohjelman 2-muuta päivää:

Day 3.

  1. Vauhditon pituushyppy 6×1
  2. Maastaveto 5×5
  3. Etukyykky tai prässi 4×10
  4. Kulmasoutu 4×10

Day 1.

  1. Boksihypyt 4×2
  2. Kyykky 5×5
  3. Askelkyykky 4×10
  4. Suorin jaloin mave 4×10

IMG-20150622-WA0012 IMG-20150622-WA0010 IMG-20150622-WA0021 IMG-20150622-WA0026

IMG-20150622-WA0024 IMG-20150622-WA0006 IMG-20150622-WA0004

Mr. A:n fiilikset:

Parin päivän työreissun jälkeen oli hyvä päästä taas kuntoilemaan. Jo maven kohdalla huomasi että en ole nukkunut kunnolla reissussa ja raskaalta tuntui. Mutta ei muuta kuin tangosta vaan kiinni ja romuja liikkeelle. Kylläpä oli hapokkaampaa kuin Kola-Ollin ja Mehu-Jannen bileissä. Onneksi pääsi heti seuraavaksi etukyykkäämään. Painoja sai latoa melko maltillisesti, ja silti tuntui siltä, että kulkee kuin mopoauto motarilla, eli ei kovin vauhdikkaasti. Seuraavana oli vuorossa kulmasoutu. Teen tämän tällä tavalla raskaasti, eli tanko lähtee maasta ja pysähtyy maahan. Selkä on kohtuullisen vaaka-asennossa, niin että keskikropassa säilyy tiukka jännitys. Voiman tuotto kasvaa sekä liike on huomattavasti raskaampi kuin ”normaali”. Suosittelen kokeilemaan. Painoja saa kyllä pudottaa siitä mihin on ”normaalilla” tavalla tottunut. Tässä ohjelmassa painot tulisi valita päävoimaliikkeisiin (kyykky, mave, pena) niin että jaksat tehdä viimeisen toiston puhtaasti ja vielä jäisi juuri varaa tehdä vielä yksi. Muissa liikkeissä voi tehdä joko samoin, tai sitten failureen asti. Mutta kuitenkin pitää palautua seuraavaa treeniä varten. Kulmasoutu oli sekin raskaan tuntuinen. Taisi olla päivän teema. Mutta tästä huomaa että lepo on oikeasti tärkeää. Ja olipahan kunnon treeni kun vetää mehut pois niin täydellisti.

Jennan fiilikset:

Juhannusviikolle ei kertynyt kuin 1 treeni (day 3.) salilla, mutta tämän lisäksi tein tehokkaan vatsalihastreenin kotona ja pitkän reippailulenkin. Eli ei päästy ihan siihen aktiivisimpaan tavoitteeseen treenien osalta. Tämä ei nyt menoa kuitenkaan haittaa, sillä lihakset olivat edellisen viikon sunnuntaista keskiviikkoon asti melko hellänä, eli pidempi palautuminen oli ihan ok. Salitreeni perjantaina sujui hyvin, vuorossa siis tuo kolmannen päivän ohjelma. Mavessa jaksoin tehdä sarjat 65 kg:lla, etukyykyn tein kahdella kahvakuulalla pitäen niitä edessä räkkiotteessa. Toinen vaihtoehto on toki ihan tavallinen etukyykky tangon kanssa. En ole varmaan aiemmin juhannusaattona treenannutkaan! Jalat tönkkönä oli sitten mukava suunnata juhannuksen viettoon 😉 Tämän treeniohjelman treenit näyttävät paperilla ihan todella helpoilta, mutta treeniä tehdessä huomaa, että todellisuus on jotain ihan muuta! Eilen juoksin Ferin kanssa kaatosateessa agilityä, ei ainakaan hiki päässyt yllättämään 😉 Kyllä nuo spurtit märässä hiekassa vaan ottavat kunnon päälle. Tänään tehtiin kotona todella tehokas treeni yläkropalle (tulee blogiin myöhemmin), joten tuo 1. päivän treeniohjelman testaus siirtyi vielä.

Ruokapuolen suhteen ei ole lipsuttu, paitsi juhannuksena meillä molemmilla oli lupa herkutella ja hitusen nauttia sitä alkoholiakin. Ollaan tosin alkoholin suhteen heitetty vitsiä siitä, että meillä on oikeasti vakava ongelma! Meiltä löytyy nimittäin aika moinen määrä korkkaamattomia pulloja eli se kuvastaa hyvin sitä, kuinka minimalistisesti meillä kyseistä tuotetta nautitaan. Kuitenkin silloin tällöin on mukava ottaa rennommin 🙂

Lupaamme, että parin päivän sisällä kuulette, miltä tuo vika treenipäivä tuntui!
Tsemppiä treeneihin!
 

jenna

2 vastausta artikkeliin “Lomakuntoon 3:ssa viikossa -projekti: Reilu viikko takana”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta