Löydä kultainen keskitiesi

Bongasin muutamastakin blogista, että tänään on kansainvälinen Älä laihduta -päivä. Päivän tarkoituksena on, että edes yhtenä päivänä ihminen voisi hyväksyä kehonsa sellaisena kuin se on, sillä ei ole olemassa yhtä ainoaa oikeaa kehonmuotoa ylitse muiden. Suomessa päivän takana on Syömishäiriöliitto SYLI ry, täältä voit lukea lisää päivästä ja sen ideasta.

Mieleeni nousi muutamia ajatuksia siitä, että meitä ihmisiä on täällä monenlaisia ja niitä tavoitteitakin on monenlaisia. Osa haluaa päästä ylimääräisistä kiloista eroon, joka on todella hatunnoston arvoinen juttu! Mutta sitten on meitäkin, jotka olemme aina olleet kukkakeppejä tight gap:eineen eikä laihduttaminen (toivottavasti) tule kuuloonkaan! Eli tavoite onkin saada vähän lisää massaa & kiinteyttää kroppaa.

Mikä vain tavoitteesi onkaan, tulisi siihen pyrkiä terveellisesti ja järkevästi. Ei mitään överi”Tällä konstilla laihdut 10 kg viikossa”dieettejä eikä myöskään esimerkiksi liian pitkälle vietyä laihduttamista tai päinvastoin älytöntä bulkkaamistakaan. Maltti on valttia ja maalaisjärjellä pääsee pitkälle. Ei ne parin viikon täyselämäntapamuutokset kanna kovin pitkälle, joten on hyvä muistaa, että muutoksen tekee rauhallisesti totutellen. Huomaamattasi myös fiilis paranee ja energiatasot lisääntyvä, joka antaa motivaatiota jatkaa.
SONY DSC
Paino on yleensäkin aika ”arka” aihe puhua ja varsinkin kirjoittaa, sillä tekstiä voi tulkita aina monella tapaa. Tämän vuoksi en kovin paljoa tästä aiheesta ole kirjoittanut. Tavoitteeni, jonkin verran lisää lihasta luiden ympärille, on ollut yksi blogin kulmakivistä ja on edelleen. Toki tämä tavoite on läsnä joka päivä, mutta esimerkiksi ruokiani en punnitse enään (lopetin, kun olin oppinut syömään riittävästi ja vaaka meni rikki 😉 ) enkä myöskään käy vaa’alla kuin ehkä kerran kuussa. Kyllä sen kehityksen huomaa esimerkiksi siitä, että vanhat vaatteet alkavat kiristää ja salilla tulokset kasvaa. Jos en ole syönyt riittävästi, huomaan sen nuutuneesta olosta. Voin sanoa, että olen löytänyt itselleni sopivan tavan syödä ja liikkua, enkä stressaa sitä, jos kerran pari viikossa syön herkkuja tai jätän treenin joskus välistä. Ei tämä elämä ole niin vakavaa kuitenkaan! Pääasia, että löytää sellaisen kultaisen keskitien, jota kulkea. On kyse sitten painon pudottamisesta tai sen lihasmassan kasvattamisesta tai molemmista.
SONY DSC
Nykypäivän trendinä fitness-harrastuksen noustua kaiken kansan tietoisuuteen monet tavoittelevatkin sitä timmimpää kroppaa. Se kroppa, jonka näet kisalavalla, on vain sen yhden päivän kunto. Siis pitäisi olla. Eli on todellakin ok, että kropassa on vähän pyöreyttä eikä kaikki lihakset erotu koko ajan täydellisesti! Oma tavoitteeni on saada lihaksiin kokoa ja sitä kautta ne tietysti erottuvatkin paremmin. Kuitenkin siten, että rasvamassa ei alene, sen ollessa nyt jo alhainen. Naisen kroppa kun tarvitsee sitä rasvaakin toimiakseen normaalisti eli ei pidä ajatella, että rasva olisi jotenkin tosi huono juttu. Liiallinen ylipaino ja etenkin keskivartaloon kertynyt rasva on sitten asia erikseen.

Toivottavasti saitte tästä tekstistä edes jotain tolkkua 😀 Huomaan, että välillä ajatus alkaa juosta melko lujaa, heh! Summa summarum: Löydä oma kultainen keskitiesi, jota lähdet kulkemaan. Älä tavoittele liian suuria elämäntapamuutoksia liian nopeasti, sillä rauhallisemmalla tahdilla pääset pitkälle. ”Ei se matka tapa, vaan vauhti”. Ole armollinen itsellesi <3
SONY DSC
<3:llä Jenna

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta