Maanantain perinteinen jalkatreeni

Maanantaista on muodostunut mulle jalkatreenipäivä. Yleensä maanantait on jotenkin haastavia, etenkin sen suhteen, että itsensä sinne salille saa lähetettyä, mutta aina treenin jälkeen olo on mitä energisin. Joten ei oikeastaan ollenkaan hassumpi tapa aloittaa uusi viikko!

En ole enää pitkään aikaan treenannut minkään tietyn treeniohjelman mukaan. Mulla on selkeä treenijako kylläkin, mutta treenin kulku hahmottuu yleensä matkalla salille ja saattaa muuttuakin hieman treenin edetessä riippuen siitä, onko laitteet / painot kuinka varattuja. Viime maanantaina meidän piti Mr. A:n kanssa tehdä alkuun kyykkyä (tehtiin siis sama treeni molemmat), mutta treeni koki jo lämmittelyn jälkeen pienen muutoksen, koska kaikki kyykkypaikat ja tangot oli varattu. Saatiin kuitenkin tehtyä ihan suhteellisen raskas setti ja onneksi pääsin eilen hierojalle, joka aukoi suurimmat jumit 😉
Maanantain perinteinen jalkatreeni
Lämmittely: 6 min pyörällä
lämmittely
1. Askelkyykky käsipainot lisäpainoina 24/24/20/18 (5 kg:n painot)
askelkyykky
2. Vaakaprässi normaali jalka-asento 12/12/12 60-65 kg
jalkaprässi jalkaprässi_2
3. Reisiojennus istuen 12 (50 kg) / 2 x 15 pudotussarjana (50 > 40 > 20 kg) / 12 (40 kg)
4. Reisikoukistus päinmakuulla hitaalla negatiivisella vaiheella 12/10/10 (40 kg)
takareisikoukistus takareisikoukuistus_2
5. Pohkeet supersarjana: pohkeille nousu levypainon päälle 15 kg:n levypainot käsissä + pohkeille nousu lattialla ilman painoa 3 x 12 + 10
 Lisää treenijuttuja tulossa huomenna!
<3:llä Jenna

jenna

3 vastausta artikkeliin “Maanantain perinteinen jalkatreeni”

  1. alat näyttämään tosi seksikkäältä ja ihanan hoikat jalat

  2. Mulla on askelkyykkyihin joku syvä suhde. Mä vihaan niitä niiiin paljon mutta aina sen jälkeen on niin voittajafiilis! Jostain syystä ne kuitenkin edelleen on jalkapäivässä ohjelmassa vaikka niitä inhoankin.
    Mä tykkään (tai no en tykkää mutta sadistisesti tykkään) laittaa ne viimeiseksi ohjelmaan ja viimeksi viimeistelinkin Superina jalkapäiväni kunnon askelkyykkykävelyllä, sarjana oli 80-60-60-50-max ja tuntui 😀

  3. Mulla on ihan samanlainen viha-rakkaus -suhde askelkyykkyihin! Mutta samalla tavalla pidän ne usein treenissä mukana, kuitenkin todella tehokas liike 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta