Melko tehokas pepputreeni ja mökkikuulumisia part 2.

Nyt on palailtu ihanan rentouttavalta mökkireissulta takaisin kotiin ja arkeen. Tuollaiset pienet irtiotot arjesta säännöllisin väliajoin ovat kyllä aivan loistavia tapoja ladata akkuja ja unohtaa hetkeksi se normaali arki ja häsellys! 

Mökillä tuli kyllä puuhattua vaikka ja mitä. Mr. A:lla on kielto nostaa mitään maitopurkkia painavempaa ja minähän sitten näppärästi kannoin puut sisälle, vedet saunalle yms. Niin myös ne tavarat autoon ja takaisin 😀 No otin sen kuntoilun kannalta 😉 

Innostuin näiden puuhien lisäksi tekemään kolme treeniäkin 🙂 Eli perjantaina ensin sen mäkitreenin, löytyy tästä postauksesta: Mäkitreeni ja mökkikuulumisia. Suosittelen kokeilemaan, on nimittäin tehokas sekin! No perjantai-iltapäivällä sain vielä jonkun ihme boostin ja tein ”Poltetta pakaroille” -treenin MeNaiset Sport -lehdestä (16.4.2014) eli tässä teillekin se treeni, ihan loistavan poltteen saa tuonne peppuosastolle 😀 Kolmas treeni tulee jakoon lähipäivinä!

Sumokyykky 
Tuttu kyykky eli leveä haara-asento, koita pitää selkä mahdollisimman suorassa ja kyykkää mahdollisimman alas. Kuula liikkuu pystysuorasti keskellä. 
Yhden jalan maastaveto
Ota kuula toiseen käteen. Kallista kroppaa siten, että kuulakäden puoleinen jalka nousee vaakasuoraksi ja kuula laskee samalla kohti lattiaa. Selkä laskeutuu jalan suuntaiseksi. Tukijalan takareidessä tuntuu venytys. 

Askelkyykky ristiin
Astu toinen jalka toisen taakse ristiin ja laskeudu kyykkyyn siten, että paino pysyy etummaisella jalalla. Takajalan jalkapöytä osuu kevyesti laittiaan. Ylösnoustessa nosta vielä ristikyykyssä ollut jalka sivulle.

Polvien koukistus
Alkuperäisessä ohjeessa tämä liike tehdään cross coren lenkeillä, mutta meillä nyt ei mökillä sellaisia ole, joten vähän mielikuvitusta kehiin ja keksin käyttää keinutuolia 😀 Mutta toimi! Eli siis asetu selin makuulle ja aseta ensin jalat suoraksi siten, että kantapäät ovat cross coren lenkeissä ja päkiät tukevat kahvoihin. Tai keinutuoliversiossa kuten kuvassa 😛 Nosta keho suoraksi eli lantio ylös. Koukista polvia ja nosta lantiota. Alas tultaessa jätä lantio edelleen suoraksi. 

Pistoolikyykky
Tartu cross coren kahvaan tai seinään, pöytään tms. Nosta toinen jalka suoraksi eteen ja kyykkää niin alas kuin pystyt. Tukijalan kantapään pitäisi pysyä lattiassa. 

Tasaponnistus syväkyykystä eli jännehyppy
Kyykkää syvälle alas ja hyppää niin ylös kuin pystyt, kädet kurkottavat taivasta. 

Askelkyykky taakse
Ota kahvakuula toiseen käteen. Astu kahvakuulan vastakkainen jalka taakse ja kyykkää sillä. Samalla vie kahva jalan alta toiseen käteen ja nouse takaisin alkuasentoon. Toista sama toisella puolella. 

Tee kaikki liikkeet kiertoharjoitteluna. Toista jokaista liikettä 10-15 kertaa, 3-4 kierrosta. Muista treenata molemmat jalat 🙂 Valitse niin painava kuula, että jaksat juuri ja juuri tehdä liikkeet puhtaalla tekniikalla. 

Tänään kävin treenaamassa Monnan kanssa. Jälleen Monna oli laatinut sellaisen treenin, että oksat pois ! Mutta siis positiivisella tavalla 🙂 Tuli taas ylitettyä itsensä !
Huomenna taas salille 🙂
Ylittäkää itsenne tällä viikolla!
<3 Jenna
jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta