Mietteitä treenaamisesta ja sen ympäriltä

Ajattelin jakaa teille vähän omia mietiskelyjäni kuntosalilla treenaamisesta ja asioista, jotka liittyvät treenaamiseen. Oma elämänihän pyörii nykyään noin kolmaosan (ainakin) treenaamisen ympärillä tavalla tai toisella. Tästä saan kyllä olla kiitollinen sekä perheelleni että ystävilleni, että jaksavat eivätkä tuomitse, jos en otakaan sitä pullaa tai kakkupalaa tai kun mietin, että missä välissä viikonlopun viettoa lähden sinne salille!

Jäällä koirien kanssa

Treenipainot

Mielestäni liian usein salilla näkee ainakin naisten keskuudessa sitä, että ei uskalleta ottaa kunnon painoja treeniin. Ja lisäksi esimerkiksi käsipainoja vaan heilutellaan vähän sinne sun tänne. Eli ei niitä painoja tarvitse pelätä! Ei se haba tai reidet kasva yhdessä yössä suunnattomiksi 😉 Elikkäs kannattaa valita sellaiset vastukset treeniin, että sarjan viimeisten toistojen jälkeen ei jaksa tehdä enää enempää. Kuitenkin taas joillakin miehillä näkee päinvastaista, eli otetaan aivan liian isot painot, jolloin tekniikka kärsii ja saattaa lopulta aiheuttaa kropan osien hajoamista! Eli järki käteen ja vaikkapa sen PT:n taikka salin henkilökunnan oppiin, jos ei osaa valita sopivia painoja 🙂 Sen takia he ovat olemassa !


Painon nousu / -lasku

Oma tavoitteeni on painon nousu (koska lihakset painavat enemmän kuin läski ja niitä tässä metsästetään). Ihailen suunnattomasti niitä ihmisiä, jotka saavat tavoitteensa täytettyä, on kyse sitten painon noususta taikka laskusta! Tällä hetkellä olen erittäin ylpeä eräästä ystävästäni, joka tänään ilmoitti ostaneensa uudet farkut, kun vanhat olivat jo aivan liian löysät! Mahtavaa 🙂

Lihakset

Lihakset pitävät meidän jokaisen kropan kasassa. Se, että onko kroppa timmissä kunnossa vai ei, on toki jokaisen oma henkilökohtainen asia, mutta omaa silmääni miellyttää sellainen sopivasti lihaksikas kroppa. Toki kisakunnossa olevatkin ovat huikeita! Ovathan he tehneet ihan älyttömän työn sen kroppansa eteen ja mikä itsekuri heillä onkaan!


Treenivaatteet

Treenivaatteiden kuuluu mielestäni olla laadukkaat, hengittävät, huomaamattomat (siis eivät saa tuntua juurikaan päällä) ja toki kivan näköiset!

Ihannekroppa

Pyöreät olkapäät, v-mallinen selkä ja pyöreä peppu 🙂 Toki muutenkin timmi ja sopivasti lihaksikas! Tätä tavoitellaan nyt sitten ammattilaisen ohjeilla ja tuella 🙂

Meikkaaminen salille

Onko mukavaa, kun meikkivoide tukkii ihon, kun hikoilee? Eli en ihan kovin hyvin ymmärrä sitä, että pakkelia pitää laittaa sentin kerros, kun lähdetään hikoilemaan. Kevyt meikki taas ei sinänsä haittaa itse tekemistä, mutta liika on liikaa! Jos lähtee etsimään sitä kumppania sinne salille, luulen, että hänkin arvostaa luonnollisempaa ”olomuotoa” 😉

Lihashuolto

Todella tärkeää! Itse harrastan ehkäpä liian vähän, mutta yritän nyt parantaa tapani ja venytellä sekä foam rollailla vähintään pari kertaa viikossa. Myös ennen treeniä kannattaa venytellä nopeasti treenattava lihas. Ja hierontahan olisi mitä parhainta lihashuoltoa! 


Lenkkeily

Myös aerobinen liikunta on tärkeää kestävyyskunnon ylläpitämisen takia. Lenkkeilen päivittäin koirien kanssa ja nyt uudessa liikuntasuunnitelmassa on myös yksi pitkä ja reipas kävelylenkki viikossa 🙂 

Ruuan punnitseminen

On ihanaa! Siis mikä olisi sen helpompi tapa vaikka pastan keittämiseen? 

Tässä omia ajatuksiani viikon alkuun! Tänään on ollut kevyempi päivä, mutta ehkäpä keskivartalotreenin vielä rehkin tuossa illan aikana 🙂 Mitä olette itse mieltä esimerkiksi lihaksikkaista ihmisistä taikka lihashuollosta?

Mukavaa ja aika keväistä viikon alkua!

<3 Jenna

jenna

2 vastausta artikkeliin “Mietteitä treenaamisesta ja sen ympäriltä”

  1. Kiva lukea ajatuksiasi näistä kaikista. Yllättävän samoilla linjoilla ollaan oikeastaan kaikessa 😀

    Itse kamppailen jatkuvasti liian pienten painojen kanssa, mutta lähinnä siitä syystä, että en ensinnäkään halua pois mukavuusalueeltani ja toisekseen pelkään tekniikan kärsivän liian isoilla painoilla. Lihashuollon kanssa oon myös ihan onneton 😀 Välillä sentään käyn ohjatulla venyttelytunnilla, mutta muuten se kyllä meinaa aina jäädä.

    Ruuan punnitsemisesta on mulle Bikini Challengen myötä tullut tapa.. tietääpähän ainakin saavansa tarpeeks, muttei kuitenkaan liikaa ruokaa 🙂

  2. Mukavaa, että löytyy samalla aaltopituudella oleva! 🙂 Pieni painojen lisäys silloin tällöin on ihan hyväksi, jotta kehittymistä tapahtuu 😉

    Mukavaa viikon jatkoa!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta