Miks tytöt kyykkää?

Ei, mun ei pitänyt enää jauhaa siitä miehien silmää toiseksi eniten miellyttävästä asiasta eli pepusta, pebasta.. mitä näitä nyt on! Mutta kuitenkin haluan sanoo muutaman sanasen tästäkin 😀 Lukee siis ken haluaa! Ja tähän alkuun heti, että niitä negatiivisia kommentteja tästä asiasta en halua, kiitos kaunis 🙂

Luin tuossa viimeisintä MeNaiset Sport -lehteä ja löysin mielenkiintoisen jutun (Hei, saa katsoa perään! / 16.4.14) siitä, miksi niitä pakaralihaksia juuri tulisi treenata. Oikeastaan jutussa oli kerrottu eri vuosikymmenten ”peppumuodista”: 50-luvulla naisellisen pehmeä, 90-luvulla pieni kuin pojalla, 2000-luvulla aavistuksen sporttinen ja nyt 2014 ”katseiden kääntäjä”. No oli miten oli, jutun lopussa kerrottiin tosiaan siitä, miksi sitä peppua oikeasti kannattaa treenata.

Jos nyt joku on tähän mennessä kyykännyt vain sen takia, että se varmaan näyttää kivalta vastakkaisen sukupuolen silmään tai koska muutkin, niin tässä tulee muutama fakta lisää siihen, miksi kannattaa sitä bebaa treenata! Eli ensinnäkin pyöreä takapuoli kertoo elinvoimasta. Sellaisen omaava pitää itsestään huolta ja käy aktiivisesti siellä reisi-peppu -jumpassa taikka salilla. Myös ruokavalio on kohdallaan tällaisen pepun omistavalla henkilöllä. Ei se rasva sieltä takalistostakaan sula pelkällä sipsillä ja karkilla!

Kaiken kaikkiaan, kun treenaat, saat hyvän lihaskunnon, jolloin jaksat paremmin ja olet vielä mummona tai pappanakin rautaisessa kunnossa! Miettikää oikeasti niitä teräspappoja tuolla salilla, aikamoista! Omakin mummu vetää treeniä salilla ja kävelee pitkiä lenkkejä minkä ehtii 🙂 Mutta palatakseni siihen pepun treenamisen hyötyihin: kun lihakset ovat vahvat, on ryhti hyvä. Tämä taas pitää lonkat ja lantion oikeassa asennossa ja tästä hyötyy taas takareisi ja polvi saaden tukea. Huikeeta! 

Mulla on issias vaivannut aina silloin tällöin. Enemmän silloin ennen kuin nyt. Puhuin asiasta PT:ni kanssa ja hän oli sitä mieltä, että keskimmäisten pakaralihasten heikkous voi johtaa myös näihin issiasvaivoihin. Niinpä nyt tässä treeniohjelmassa keskitytään myös enemmän siihen keskimmäisten pakaralihasten voimistamiseen! Kesäpeppu here I come 😀

Eli hattua saa nostaa tälle uudelle ”muotivillitykselle” eli niille pyöreille treenatuille pepuille! Ja vaikka se lättäpeppu tulee varmasti taas muotiin jossakin vaiheessa, ole erilainen ja muista, että siitä on enemmän hyötyä kuin haittaa, että se peppu pysyy pyöreänä 🙂

Niin, kyllä kannattaa, sekä miesten että naisten, luoda katsaus sinne takalistoon ja miettiä, että tarvitsisiko se sittenkin vähän niitä kyykkyjä tai muita pakaralihaksia vahvistavia liikkeitä? 

Aion tuossa vappuna testata tuosta MeNaiset Sport -lehdestä löytyneen treenin juuri tuolle pakarapuolelle ja siitä kommenttia sitten myöhemmin!

Nyt aion pakkaamisen keskellä tehdä vähän treeniä kahvakuulan kanssa ! Miltä kuulostais kyykkytreenit vapun vieton lomassa ? hihii 😉

<3 Jenna

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta