Mitä kaikkea PT on antanut mulle?

J:

Aiemminkin olen kirjoittanut sekä useasti maininnut, että treenaan silloin tällöin PT:n kanssa. Välillä kerran vikkossa, joskus hieman harvemmin. Miten meidän aikataulut nyt yksiin menevät 🙂

Vaikka tavoitteeni ei ole kisalavat eikä tiukka ”fitness-kunto” haluan ehdottomasti, että joku katsoo perään. Oma treenikokemus alkaa olla jo usean vuoden mittainen ja matkan aikana on oppinut sekä kehittynyt paljon. Isoin kehitys on mielestäni kuitenkin tapahtunut viimeisen vuoden aikana.

Tämä viimeisen vuoden kehitys ei kuitenkaan näy huimasti esimerkiksi kehonkoostumusmittauksessa vaan mm. omassa päässäni sekä liikkeiden tekniikoissa, joskin esimerkiksi takaketjun lihakset erottuvat paremmin kuin vuosi sitten. Niina on älyttömän taitava katsomaan, että liike menee juuri sinne minne pitääkin ja jos näin ei ole, aloitetaan liikettä rakentamaan aivan alusta. Hän myös huomioi mm. leikatun olkapääni todella hyvin, joten aina löytyy korvaava liike, jos jokin ei vaan toimi. Hermotus (tästä kirjoitetaan erikseen vaiheessa jossain) on asia, joka on ollut ihan uusi juttu ja joka on mukana joka ikisessä toistossa. Treenaaminen on tullut opeteltua niin sanotusti kantapään kautta lähes uudestaan.

Kun treenaa ammattilaisen kanssa, pääsee joka ikinen kerta pois sieltä mukavuusalueelta ja huomaa mihin oma keho ja mieli pystyvät. Tästä on suuri hyöty myös niihin itsenäisiin treeneihin ja väkisinkin se kehityskin on taattu!

Suosittelen ehdottomasti treenaamaan edes silloin tällöin joko Personal Trainerin tai osaavan kaverin kanssa. Saat varmasti treenistä enemmän irti ja tulee katsottua ne tärkeät tekniikatkin kuntoon 🙂

Aktiivista viikon alkua!

jenna

Yksi vastaus artikkeliin “Mitä kaikkea PT on antanut mulle?”

  1. Jään odotteleen hermotus-postausta!

    Kävin viime viikolla salilla ekan kerran noin sataan vuoteen. Sen kyllä huomas, että mikään ei mene perille asti… Eihän tästä ole kuin suunta ylöspäin.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta