Mitä löytyy mun lautaselta?

Heipä hei! Sunnuntain kunniaksi ruokajuttuja. Nimittäin kurkistus mun päivän aterioihin 🙂

Pyrin syömään noin 5-6 kertaa päivässä, vähän sen mukaan, että onko kyseessä treenipäivä vai liikunnallisesti kevyempi päivä. Treenipäivänä voi olla, että 7 kertaakin tulee täyteen, jos siis pienemmät välipalatkin lasketaan ateriaksi.

Aamiainen koostuu normaalisti parista palaa kauraleipää, jonka päällä margariinia, kalkkunaleikkelettä sekä kurkkua. Lisäksi rahka marjoilla tai samoista aineksista tehty smoothie. Alla oleva ensimmäinen kuva on vähän hifistelyaamiainen viikonlopulta. Ei meillä yleensä muffinsseja aamulla syödä 😉 Kahvi tietysti kuuluu aamupalaan.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Arkena syön aamiaisen jälkeen lounaan, mutta viikonloppuna välipala tulee usein ennen lounasta. Välipalaksi meillä tehdään lähes aina smoothieta. Reseptit vaihtelee, mutta perus runko on seuraava: jugurttia ja heraa tai rahkaa, marjoja sekä banaania. Välillä joukkoon menee avokado, cashew-pähkinöitä tai muita hedelmiä. Jos syön toisenkin välipalan, on se useimmiten banaani ja pähkinöitä.

SONY DSC

Lounas ja päivällinen koostuu aika samoista aineksista. Usein tehdään isompi satsi samaa ruokaa kerralla, jota otetaan töihin mukaan lounaaksi ja sitten syödään iltapäivälläkin vielä samaa. Näin kesällä grilli on käynyt kuumana ja sillä on valmistettu vaikka ja mitä kanasta kasvisvartaisiin ja italialaisiin kesäkurpitsoihin. Lohesta uusiin perunoihin ja ties mihin! Helppoa ja terveellistä. Talvella ehtii sitten saada ähkyn makaronilaatikosta  sekä jauhelihakastikkeesta täysjyväpastan kera 😉

SONY DSCOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Iltapalaksi syön usein rahkaa, marjoja sekä banaanin. Joskus menee myös pari siivua kauraleipää ja kalkkunaleikkelettä kera kurkun.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ja joskus niitä herkkujakin tulee napsittua 😉 Mulla on periaatteena, että lauantai on sellainen ns. karkkipäivä ja yllättävän hyvin on toiminut tällainen periaate! Viikolla ei juuri tee edes mieli mässäillä, kun pitää huolen siitä, että noin 3 tunnin välein tulee syötyä ja tietää, että lauantaina on mahdollista syödä lähes mitä vain. Perinteinen karkki on sellainen, joka on jäänyt herkkupäiviltä oikeastaan kokonaan pois. Nykyään herkuttelen pääosin sipseillä ja vaikkapa jäätelöllä.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Eli loppuviimein hyvinkin normaalia ruokaa täällä syödään 🙂
Mitä sun lautaselta löytyy päivän mittaan? Pidätkö karkkipäivän? 🙂
Ihanan aurinkoista alkavaa viikkoa,
<3:llä Jenna

jenna

2 vastausta artikkeliin “Mitä löytyy mun lautaselta?”

  1. Olipa tosi kiva postaus ja jotenkin ihanan normaalilta näyttää sun ruokailut, vaikka ei hifistelyssäkään mitään vikaa ole. Helpottavaa huomata että myös leipää ja makaroonia syömällä voi näyttää ja olla urheilullinen & terve.
    Mukavaa syksyn alkua! 🙂

  2. Kiitos! Juu eihän sitä tarvitse niin ihmeitä syödä 🙂 Tavallista ja terveellistä ruokaa omaan kulutukseen suhteutettuna, niin hyvä tulee! Toki esimerkiksi lisäravinteita voi ottaa käyttöön kuntosalitreenin tueksi, jos siltä tuntuu.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta