Neljän liikkeen paleotreeni olkapäille, ojentajille, ja rinnalle

A:

Kuntoilu on mahdollista hyvinkin alkeellisilla välineillä. Tässä tapauksessa alkeellisuus haettiin kivikauden hengessä tekemällä treeni kiviä apuvälineinä käyttäen. Liekö jo muinaiset esi-isät jumpanneet samalla tavalla. Tehokasta kuitenkin! Ja voihan tämän treenin tehdä myös salilla, jos ei halua aivan yhtä paljon heittäytyä trendikkään paleotreenin pariin.

1. Etunojapunnerrus jalat ison kiven päällä. Voit kiven sijaan käyttää myös kohtuullisen paljon helpommin kotoa tai salilta löytyviä vermeitä, kuten penkkiä tai tuolia.

4 x max

2. Ojentajapunnerrus kiven päällä, voi tehdä myös jumppamatolla, niin on vähän hellempi kämmenille. Jos tuntuu että hellyys ei ole se omin juttu, voi tehdä punnerrukset rystysillä (niillä kahdella etummaisella, niin että käsivarsi ja rystyset muodostavat suoran linjan)

4 x max ja vielä parit toistot parinkymmenen sekunnin huilin jälkeen viimeiseen sarjaan

3. Pystypunnerrus isolla kivellä (ei samalla kuin mitä käytettiin ensimmäisessä liikkeessä apuna, ellet ole Chuck Norris tai The Mountain). Kahvakuula tai tanko painoineen toimii hyvänä korvikkeena.

4 x 8-12

4. Pystypunnerrus kahdella vähemmän isolla kivellä. Voit käyttää myös käsipainoja.

4 x 10-15

Nautinnollista

Ja koska olen insinööri ja en osaa laskea, otetaan mukaan vielä viides liike:

5. Kapea pystypunnerrus kahdella vähemmän isolla kivellä.

3 x max

Tauot sarjojen välissä noin minuutin verran, tai alle. Kaksi ensimmäistä liikettä voi tehdä myös supersarjana, jolloin tästä tulee melkoisen hapottavaa. Tarkoitus on, että tehdessä tulee kuuma ja alkaa puuskuttaa. Ensimmäisessä sarjassa punnerruksia jaksaa tehdä toistoja aika reilusti, ja myöskin toisessa, mutta meno kyllä hyytyy viimeistään neljännen kohdilla. Jos tekee superina, niin varmaan vähän aiemmin. Jos tuntuu kuitenkin, että kaipaisit lisävastusta punnerruksiin, niin voit vetää toisen jalan koukussa lähelle käsiä.

Hyvin tuntui treeni toimivan, sillä tätä kirjoittaessa yläkroppa on aika hellänä.

jenna

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta