Olkapäät pumppiin, selkä ja vatsa tuleen

Tänään pääsin vihdoista viimein takaisin muutama viikko sitten laatimani 4-jakoisen treeniohjelman pariin. Tähän lisättynä vielä Tikiksen vatsalihashaasteen treeni, niin avot! Loppu ilta menee kyllä sohvalla 😉
Eilinen pakara-treeni oli ns. extratreeni tälle viikolle fyssarilla käynnin sekoittaessa hieman pakkaa. Tuohon uuteen treenijakoon en enään ottanut vakkariksi pepputreenejä omalle päivälleen, eiköhän tuo 2,5 kk jalkojen treenaaminen 3-jakoisella ohjelmalla riittänyt nyt hetkeksi 😉 Onneksi on kuitenkin aina mahdollisuus jakaa kroppaa osiin, jos ei pystykään tekemään esim. sitä suunnittelemaansa selkä-olkapää -treeniä. Mutta toisaalta haluan yrittää tehdä tämän ohjelman nyt järjestyksessä, koska olkapäille ja pohkeille tulee 2 treeniä viikkoon. Tämän vuoksi niitä ei peräkkäisinä päivinä voi treenata (ainakaan minä, jolla palautuminen vaatii useimmiten 2-3 päivää).
Selkä-olkapäät-vatsat. Siinä oli ensimmäisen päivän treenattavat lihakset ja tässä vielä tarkemmat liikkeet & painot:
Selkä & olkapäätreeni
Lämmittely soutamalla 6 min (matkaa en katsonut)
1. Ylätalja 20 (10 kg) / 10/10/10 (20kg)
DSC_1811
2. Kulmasoutu tangolla V-kahvalla 9/10/10/10 (30 kg)
PicMonkey Collage
3. Selänojennus laitteessa 12 (45 kg) / 10/10 (47,5 kg)
4. Olkapään ulkokierto kyljellä maaten kp. 23/20/17 (2 kg) per käsi
5. Pystypunnerrus laitteessa 12 (12,5 kg) / 10/10 (15 kg)
6. Kierto vastuskuminauhalla takaolkapäälle 15/15/15 per puoli (raskas kumppari)
Kyllä, uskokaa tai älkää tuollaisilla pikkupainoilla sain kuin sainkin selkään ja olkapäihin kunnon poltteen!
Vasta nyt leikkauksen jälkeen oon innostunut ihan tosissani tästä salilla treenaamisesta! Ennen sitäkin tottakai tykkäsin käydä salilla, mutta sinne lähtö tuotti lähes joka kerta sellaisen pienen taivuttelun, että kyllä, se on nyt vain pakattava kamat ja mentävä! Hölmöä sinänsä, koska se olo, mikä treenin jälkeen on (kuten olen varmaan miljoona kertaa tännekin kirjoittanut), on kyllä kokeilemisen arvoinen! Siihen endorfiiniin jää koukkuun 😉 Onneksi siis tästä vaiheesta on päästy eteenpäin ja nyt odottaa innolla, että pääsee treenaamaan!
Tää oli nyt toinen tällainen treenipäiväkirja-tyyppinen postaus tälle viikolle. Tykkäättekö lukea näitä? Onko esim. mun treenipainot tarpeellisia/kiinnostavia? 🙂 Kyselen siksi, että tiedän, kirjoittelenko näitä edelleen viikottain vai onko harvempi tahti parempi! Huomenna tulossa kuitenkin vaihtelun vuoksi reseptiä ja se viime viikon treenikoostekin olis vielä tälle viikolle… 🙂
Tsemppiä treeneihin!
<3:llä Jenna

jenna

4 vastausta artikkeliin “Olkapäät pumppiin, selkä ja vatsa tuleen”

  1. Mie ainaki tykkään näistä postauksista 🙂 Koko setti vaan!! 🙂 Eli liikkeet & painot!!!

    Tykkään kyllä kovasti blogistasi <3

  2. Kompppaan edeltäjiä, tällaista lisää vaan! 🙂

    Kiitos ihanasta blogista!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta