Päivän tärkein ateria

Jokunen hetki sitten eräs lukijani toivoi ruokapäiväkirjaa. Siitä lähtien oon yrittänyt ottaa ruokakuvia aina, kun muistan. Alkuun olisi tarjolla kurkistus mun aamuun. Mistä mä saan potkua päivän aloittamiseen?

 

Yleisimmin aamupalani sisältää rahkan ja kauraleipää sekä tietysti kupin kahvia. Kun on enemmän aikaa, esimerkiksi viikonloppuisin, blendaan aamulla smoothien. Nyt syksyn flunssakauden ollessa valloillaan oon lisännyt sekä rahkan että smoothien sekaan entistä enemmän marjoja. Mustikat, mansikat ja tyrnit on olleet suosituimpia 🙂 

 

Tyrni sisältää mm. suuren määrän erilaisia vitamiineja (C-vitamiinia 10-20 kertaa enemmän kuin appelsiini), flavoinoideja sekä antioksidantteja. Suuren E-vitamiini ja flavonoidipitoisuuden takia tyrni suojaa immuunijärjestelmää ja estää solujen hapettumista. 

Näiden lisäksi otan aamuisin pari omega-3 -kapselia sekä sinkkiä. Tarkempia annonkokoja en mainitse, sillä jokaisella ihmisellä on erilaiset energiatarpeet sekä erilainen kulutus 🙂 

Poweria päivään!

 

<3 Jenna
jenna

4 vastausta artikkeliin “Päivän tärkein ateria”

  1. Siiis mitäää, sisältääkö tyrni B12:sta?! Enpä ole tiennytkään vaikka vegaani olenkin. Aina on toitotettu, että vegaani ei pysty saada B12:sta, koska sitä on vain eläinkunnan tuotteissa. Taidankin siis samantein ryhtyä käyttämään säännöllisesti kaapistani löytyvää tyrnijauhetta. Kiitos siis vinkistä! 🙂

  2. Nam, näyttää herkulliselta! Mä syön aina aamuisin kaurapuuroa chiansiementen kanssa, mutta lisukkeet vaihtelee 🙂 Kotimaiset marjat on kyllä parhaita!

  3. Söin kanssa pitkään kaurapuuroa aamuisin, mutta nyt ruokavalion vaihduttua jäi puuro ja tuli rahka 😉 Chiasiemeniä en olekaan kokeillut vaikka monta kertaa pitänyt, täytyy varmasti korjata asia !

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta