Paluu arkeen, miten pitää motivaatio yllä?

Kun nyt alkaa lomat oleen suurella osalla porukasta pidetty, niin arkeen palaaminen on väistämätöntä. Töihin palaaminen on tietysti normaalia, vaikka sekin ainakin allekirjoittaneelle on aiheuttanut väsyneitä aamuja 😉 Mutta entäs se liikunta, jos lomalla on tullut otettua vähän löysemmin? Tai mites se ruokapuolen saaminen kuriin?


Itse olen huomannut seuraavien asioiden auttavan motivaation ja itsekurin löytämisessä:

1. Palauta mieleesi ne fiilikset, joita treenaaminen tuo mukanaan
2. Mikä olikaan se tavoitteesi? Jos sinulla ei ole konkreettista tavoitetta, luo sellainen
3. Tavoite kannattaa pilkkoa pienempiin osiin, jos yksi iso tuntuu liian kaukaiselta
4. Olisiko aika aloittaa jokin uusi harrastus? Siis vaikka sen kuntosalitreenaamisen ohelle. Tämä saattaa tuoda yllättävänkin paljon lisäbuustia viikkoon!
5. Kuvat. Ota kuvia itsestäsi ja pystyt helposti seuraamaan kehittymistäsi. Vaaka kun ei välttämättä kerro kaikkea 😉
6. Kuvien tueksi mitat toimii!
7. Pidä myös ”päiväkirjaa” treenipainoistasi sekä toistoista. Näin on helpompi nähdä sitä kehitystä ja pitää yllä motivaatiota
8. Onko treeniohjelmasi vuodelta nakki ja käpy? Päivitä se uudeksi, niin johan lisääntyy motivaatio! 
9. Anna itsellesi lupa pitää yksi ”cheat day” viikossa, mutta ei ole silloinkaan pakko vetää överejä 😉  Yleensä asioiden totaalikieltäminen itseltään aiheuttaa vain harmaita hiuksia!
10. Nauti! Fiilistele oikein kunnolla sitä poltetta lihaksissa tai ihanan terveellisen ruuan makua!
11. Muista levätä. Näin kehityt parhaiten ja jaksat arjessa 🙂
Eihän ole niin vaikeaa, eihän? 🙂
Loppuun vähän muuta juttua: Tänä vuonna palkitaan ensimmäistä kertaa Sport & Wellness -blogit! Olisi ihan huippua, jos kävisit äänestämässä (blogiani) täällä: Sport & Wellness Blog Awards äänestys! Kiitos jo etukäteen, vaikka voitto ei osuisikaan kohdalle 🙂 
Mukavaa viikon jatkoa! Motivoitukaa 😉 
<3 Jenna
jenna

2 vastausta artikkeliin “Paluu arkeen, miten pitää motivaatio yllä?”

  1. Kiitos hyvistä ja yksinkertasista vinkeistä! Jospa näitten avulla sais tänään vielä tehtyä kahvakuulatreenin 🙂

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta