Paluu mukavuusalueelle ja askeleet sieltä pois

Viime viikkoina olen huomannut, että rutiineista on ollut todella haastava saada kiinni. Aamulla herääminen venyy helposti sinne puoli kahdeksaan kahdeksaan ja töissä on sitten vasta lähempänä puolta yhdeksää. Kotiin palaa viiden aikoihin ja tuntuu, että ilta on jo pitkällä ennen kuin saisi itsestään mitään järkevää irti. Salilla tulee treenattua keskimäärin se pari kertaa viikkoon, mutta välillä liikunnat on oikeastaan siinä. Agilityä tulee kyllä kerta viikkoon, mutta eipä tässä saldossa oli juuri kehumista. Herkkujakin tulee napsittua pitkin viikkoa, mihin katosi se herkkupäivä?

Mikä siinä onkin, että kun kerran antaa hieman siimaa tekemisilleen, huomaa pian, että ei juuri teekkään mitään fiksua?

Itseään niskasta kiinni saaminen on kyllä haastavaa! Hauskaa tässä kaikessa tekee se, että munhan (tai meidän) pitäisi olla blogin kautta niitä esimerkkejä suuremmalle lukijakunnalle miten eletään terveellisesti, nukutaan riittävästi, syödään oikein ja liikutaan monipuolisesti ja riittävästi. Mutta eipä ruudun tällä puolellakaan ole mitään superihmisiä, ja siksi näitä jonkin sortin laiskuuskausia esiintyy. Inhimillistä. Toisaalta asian havaitseminen on askel oikeaan suuntaan. Nyt kun olen havainnut, että mukavuusalue houkuttelee jälleen jo liiaksikin, on aika tehdä se muutos. Tiedostaa ja toteuttaa. Tavoite olisikin siis jättää ne herkut pois arkipäiviltä (ja sunnuntailtakin!), mennä aikaisemmin nukkumaan, treenata kolmisen kertaa viikossa salilla sekä tehdä ainakin kerta viikossa joogaa. Näiden lisäksi toki päivittäiset lenkit koirien kanssa sekä se agility. Mutta tässä olisi sellainen mielestäni kohtuullinen määrä liikuntaa ja realistiset tavoitteet muuten viikkoa kohti.

Miksi tämä mukavuusalueella olo siis ottaa jo hitusen pattiin? No siksi, että olo on jälleen ollut nuutunut ja väsynyt, lähes koko ajan. Lisäksi kroppaa kolottaa sieltä ja täältä. Olisi todella kiva saada se energinen olo takaisin ja säryt loppumaan!

Onneksi tähän on suhteellisen helppo ratkaisu, alkaa vain tehdä tavoitteiksi asetettuja asioita. Niitä kohti siis rennolla fiiliksellä, mutta ei laiskottelulla!

Mukavaa perjantaita!

-J

jennaa

2 vastausta artikkeliin “Paluu mukavuusalueelle ja askeleet sieltä pois”

  1. Moikka!

    Olen lueskellut sun blogia jo jonkin aikaa ja itsekin olin innostunut salitreenistä reilu pari vuotta. Nyt pikkuhiljaa salihommat alkoivat jotenkin tökkimään ja päätin vihdoinkin kokeilla Crossfitiä. Suosittelen! Olen vasta aloittelemassa, mutta motivaatio on huipussaan, enkä malttaisi odottaa seuraavia treenejä! 🙂

    • Crossfit on kyllä kivaa! Olen siis kokeillut, mutta totesin jossain vaiheessa, että se vähän sekoittaa omaa salitreenirytmiä 🙂 En siis osaisi vaihtaa pelkästään crossfittiin, sali kuitenkin on se mun juttu. Välillä sitä rakkaassakin harrastuksessa motivaatio katoaa, mutta tauon jälkeen se yleensä tulee takaisin. Onneksi!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 1
Tykkää jutusta