Pieni motivaatiopula ja asiaa ajankäytöstä

Moi! Mitä kuuluu? 🙂 Täällä eletään jälleen motivaatiopulavaiheessa, kuntosalitreenin motivaatiopulan, jos tarkkoja ollaan. Kun hetkeksi pysähdyin ja aloin miettimään, että miksi jälleen kerran olen päätynyt tähän pisteeseen vaikkakin tarkoitus oli, että vuoden alusta aletaan käydä se kolme kertaa viikossa salilla keinolla millä hyvänsä, löysin pohdintoihini pari todennäköistä vastausta.

Jännää, että halua tavoitella hieman lihaksikkaampaan ja voimakkaampaan kroppaan löytyy vaikka muille jakaa, mutta se salille lähtö ja sille ajan järjestäminen taitaa olla tässä nyt ne jutut, jotka jarruttelevat tavoitteiden saavuttamista. Salilla treenaaminen nimittäin maistuu joka kerta, kun sinne vaan saa itsensä raahattua! Mistä mun viikko tällä hetkellä oikein koostuu?:

Maanantai: Ei varsinaista tekemistä

Tiistai: Agilitytreenit klo 18-20

Keskiviikko: Ei varsinaista tekemistä

Torstai: Ei varsinaista tekemistä

Perjantai: Crossfit aamulla klo 7-8

Lauantai: Ei varsinaista tekemistä

Sunnuntai: Tankotanssi klo 13-14:15

Joo.. Kuten hyvin huomaa nyt, kun nuo päivät kirjoitti näkyville, on siellä viikossa 4 sellaista päivää, jolloin ei mulla ole mitään varsinaista tekemistä. Muita kuin saliharrastuksia on kolmena päivänä, joista muuten uusin tän viikon perjantaina alkava 10 viikon työporukan crossfit-aamutreeni! Saa nähdä miten tuo laji sopii itselle, mutta kokeillaan nyt ja ainakin herätään aikaisin 😉

Aikataulun noudattaminen on kyllä mulle välillä jotenkin todella hankalaa. Kunnollista rytmiä ei oo pitkään aikaan ollut ja nyt kun sellaisen haluaa, niin alkukankeutta esiintyy vähän liiankin kanssa. En tiedä, oonko sitten vaan liian mukavuudenhaluinen, mutta ainakin muutama ilta viikosta olisi kiva pyhittää ihan vaan olemiselle. Joka päivä kun ei vaan töiden jälkeen jaksa alkaa uudestaan samanlaista sykkimistä edes takas kuin jo koko työpäivän on tehnyt. Mutta miten ratkaista tämä salitreenien puute? Millä saada ne sovitettu mukavasti viikkorytmiin niin, että sinne salille lähtee mielellään eikä se vie liikaa aikaa siltä muulta arjelta? Varmaan aika helposti, mutta hieman vaivaa se vaatii, jos oikeasti lajia haluaa harrastaa ja haluaahan sitä!

Miltä voisi näyttää vai pitäisikö sanoa, että tulee näyttämään mun uusi viikko alkaen heti ensi viikosta?:

Maanantai: Jalkatreeni salilla

Tiistai: Aamulla salille n. klo 7:30 selkä- & rintatreeni, Agilitytreenit klo 18-20

Keskiviikko: Ei varsinaista tekemistä

Torstai: Käsitreeni salilla illalla, jos aamusta ei jaksa herätä

Perjantai: Crossfit aamulla klo 7-8

Lauantai: Ei varsinaista tekemistä

Sunnuntai: Tankotanssi

Eipä tuo uusi suunnitelma viikolle näytäkään niin pahalta, kun sen kirjoitti näkyville! Hyvä kikka siis 🙂 Ja vielä jää parille päivälle treenitöntäkin aikaa, sitä todella tarpeellistä ja tärkeää lepoa. Noille päiville voi keskittää enemmän kehonhuoltoa ja ihan vain sallittua laiskottelua 😉

Tätä se tankotanssi oikeasti on suurimman osan ajasta 😉

Noudatatko tarkkaa treenirytmiä vai käytkö treenailemassa vain silloin kun huvittaa? 🙂
Treeni-iloa ja motivaatiota,
<3:llä Jenna

jenna

2 vastausta artikkeliin “Pieni motivaatiopula ja asiaa ajankäytöstä”

  1. Itsellä on tänä keväänä sakikerrat aika paljon vähentynyt, kun on kaksi kandia työn alla ja yritän käyttää kaiken tarmoni niihin. Onneksi kolmesti viikossa on jenkkifutistreenit niin tulee edes liikuttua jonkin verran. Oon nyt ajatellut että parempi säästää jaksaminen nyt opintoihin, salille ehtii paremmin sitten taas kesällä. Myös riittävän unensaannin olen nyt asettanut kuntosalin edelle.

  2. Varmasti opinnot vievät paljon aikaa, mutta hyvä, että välillä ehdit liikkua 🙂 varmasti mukavaa vastapainoa opiskelulle! Kyllä se sali siellä varmasti odottaa, tsemppiä opintoihin!

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

 
Tykkää jutusta